Het is nu vr jul 18, 2025 6:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: f250 tunes.
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 8:12 
Trucker

weet iemand waar je in nederland moet zijn als je de FICM wilt laten tunen?
Is er iemand hier bekend met de SCT tunes?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: f250 tunes.
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 8:28 
Pro Trucker

Zou ik zo niet weten. Bij mijn F250 wordt op dit moment een H&S performance tuner aangebracht.

Misschien dat Hennie Lek jou kan helpen?

http://www.lekimportcars.nl/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 8:58 
Trucker

Komen steeds meer met H&S performance aanboord :mrgreen:

'07 Dodge 2500 QC SB Lone Star 4x4
Cummins 6.7 |H&S performance Mini Maxx w/OD | Carli starterkit

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 12:34 
Pro Trucker

Ja en dan ook nog met een vrachtwagen :scratch: :scratch: :scratch: :drunken: :drunken: :drunken:

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 13:13 
Pro Trucker

Bij is het nodig omdat met de tuner wat sensoren van m'n uitlaat
kunnen worden uitgeschakeld. Anders zou hij bij het openen
van de cut out in noodloop gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 14:21 
Trucker

inbreken in ficm software weet ik zo niet, wat ben je van plan? Hennie is sct dealer, moet ik ook nog eens heen metmn livewire.... ben aant sparen voor meer leuke spulletjes voor onder de kap. zie alleen door de bomen het bos nie meer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 21:05 
Trucker

Ficm tunes kun je in amerika laten doen,..vroeg me af of ze dat hier ook doen.
ik ben op zoek naar de economy tune - tow tune - en een street tune met wat extra pk,s puur voor de lol,dat kan met een sct
Men zou ook minder turbo lag hebben met een tune,ik weet niet hoe het bij jullie is ,maar het duurt toch wel 1 a 2 seconden voordat de turbo vol mee doet.
(bijvoorbeeld je rijdt 90/110 en je wil ff vlot inhalen,....pedaal omlaag en ff...niks...en dan ineens gaat ie er vandoor.Soms terug schakelend en soms niet.
Het schakelen van de automaat zou ook anders zijn,en dat vind ik weer intressant als je in mijn geval een zware boot aan het trekken bent.
Waarschijnlijk moet ik de turbo vanes eens schoonmaken P0299 code op de edge insight maar geen check engine of wrench code,affijn dat komt wel,ik kan de auto nu ff niet missen.
De motor heeft 15000km terug een chemische flush & backflush gehad en er zit nu cat elc 1 rode koelvloeistof in en een koelvloeistof filter.
Ik heb inmiddels ook de archoil producten,de nieuwe filters zijn onderweg en dan kiep ik het er ook bij,...goed voor de winter en het schijnt erg goed te werken in Powerstrokes.

http://archoilspokane.com/product-information.html http://www.youtube.com/watch?v=ruJW-nM6 ... ure=relmfu

Delta,s zijn 6 a 7 fahrenheit bij 65miles al 22000km dus oliekoeler zal wel ok zijn.

al met al een gezonde motor egr valve is droog ,dus ik denk dat het inmiddels veillig is om met een tune te spelen,zolang je het maar niet overdrijft.

Maar in eerste instantie staan de rijeigenschappen voorop,...
1 eco tune
2 tow tune
3 street tune,...om op zondag middag mee te spelen bijvoorbeeld,maar niet teveel....anders kunnen er zo weer nieuwe banden op.hahaha.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 21:45 
Super Trucker

Ging ik toch voor deze werkt super en heel veel andere opties
Op de 08 werkte het perfect en op 11 ook with the 6,7 cummins
http://www.hsperformance.com

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 22:21 
Pro Trucker

Als ik jouw verhaal lees durf ik eigenlijk niet te reageren :D Jij hebt het volgens mij al helemaal uitgepluist :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 17:09 
Heavy Trucker

RiverSide schreef:
Ficm tunes kun je in amerika laten doen,..vroeg me af of ze dat hier ook doen.
ik ben op zoek naar de economy tune - tow tune - en een street tune met wat extra pk,s puur voor de lol,dat kan met een sct
Men zou ook minder turbo lag hebben met een tune,ik weet niet hoe het bij jullie is ,maar het duurt toch wel 1 a 2 seconden voordat de turbo vol mee doet.
(bijvoorbeeld je rijdt 90/110 en je wil ff vlot inhalen,....pedaal omlaag en ff...niks...en dan ineens gaat ie er vandoor.Soms terug schakelend en soms niet.
Het schakelen van de automaat zou ook anders zijn,en dat vind ik weer intressant als je in mijn geval een zware boot aan het trekken bent.
Waarschijnlijk moet ik de turbo vanes eens schoonmaken P0299 code op de edge insight maar geen check engine of wrench code,affijn dat komt wel,ik kan de auto nu ff niet missen.
De motor heeft 15000km terug een chemische flush & backflush gehad en er zit nu cat elc 1 rode koelvloeistof in en een koelvloeistof filter.
Ik heb inmiddels ook de archoil producten,de nieuwe filters zijn onderweg en dan kiep ik het er ook bij,...goed voor de winter en het schijnt erg goed te werken in Powerstrokes.

http://archoilspokane.com/product-information.html http://www.youtube.com/watch?v=ruJW-nM6 ... ure=relmfu

Delta,s zijn 6 a 7 fahrenheit bij 65miles al 22000km dus oliekoeler zal wel ok zijn.

al met al een gezonde motor egr valve is droog ,dus ik denk dat het inmiddels veillig is om met een tune te spelen,zolang je het maar niet overdrijft.

