Hallo iedereen,
Ik heb al even rondgekeken op dit forum, en heb nog enkele vraagjes.
Ik overweeg de aankoop van een dodge ram 1500, 5.7 hemi (nieuw), met LPG natuurlijk.
Maar ik lees soms tegenstrijdige dingen op internet ivm de LPG installatie, de ene LPG installateur zweert bij de installatie van een extra smering, de andere breekt dit systeem dan weer af en zegt dat het waardeloos is..
Zie hier:
"Klepsmering toepassen?
Er bestaan systemen die ervoor zouden zorgen dat de kleppen gesmeerd worden. Toch is het een feit dat Chevrolets die hiermee zijn uitgerust tóch snel versleten klepzittingen hadden. Dat is een bewijs dat het niet, of nauwelijks, werkt. Het monteren van het systeempje, bestaande uit een tankje dat men met (duur) smeermiddel moet vullen, is niet kostbaar. Dat is dus geen reden om het niet te doen, maar het moet wel werken. Voor techneuten onder ons kunnen we u zeggen dat er wel smeermiddel wordt gestuurd naar de kleppen als de smoorklep open is, maar niet als ze dicht is. Eenvoudig gezegd betekent dit dat alleen gesmeerd wordt als de auto stationair loopt, en niet als met rijdt... Inmiddels is er wel een verbeterde versie uitgebracht (omdat het eerste product niet werkte), maar wij willen niet met uw auto experimenteren, om er misschien achter te komen dat het wellicht wel uitstel, maar geen afstel van problemen is. Daarom raden wij het gebruik hiervan af. Garantie krijgt men niet van de leverancier, terwijl u wel garantie op de klepzittingen krijgt, als ze door DickerSchutz Car Import aangepast zijn. Dat geeft een gerust gevoel! "Bron:
http://www.dickerschutz.com/nl/techniekNu lees ik ook wel dingen over nieuwe technieken voor de klepsmering, die ook al rijden zouden werken, maar ik heb een te beperkte kennis hierover om mij er een goed idee te kunnen van vormen.
Dus mijn vragen aan jullie zijn:
- klopt het dat klepsmering overbodig is
- is de redenering van bovenstaande site correct?
- zijn er tegenwoordig goede systemen voor de klepsmering die effectief werken.
- wat is jullie verbruik op de snelweg bij +- 120 km/h, ik reken op een verbruik van 18-20L/100, is dit realistisch?
- kennen jullie goede invoerders in regio brussel/gent?
mvg,
Greg