Het is nu zo jun 29, 2025 1:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2012 21:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
ik heb een probleem met de automaat van men suburban 6,5 turbo diesel van 1999 met electronische inschakelbare 4x4 (4L80E)

hij gaat vlot in versnelling maar hij neemt enkel de grootste versnelling.

als ik d, 2 of 3 neem is altijd dezelfde versnelling en hij schakeld ook niet op of terug bij het rijden.

als ik hem in ze'n 1 zet gaat hij heel stroef vooruit, lijkt of dan de handrem opstaat.

weet iemand of dit nog kan opgelost worden ?

olie en filter heb ik al vervangen.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2012 23:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 02, 2011 9:09
Berichten: 315
Woonplaats: noord holland
heb een auto gehad waarbij de draden in de stekkerverbinding door jaren door vocht bijna waren doorgerot, dit resuleerde in het niet op schakelen van de automaat, mischien eens kijken naar je stekkers van je versnellingsbak?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 12:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Er zijn een aantal mogelijkheden maar de grootste kans is iets electrich.
Je kunt hem ook uit laten lezen want er moet zeker een code opgeslagen zijn.
Een 4L80E is een electronische bak en gebruikt 2 schakel solenoids die kunnen blijfen plakken( meestal door vuile olie of slijtage).
Begin met uitlezen en inderdaad wat Mack zegt de stekkers op de bak met name de 2 speedsensor stekkers.
Gaat ie wel in lockup ?
Overgens als hij bv in zijn 3 blijft zitten en je dus ook in zn 3 gaat optrekken wordt de olie ongeloofelijk heet dus niet te veel meer mee rijden.
Wanneer is de olie + filter voor het laatst vervangen ?
De levensduur van atf wordt aanzienlijk verkort als de olie te heet wordt.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 22:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
pavement pounder schreef:
Er zijn een aantal mogelijkheden maar de grootste kans is iets electrich.
Je kunt hem ook uit laten lezen want er moet zeker een code opgeslagen zijn.
Een 4L80E is een electronische bak en gebruikt 2 schakel solenoids die kunnen blijfen plakken( meestal door vuile olie of slijtage).
Begin met uitlezen en inderdaad wat Mack zegt de stekkers op de bak met name de 2 speedsensor stekkers.
Gaat ie wel in lockup ?
Overgens als hij bv in zijn 3 blijft zitten en je dus ook in zn 3 gaat optrekken wordt de olie ongeloofelijk heet dus niet te veel meer mee rijden.
Wanneer is de olie + filter voor het laatst vervangen ?
De levensduur van atf wordt aanzienlijk verkort als de olie te heet wordt.



ik heb hem van de week uitgelezen en hij gaf aan schift solenoid b.

De filter en olie had ik vorige week al vernieuwd.

nu heb ik de 2 schif solenoids er uit gehaald en gemeten en ze geven nog +-21ohm en dat zou genoeg moeten zijn.

ik ga er volgende week eens stroom op zetten en kijken dat ze nog klikken als ik er perslucht op zet.


zo niet ga ik eerst die al maar eens vervangen en die stekkers ga ik ook maar eens bekijken.
alvast bedankt voor de reacties.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 22:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Ja shift solenoid a en b zijn de schakel solenoids die achter de carterpan zitten.
Je kunt via google achter komen welke van de 2 B is.
Ze zitten stevig vast met een torx boutje.
Met 12 volt erop kun je ze testen, het kan zijn door slijtage of vuil dat ie blijft plakken.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling