FF een update
Vorige week het oude blok er maar eens uitgetrokken om te kijken wat de schade was. Het was een redelijke chaos binnenin
Een drijfstang was finaal afgebroken, net onder de zuiger. De onderdelen daarvan hebben ook nog even huis gehouden.
De krukas is licht beschadigd, die ligt nu bij technotrans om geslepen te worden en opnieuw te laten balanceren. De drijfstangen kan ik weggooien, 4 zijn er beschadigd en in de andere 4 heb ik weinig vertrouwen meer.
En er zijn 4 zuigers kapot. Maar die kan ik los bestellen. Met alles wat nog heel is kan ik nog wel een mooie straat motor bouwen.
Het blok is redelijke verrot. Er zit een behoorlijke scheur in de cillinderwand. Nou is dat op zich wel te verhelpen door een bus er in te doen. Maar het blok zit al op de maximale overbore, dan zou ik overal bussen in moeten laten zetten. Ga ik niet doen, ik maak er wel een bbq van

Ik had nog een 5.2 onderblok klaar staan voor eventueel te verkopen. Maar ik wil toch nog de laatste 2 races meepakken. Dus dat blok maar opgebouwd met een iets tammere nokkenas. Nog wel even de koppen weggebracht om te laten checken. Bleek er 1 klep krom te zijn, maar die hadden ze gelukkig nog liggen.
Vandaag alles aan gesloten en het blok gestart. Hij klinkt in elk geval een stuk tammer

Net even een stukje gereden en ik moet zeggen dat het me niet tegen valt. Hij is goed alert en voor op de straat erg goed te rijden. Ik denk dat ik deze na het seizoen maar in de Dodge van mijn vriendin lepel ( als ze even een weekend van huis is

)