Het is nu vr mei 02, 2025 19:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Beetje meer power
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2012 19:38 
Trucker

Ondanks het feit dat mijn auto in de boekjes staat met 400pk, wil ik kijken of ik hier en daar nog wat peekaatjes kan vinden.
Ik was van het weekend op het Nationaal Oldtimer Festival (leuk met de Olds over het circuit gezwabberd) en daar stond ook een stand van EPS, de uitlaten- en motorenboer uit Groningen. Aardig gesprek gehad met de beste man en eens gevraagd naar een vervangend uitlaatsysteem voor m'n pickupje. Hij beweert omme nabij de 10% vermogenswinst te kunnen halen met een andere, door hem gebouwde uitlaat.
2 vragen:
Wat vinden jullie van die uitspraak?
Wat kan ik nog meer doen aan het blok/de auto om het geheel iets te kietelen?

Kanttekening daarbij is: ik moet nog normaal er mee kunnen rijden, qua handelbaarheid, geluid, etc. Verbruik mag iets toenemen (loopt nu 1 op 5 (Prins VSI)), maar 1 op 3 wordt te dol... Uiteraard kan ik nu ook al 1 op 2 rijden, als ik 'm op elke straathoek laat roken... Je snapt wel wat ik bedoel.

'65 Ford Mustang
'59 DeSoto

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Beetje meer power
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2012 19:44 
Super Trucker

Caprice89 schreef:
Ondanks het feit dat mijn auto in de boekjes staat met 400pk, wil ik kijken of ik hier en daar nog wat peekaatjes kan vinden.
Ik was van het weekend op het Nationaal Oldtimer Festival (leuk met de Olds over het circuit gezwabberd) en daar stond ook een stand van EPS, de uitlaten- en motorenboer uit Groningen. Aardig gesprek gehad met de beste man en eens gevraagd naar een vervangend uitlaatsysteem voor m'n pickupje. Hij beweert omme nabij de 10% vermogenswinst te kunnen halen met een andere, door hem gebouwde uitlaat.
2 vragen:
Wat vinden jullie van die uitspraak?
Wat kan ik nog meer doen aan het blok/de auto om het geheel iets te kietelen?

Kanttekening daarbij is: ik moet nog normaal er mee kunnen rijden, qua handelbaarheid, geluid, etc. Verbruik mag iets toenemen (loopt nu 1 op 5 (Prins VSI)), maar 1 op 3 wordt te dol... Uiteraard kan ik nu ook al 1 op 2 rijden, als ik 'm op elke straathoek laat roken... Je snapt wel wat ik bedoel.

40 pk (10% van 400) erbij met alleen een paar uitlaten? :munky2:
is er geen Tune kastje voor de GMC van diablosport of iets dergelijks?

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2012 19:52 
Trucker

T-Bob schreef:

Zijn er wel, maar heb ik geen ervaring mee. En oh ja, nog een belangrijk iets: het moet wel heel blijven! :D

http://www.carid.com/2007-gmc-sierra-denali-performance-chips/

http://mudflaps.com/i-6740196-diablo-sport-u7194-predator-tuner-gmc-sierra-denali-1500-2500-3500-2007-5-2009.html

Wat doen die kastjes en kan dat ook bij een G3 installatie?

'65 Ford Mustang
'59 DeSoto

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2012 20:00 
Trucker

Vraag maar ff naar de ervaringen van mrobers...
Hij heeft nu enige tijd zijn Avalanche gekieteld met de Diablo Predator. Juist met LPG kan je punten scoren ivm het hogere octaan gehalte.
Caprice89 schreef:
T-Bob schreef:

Zijn er wel, maar heb ik geen ervaring mee. En oh ja, nog een belangrijk iets: het moet wel heel blijven! :D

http://www.carid.com/2007-gmc-sierra-denali-performance-chips/

http://mudflaps.com/i-6740196-diablo-sport-u7194-predator-tuner-gmc-sierra-denali-1500-2500-3500-2007-5-2009.html

Wat doen die kastjes en kan dat ook bij een G3 installatie?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2012 20:24 
Trucker

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om iets te kopen wat van een gerenomeerde fabrikant vandaag komt die ook bewezen test en resultaten heeft geboekt met een uitlaat systeem voor een bepaald model auto/truck.

Zelf heb ik een volledig systeem van billy Boat onder een SRT-10 gemonteerd. Kort daarna ook op de vermogenstestbank gestaan en ook aantoonbaar verbetering geboekt.
Zo zijn er voor andere type trucks en motoren diverse merken verkrijgbaar.

Als je echt een uitlaatsysteem kiest voor vermogenswinst is het wel aan te bevelen het gehele uitlaatsysteem vanaf de motor tot achteraan te vervangen. Vaak is de combinatie van een een goed stel Headers met highflow cats en een degelijk formaat cat-back systeem het beste recept voor succes.

