sigaartje??
Sinds gisteren is er een bedrijf een geluiddichte ruimte bij ons in de hal aan het maken; voor de "Dynastar" testbank ,voor motorfietsen.. Een van die mensen, een al wat oudere heer, die meende "een Heer van stand te zijn", en dat bevestigd door de hele dag Sigaren te roken...

. Afijn, omdat iedereen het vond stinken, maar es tot ludieke, maar duidelijke actie over gegaan.. Ik nam een koffiebeker, en zette met stift "zwembad voor Sigaren" op de zijkant... Ik liep naar hem toe en overhandigde de zwaar schoorstenende man het bekertje en verontschuldigde met "sorry, ik had geen geld meer voor een duiktrap" grijnsss "Wat moet ik daar mee?" vroeg de rookwolk?" "je Sigaar laten zwemmen!" zei ik.. " We zouden het apprecieren als je es kapt met die stank!"
Na een uur constateerde ik, dat Rookwolk tóch weer meende zijn snorharen te moeten cremeren, dus ik wéér meet dat bekertje naar hem toe... "Ik dacht dat ik je gevraagd had, geen rooksignalen meer af te geven!" Nu weet ik wel, dat ik er in een goor overal (dat gebeurt wel eens als je werkt?!?!?!) er niet supersexy uitzie, dus..... en dit had je mee willen maken.... Zei Rookwolk het volgende... "Ik heb het gevraagd aan je baas, ik mág hier roken!" Ik keek hem strak door zijn rookwolk aan, en zei het volgende..." Ik bén de baas!" waarop Rookwolk minzaam begon te lachen, zo van "lul maar tegen mijn Sigaar aan" Ik keek nog strakker door het opgezette rookgordijn en zei "Luister, ik weet het, ik zie er niet uit, maar dit bedrijf heeft drie Bazen, waaronder mijn persoontje, ik kan het je óók verbieden, maar omdat dat ik menselijk ben, en jou je trekkies gun, mag jij buiten je mistige haaltjes nemen!" Rookwolk kreeg een rood gezicht, waarop het stukje vergane glorie wat zichzelf eens de Sigaar mocht noemen, toch zwemles kreeg...... Het is de rest van de dag heerlijk fris in de hal geweest... VOORAL aan het "zwembad zonder duiktrap!!