Volgend projectje, remmerij opgraden want hij remde bedroevend slecht.
Het plan: remolie verversen, EBC schijven en blokken en een hydrobooster ipv vacuumbooster.
Ga dit in 2 stappen doen eerst remolie, EBC schijven en blokken en dan in de 2e stap de booster vervangen, zo kan ik zien of zo'n hydrobooster werkelijk het grote verschil maakt wat sommigen zeggen.
Huisgemaakt remoliepompje (of hoe noemt zo'n ding), lekt verschrikkelijk omdat ik me gehaast heb met het samenlassen van alle spul, maar werkt verder super

zet er ong 1 bar druk op en de remolie komt aan een mooi tempo eruit. Heb motul RBF660 race remolie gebruikt, waarschijnlijk overkill maar IMO beter veel te goeie olie dan klein beetje te slechte

Heeft me ongeveer 30 min gekost om de remolie te vervangen, werkt super het pompje.

EBC schijven en blokken erop, bijna jammer dat je dit mooi spul achter je velgen moet wegstoppen

Runout van de schijf gemeten, volgens EBC mag het maximum 0.05mm zijn, kwam op een max waarde van 0.04mm dus dat zit goed!

Heb voor ik de spullen vervangen heb een 'testje' gedaan met behulp van de 'G force meter' op men iphone, met het originele spul kam ik op een maximale remkracht van 0,76g, nu blijkt dat ik met alle nieuwe spullen op dezelfde remkracht zit

beetje teleurstellend maar de schijven & blokken zijn natuurlijk nog niet ingereden (is er een specifieke manier om dit te doen?). Ik ga nu een weekje ofzo met de nieuwe blokken en schijven rijden dan het testje nog eens opnieuw doen en hopelijk is er een grote verbetering!
Daarna ga ik de originele vacuumrembooster vervangen door de hydrobooster en zien welk verschil dat geeft!!