pavement pounder schreef:
Er zijn een aantal mogelijkheden maar de grootste kans is iets electrich.
Je kunt hem ook uit laten lezen want er moet zeker een code opgeslagen zijn.
Een 4L80E is een electronische bak en gebruikt 2 schakel solenoids die kunnen blijfen plakken( meestal door vuile olie of slijtage).
Begin met uitlezen en inderdaad wat Mack zegt de stekkers op de bak met name de 2 speedsensor stekkers.
Gaat ie wel in lockup ?
Overgens als hij bv in zijn 3 blijft zitten en je dus ook in zn 3 gaat optrekken wordt de olie ongeloofelijk heet dus niet te veel meer mee rijden.
Wanneer is de olie + filter voor het laatst vervangen ?
De levensduur van atf wordt aanzienlijk verkort als de olie te heet wordt.
ik heb hem van de week uitgelezen en hij gaf aan schift solenoid b.
De filter en olie had ik vorige week al vernieuwd.
nu heb ik de 2 schif solenoids er uit gehaald en gemeten en ze geven nog +-21ohm en dat zou genoeg moeten zijn.
ik ga er volgende week eens stroom op zetten en kijken dat ze nog klikken als ik er perslucht op zet.
zo niet ga ik eerst die al maar eens vervangen en die stekkers ga ik ook maar eens bekijken.
alvast bedankt voor de reacties.
mvg Guy