Gisteren men truck terug opgehaald.
Totale kostenplaatje was 1366 Euro voor alle onderdelen + olie en nogeens 250 Euro werkuren.
Een kostelijk grapje dus voor een bout die loskomt...
Voor al dit gebeurde had ik nog een ander probleem met mijn truck, rond de 100km/u begon hij soms nogal hevig te vibreren, ik heb toen alle wielen laten uitlijnen en balanceren maar dat hielp niet. Toen heb ik de auto naar mijn garagist gebracht en die heeft alles van de ophanging eens bekeken en kon ook niets vaststellen. Dit was ongeveer 4 maand geleden en de conclusie was toen dat de wielen toch niet goed gebalanceerd waren, omdat ik van plan was om in het voorjaar nieuwe banden te halen, heb (nogmaals) laten balanceren toen maar uitgesteld.
Nu zei mijn garagist gisteren dat hij merkte dat er in de cardan-as een bluts zit, niet echt diep maar toch een zichtbare bluts. Hij dacht aan dat vibratie-geval en dacht dat deze bluts misschien de ookzaak kon zijn.
Hij heeft nu even de cardan-as van een andere RAM die er stond (waarbij ook de piniongear losgekomen is

) onder de mijne gestoken. Ik moet nu even testen of de vibratie weg is met deze ander cardan-as.
Zal straks eens over een mooie effen weg naar huis rijden, daar werd ik het vroeger het meest gewaar.
Maar de kans zit er dus in dat ik ook nogeens een nieuwe cardan-as nodig heb, weet iemand waar ik dit (eventueel afbraak...) zou kunnen vinden?