Tjonge, ik ben een tijd niet geweest hier.
Leuk om al jullie updates te lezen, ziet er mooi uit allemaal, truckies worden steeds dikker en beter.
Ik heb sinds vorig jaar geen upgrades meer gedaan aan de Avalanche, m.u.v. een professionele Waxoyl antiroestbehandeling bij Autocosmetics in Drachten.


Tuf lekker rond en gebruik de Avalanche met name voor kamperen en plezierritjes.
Ook heeft hij dienst bewezen bij een aantal verhuizingen.
Binnenkort gaat de Avalanche weer de shop in voor wat modificaties:
-Preventief GM intermediate steering shaft vervangen (onderdeel v/d stuurinrichting)
-4x nieuwe Edelbrock AIS schokbrekers plaatsen
-nieuwe Eibach Anti Roll bar voorkant plaatsen
-nieuwe Eibach Anti Roll bar achterkant plaatsen (+ Moog K6700 endlinks)
-Truxxx 3”1” suspension lift kit installeren
-Rondom nieuwe Wilwood remmen + blokken installeren (volledige big brake kit, voorkant 6 piston, achterkant 4 piston, 36cm schijven)
-4x nieuwe Cooper Discoverer S/T 275/60/20 33" banden, vandaar ook de lift kit, maar moet niet te hoog worden, komt rijgedrag niet ten goede en staat bij de meeste trucks niet mooi, maar dat is persoonlijk.
Vooral de Wilwood BB kit is van belang, want met de supercharger zijn de remmen nu helemaal onder de maat.
Ergens na de zomervakantie komt er in de automaat een Transgo HD2 shift kit en Corvette servo's.
Einde van dit jaar komen er nog RVS longtube headers + race cats onder, de boel ff tunen en weer lekker scheuren.
Ook een extra automaatkoeler wordt dan nog geplaatst.
Moet zeggen dat de Avalanche zich perfect houdt met de supercharger.
Hij is echt snel geworden, vooral vet dat je meteen al zoveel vermogen hebt vanuit stilstand.
Fototjes doen het altijd goed




Binnenkort weer duizenden kilometers in Europa rijden met de trucktent voor de zomervakantie