EPS maakt leuke nette uitlaten maar niets wordt getest. Persoonlijk vind ik ze vrij prijzig en niet altijd is het eind product probleemloos (rammelvrij) en wil het nog wel eens scheuren/breken.

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2012 20:39 
Trucker

HollandBlower schreef:
Ik zou er persoonlijk voor kiezen om iets te kopen wat van een gerenomeerde fabrikant vandaag komt die ook bewezen test en resultaten heeft geboekt met een uitlaat systeem voor een bepaald model auto/truck.

Zelf heb ik een volledig systeem van billy Boat onder een SRT-10 gemonteerd. Kort daarna ook op de vermogenstestbank gestaan en ook aantoonbaar verbetering geboekt.
Zo zijn er voor andere type trucks en motoren diverse merken verkrijgbaar.

Als je echt een uitlaatsysteem kiest voor vermogenswinst is het wel aan te bevelen het gehele uitlaatsysteem vanaf de motor tot achteraan te vervangen. Vaak is de combinatie van een een goed stel Headers met highflow cats en een degelijk formaat cat-back systeem het beste recept voor succes.

EPS maakt leuke nette uitlaten maar niets wordt getest. Persoonlijk vind ik ze vrij prijzig en niet altijd is het eind product probleemloos (rammelvrij) en wil het nog wel eens scheuren/breken.

Thanks, neem ik mee in de overwegingen. Voorstel van EPS was inderdaad van header tot tailpipe. Headers kunnen wellicht een probleem geven i.v.m. de AWD.
I.v.m. diezelfde AWD kan ik op de meeste Dyno's niet terecht. Dus ik kan niet echt meten.

'65 Ford Mustang
'59 DeSoto

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2012 20:52 
Trucker

Caprice89 schreef:
Thanks, neem ik mee in de overwegingen. Voorstel van EPS was inderdaad van header tot tailpipe. Headers kunnen wellicht een probleem geven i.v.m. de AWD.
I.v.m. diezelfde AWD kan ik op de meeste Dyno's niet terecht. Dus ik kan niet echt meten.

Als zij jouw iets proberen te verkopen wat kant en klaar van de plank komt dan zou ik een eerlijke vergelijking doen met een andere fabrikant uit de USA die een vergelijkbaar set aanbied en dan de prijzen tegen elkaar zetten.
Uit de USA vandaan kan je kiezen uit veel meer aanbieders en verschillende systemen en daarom ook waarschijnlijk iets vinden wat ook bij jouw wens past.
Er is veeel meer te krijgen dan dat enkele systeem wat EPS aanbied.

Als je echt wilt testen kan je een testbank opzoeken met HUB dyno`s deze worden direct op de wielnaven gemonteerd.
Of evt bij een 4wd testbank, bv bij JD-engineering in lochem.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2012 21:01 
Trucker

HollandBlower schreef:
Als zij jouw iets proberen te verkopen wat kant en klaar van de plank komt dan zou ik een eerlijke vergelijking doen met een andere fabrikant uit de USA die een vergelijkbaar set aanbied en dan de prijzen tegen elkaar zetten.
Uit de USA vandaan kan je kiezen uit veel meer aanbieders en verschillende systemen en daarom ook waarschijnlijk iets vinden wat ook bij jouw wens past.
Er is veeel meer te krijgen dan dat enkele systeem wat EPS aanbied.

Als je echt wilt testen kan je een testbank opzoeken met HUB dyno`s deze worden direct op de wielnaven gemonteerd.
Of evt bij een 4wd testbank, bv bij JD-engineering in lochem.

Dat er veeel meer is, ben ik me van bewust. Vandaar ook mijn post. Waar heb je die Billy Boat uitlaat vandaan? En hoe weet je wat voor een geluid er uit komt? Gokken :wink: ?
En zijn er nog andere winstpakkers? K&N filter, racelucht in de banden, etc.?

'65 Ford Mustang
'59 DeSoto

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2012 22:47 
Trucker

Pk/Euro verhouding is niet veel tegen een joop geld voor een compleet uitlaatsysteem+diablo etc.
Makkelijker en goedkoper is een supercharger set.
En bij een set die voor de motor is samengesteld gaat er ook niets stuk, en het feit dat je met lpg rijdt heeft het alleen maar voordelen.
Op de juiste manier afstellen is wel een must natuurlijk. 100-150 pk is een eitje en met name het koppel schiet omhoog.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2012 22:58 
Trucker

Billy boat uitlaat voor de Denali : http://www.bbexhaust.com/suv/denali/

Een Tuner met lpg weet ook nog wat verloren pk`s naar boven te toveren en samen met het hogere octaan gehalte van LPG is er ook weer iets meer te behalen.

