De meningen zijn blijkbaar ook onder jullie verdeeld
T-Bob schreef:
En was ik nog vergeten in belgie kost het toch 3xniets(belasting) een Dodge Hemi op lichte vracht
Het is alleen als ik jou verhaal een beetje begrijp je mis het geld voor de Quad

Ja inderdaad, een ietwat degelijke quad kost al snel 7.000€ en dat heb ik niet zomaar over voor een extra hobby. Als er een quad komt, zal er een andere liefhebberij moeten inboeten.
De reden waarom ik dan "Dodge verkopen" als optie neem, is dat hij nog maar van 2004 is, nog geen 100K mijl op de teller en zich in technisch perfecte staat bevindt. Als ik hem daar nu laat staan en slechts wekelijks mee rijd, zal hij in het beste geval zijn huidige technische staat behouden en in waarde zakken.
Dan kan ik hem even goed verkopen en een (goedkopere) oldtimer kopen en een quad erbij. Dat er aan gesleuteld moet worden is op zich niet erg, het zou een weekendtruck worden. Dan heb ik het over zaken als bougies vervangen, triangles, nieuwe banden/remmen, ... en niet over zaken zoals nieuwe vloerplaat er in lassen, nieuwe kabelboom, .. :p
Ik heb tijd en kan eventueel een oldtimer zoeken dat zich ook in technisch goede staat bevindt.
Of een extra job zoeken

Edit:
Het bovenstaande plan trek ik wel direct in twijfel als ik nog maar mijn straat in rijd en de Dodge al van ver zie staan.
Puur rationeel gezien lijkt het me wel de betere beslissing, maar toch..