Maar in eerste instantie staan de rijeigenschappen voorop,...
1 eco tune
2 tow tune
3 street tune,...om op zondag middag mee te spelen bijvoorbeeld,maar niet teveel....anders kunnen er zo weer nieuwe banden op.hahaha.

Bij mij reageert de turbo ook heel iets later dan het pedaal.
Turbo reinigen is een goed idee, heb ik ook laten doen.
Motor loopt veel mooier nadien

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 17:18 
Pro Trucker

Bij mij reageert hij ook wat later. Daarom zit er bij mij een kleine en een grotere turbo op. Eerst pakt de kleine hem op, daarna komt de grote erin. Zal wel zijn om het turbogat kleiner te maken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 1:08 
Trucker

@Ricky ,er staat een zee van info op powerstroke.org je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het wel vinden.
Een scantool is eigenlijk toch wel een must voor dit soort auto,s.Zo zag ik dus dat ik waarschijnlijk de turbo vaantjes ergens vast heb zitten.
heb trouwens ff naar de h&s performance tuner gekeken,...heb je de black maxx? gaaf ding!prijzig maar er zit ook een pid reader op dus dat scheelt weer.
ik zag dat er geen transmission tune op zit voor de 6.0 modellen.

hier ff een copy die ik zojuist op powerstroke.org heb gezet.

VGT sticking vanes?

--------------------------------------------------------------------------------

my edge insight shows a p0299 code but i have no wrench or cel light.
According this youtube vid
http://www.youtube.com/watch?v=q5Py62-cWSQ
the duty cylcle should not stick at 15 or 85%.
Mine does at 65/80 mph only when i floor it,when i let go of the pedal the duty cylcle changes but when i floor it again it shows 85%.

i made a short video of it.No sound i think i kept my thumb on the microphone of my cell phone but you can see the turbo psi go down when i took my foot of the gas pedal.
http://www.youtube.com/watch?v=VI02FPuRooY

should i remove the turbo and clean it?
do i need gaskets -o-rings etc for this job?

p.s i,m from the netherlands so parts take a while to arrive.
any info would be appreciated.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 11:05 
Super Trucker

Ik rijd nu een jaar of 3 met de mini max van h&s
Zeer tevreden
Mooie ervan is dat je hem ook steeds kan update via hun site
Klein voorbeeld ze hebben nu weer iets nieuws dat je bij stilstand je toertal kan veranderen met warm draaien etc. Erg handig
Speedlimiter variabel en dat soort dingetjes ,word steeds op door geborduurd en zijn gratis te update
Uitlezen van dtc,s en wissen
En zit er eigenlijk in een paar minuten in echt plug en play
En ook zo weer te verwijderen
En wat mijn aanspreekt en zoals ik meestal doe kan je stock blijven rijden
Er zitten zoveel mogelijkheden op echt geweldig

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 12:43 
Trucker

De mogelijkheden met tunen zijn natuurlijk gigantisch, maar het is een beetje wat je wil en hoever je wil gaan.
Ik heb net deze mustang gedaan, http://www.facebook.com/lekimportcars en omdat zo'n ding ECHT op de limiet wordt gereden is het zaak er voor te zorgen dat ie ook echt in ieder toeren bereikt gechecked is en aangepast waar nodig, nu was dit gezien de modificaties evengoed wel aan de orde met deze auto, maar afgelopen vrijdag op zandvoort was de ronde tijd toch ruim 5 sec sneller!
De diesel motoren zijn natuurlijk uitermate geschikt om te tunen en direct een enorme vermogens winst te behalen.
eco tunes heb ik altijd een beetje m'n bedenkingen bij, als je een goede tune hebt en je rijdt normaal dan is ie vaak zuiniger dan een standaard auto, maar in de praktijk ga je vaak toch iets meer gas geven :D :D
En voor iedereen die het nog niet wist, sukkelend rijden met de V8 diesels is funest, in de VS wordt niet voor niet gezegd "drive it like you stole it"
En ja je kunt idd de warmloop tijd etc aanpassen, en de toerentallen die daarbij horen, ik heb klanten die s'morgens vroeg hun auto moeten starten in een woonwijk en dan zit je niet altijd te wachten op een 'startup peak" die 300 toeren hoger is en dan nog even 3 minuten op 1500 toeren blijft draaien :? :?
En ja, ik ben ook SCT dealer.

Hennie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 15, 2012 1:12 
Trucker

krijg vandaag mijn sct sf3 tuner binnen.
lees ik de pdf files,..moet ,m ff updaten,..ik dacht doe ik ff.
niet dus,..het hele ding van slag uren lopen K*tten met het apparaatje.

sct gemailed,en binnen een paar minuten mail terug...hebben ze ,m op afstand via de computer ge-reset.

zie,
can you disconnect the device, then hold down cancel, and reconnect it?

sure
disconnet now
reconnected
one moment
done

can you unplug/plug the device?

suredone

what doe sthe device show?
same file error
needs to be reloaded

have you returend your vehicle back to stock?

it hasn,t been on my vehicle yet..bought it unmarried followed the update pdf and i messed up...i guess?

Not quite sure what happened, however we can still recover the device. I just needed to make sure you didn't have a backup tune installed before we format it.

unplug/plug device
done

ok

what does the screen say now?

blue screen with black square and program vehicle

perfect, we're almost done

ok everything is working good. This process will take 30-40 minutes and should complete successfully. When all the icons on your device have changed from boxes to graphics, you know it has worked. I'm going to disconnect and please send me an email when everything has finished.

okay thank s...

te gek toch?
prima service.
morgen eens wat testen,..heb er ook een looney street tune op staan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]