Voor maximaal vermogenswinst gaat er niks boven dikke blazer.... :D Afbeelding

http://www.trickperformanceproducts.com/

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 12:36 
Trucker

Even inhaken op je vraag (zag hem ook al in het andere topic en zag de 'tip' van Michaelmiata89); ik heb inderdaad sinds enkele maanden een Predator (U7198) voor mijn '02 Avalanche. Ik kan hem je alleen maar aanraden. Met de Diablo-tune (de default performance tune) is bedoeld voor relatief hoog octaangehalte maar dat werkt uitstekend met onze Europese octaangehaltes van 95 en al helemaal op LPG (100+ octaan). Zelf heb ik een Prins VSI installatie.

Volgens de 'butt-dyno' (ofwel de vermogenswinst volgens je kont in de stoel) merk je er echt wat van. Hij reageert veel sneller op het gas, schakelt sneller, schakelt sneller terug als je je gas aanraakt en is over het algemeen agressiever zonder onbeschaafd te worden. Ik heb enkele weken terug op de autobahn een tijdlang met 150km/h op de cruise gereden en stukken met 170km/h (helaas werkt dat de cruise control niet meer). Als je dan gas gaf, trok hij er nog aan. In de Oostenrijkse bergen was ik er ook erg blij mee en al helemaal toen ik erachter kwam dat de Tow/Haul mode ineens het beest losmaakt. Die is compleet geherprogrammeerd door de tune. Ben volgende maand benieuwd met de 3 ton aanhanger erachter.

Je kunt zelf ook nog een hoop optimaliseren met de Predator. Afgelopen weekend heb ik een stukje gereden terwijl de Predator stond te loggen en die logfile kun je weer inlezen in DsLogRedux die je vervolgens adviseert om timing aan te passen en je injector-slopes (meer/minder brandstof). Ik had helaas net te weinig data dus moet dat nog even opnieuw doen.

Last but not least kun je ook je originele tune uitlezen, opsturen naar Maikel in de USA en van hem een complete custom tune terug krijgen, gebaseerd op eventuele aanpassingen die je aan je truck hebt gedaan (denk aan andere uitlaten, openlucht filter, grotere injectoren, supercharger etc. etc.).

Eén ding waar ik niks van hem gemerkt en dat is het verbruik. Dat is niet meer maar ook niet minder geworden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 13:51 
Trucker

mrobers schreef:
Even inhaken op je vraag ...

Bedankt voor je "review". :thumbleft: Dat is zinvolle info. Ik voel een bestelling aankomen :D

Het vervelende is echter dat ik geen type kan vinden voor mijn motor, de 6,2 liter V8. Ook niet op de site van Diablo Sport zelf.
<EDIT> ik zie dat de Predator discontinued is en wordt opgevolgd door de Intune I-1000. En die kan ook de 6.2 aan, als je maar Cadillac Escalade selecteert...

DsLogRedux, is dat software of zo? En hoe lees je dat in/uit? Via USB o.i.d.?

'65 Ford Mustang
'59 DeSoto

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 14:05 
Trucker

http://www.ebay.com/itm/Diablosport-Performance-Touchsreen-Programmer-Tuner-Intune-I1000-Cadillac-Chevy-/130619817449?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1e698c3de9&vxp=mtr

"Mooie" prijs.. :)

'65 Ford Mustang
'59 DeSoto

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 14:59 
Trucker

Caprice89 schreef:
mrobers schreef:
Even inhaken op je vraag ...

Bedankt voor je "review". :thumbleft: Dat is zinvolle info. Ik voel een bestelling aankomen :D

Het vervelende is echter dat ik geen type kan vinden voor mijn motor, de 6,2 liter V8. Ook niet op de site van Diablo Sport zelf.
<EDIT> ik zie dat de Predator discontinued is en wordt opgevolgd door de Intune I-1000. En die kan ook de 6.2 aan, als je maar Cadillac Escalade selecteert...

DsLogRedux, is dat software of zo? En hoe lees je dat in/uit? Via USB o.i.d.?

Klopt; was ik vergeten te zeggen; je hebt nu de InTune nodig inderdaad. Nog mooier en kan uiteindelijk met 1 device alle auto's aan.

Koppelen gaat idd via USB. DsLogRedux is een applicatie die de logbestanden van de Predator analyseert en adviseert voor instellingen op injectie en ontsteking. Dat werkt echter alleen bij de Predator en ook alleen bij Chevrolet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 10:38 
Trucker

Niet de goedkoopste oplossing maar een supercharger is toch wel erg leuk als je meer vermogen wilt.
Bij 160 km/h ff de kickdown en het wijzertje gaat binnen no time naar beneden.

Binnenkort uitlaat vervangen voor longtube headers + race cats.

Alhoewel, zal nog wel ff duren, staan eerst nog wat andere noodzakelijke upgrades op het programma.

Maar goed, er zijn dus meer mogelijkheden om te bereiken wat je wilt, ligt er helemaal aan hoeveel extra vermogen je nodig hebt.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]