Na overleg toch maar besloten verder te zoeken naar een oplossing.
De oplossing die we in Amersfoort zochten bij turbo hulp.nl was niet geruststellend.
Meer omdat het bedrag ook heel hoog kon worden hebben we veder gezocht.
Vervolgens met century cars Hillegom gebeld, zei hadden ons de laatste keer zeer keurig geholpen aan onderdelen en dachten ook mee.
Harald het probleem uitgelegd en die zei, ik heb zoon turbo liggen.
Hij wist alleen niet of het de zelfde was, blijkbaar zijn er meerdere types gebruikt bij de 6.0 powerstroke.
Vervolgens met mijn turbo naar Hillegom om te kijken, het bleek net een iets ander model.
Harald gevraagd om wat te gaan zoek.
Na veel uurtjes zoek werk 2 stuks gevonden in de USA.
Tussen de 1200 en 1600 euro, volledig gereviseerd.
Dikke slik in Zwolle..............
Ff laten bezinken en ondertussen verder gezocht.
Uiteindelijk terecht gekomen in borne broek bij santen technics.com.
Eenmanszaak die een periode in de USA heeft gezeten om turbo's te reviceren.
Verhaal voorgelegd en hij zei als enige gelijk ja, die kan ik reviceren.
Wij de turbo erheen om te laten kijken wat het probleem is.
Een uur later al bericht, vanen in de variabele schijf ingesleten.
Lagers en afdichtingen slecht, sommige uiteinden van vanen afgesleten.
Vervolgens heeft hij vinden wij een zeer netten prijs van rond de 500 euro gemaakt en daarvoor doet hij het volgende
Nieuwe variabele schijf
Slechte vanen worden vervangen
Compressorwiel en turbo als worden gebalanceerd
Alles reinigen
Zeer content mee en onderdelen zijn vandaag besteld in de USA.
Hopelijk volgende week woensdag turbo weer monteren op de ford.
De uitkomst zal ik jullie laten weten.
Wel wil ik Harald van Century Cars en mijn broertjes die bij ons in de werkplaats loopt bedanken voor het nodige uitzoek werk.
Word vervolgd
_________________

2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar