alex2 schreef:
Danny met de chevy schreef:
Ik heb gisteren bij c&p autoparts nog eens de auto laten uitlezen nadat ik inmiddels alle 4 lambdasensoren heb vervangen. Wat op zich makkelijk werk was. Ik had misffires op cilinder 2 de vorige keer en had al de injector van 2 op 4 gemonteerd en de bobine van 2 op 6. Helaas geeft hij nog steeds op 2 de misfires. Maar tot 2000 toeren, daarboven loopt ie mooi. Misschien krijgen sommigen toch gelijk en zijn het de kleppen en klepzittingen.
Op benzine stotterd ie wel wat met optrekken (blijft rond 2000 toeren) maar op gas is het helemaal net of de tank leeg is en hij niet genoeg gastoevoer krijgt. Dan ploft ie echt in de demper of katalysator.
Ik kreeg de tip om naar HD Cars in Roggel te gaan. Die kunnen alles in eigen huis zoals dat heet.
Op het moment zie ik net ff niet meer zitten met de Avy.

De pakking(en) van het inlaatmanifold kunnen ook wel eens problemen geven. Zoals ik heb begrepen zijn de koppen er al eens af geweest en misschien hebben ze het oude type pakking geplaatst of de pakkingen niet zorgvuldig geplaatst.
Maar waarom heb je nog geen compressie gemeten?
Als het inderdaad de kleppen zijn, zal je effe door de zure appel heen moeten, om daarna weer lekker te genieten van de Avy.
En als je het zelf aandurft om de koppen te de- en monteren kun je veel geld besparen.
Ja je hebt gelijk, maar ik heb nog geen adresje hiervoor...je moet dan ook de klepdeksels losschroeven zegt men?
En die pakkingen zitten direct op de koppen toch? Is dat wat je bedoelt?
Ik had op youtube iets daarvan gezien. Dat is nog relatief goedkoop en kan je goed zelf doen denk ik?
Ik ga dit zeker deze week nog regelen, ik wil het nu weten of ik nog een hoop geld kwijt ben de komende tijd...de koppen is denk ik iets te moeliijk voor mij.
Misschien een mooie klus voor iemand uitde buurt bij mij?
bedankt.