Hallo, Maurice hier uit Dordrecht.
Ik ben nieuw hier op dit forum, maar heb helaas nog geen truck.
Wel heb ik een mooie Lincoln Continental Mark III uit 1970 die inmiddels al weer zo'n 13,5 jaar in mijn bezit is.
Deze dus:

Mijn droom is om ooit een mooie Dodge Ram 1500 te bezitten, maar dan moet de Lincoln de deur uit. Op zich is dat niet erg, want na zo'n lange tijd wil ik wel eens wat anders, maar ik wil wel goed weten waar ik aan begin voordat ik een truck aanschaf.
Wat ik vooral wil weten zijn de kosten van zo'n truck.
Wat ik graag wil is dus een Dodge Ram 1500 van rond 2005. Gewoon een 4x2, liefst met een enkele cabine.
De bedoeling is om er dagelijks mee te rijden, gewoon woon/werk verkeer. Ik ben geen ondernemer, dus de truck zou weinig te lijden hebben. Er komt niks achter te hangen en er worden ook geen pallets met grindtegels mee vervoert.
Wat zijn nou de kosten voor een particulier als ik.
Wegenbelasting kom ik uit op 80 euro per maand, als ik uitga van een benzine uitvoering.
Wat zijn de
verzekeringskosten voor iemand van 36 jaar met 17 schadevrije jaren?
Wat is het
benzineverbruik bij normaal onbelast gebruik?
Nou ben ik zelf best wel handig met techniek, ik ben monteur bij Caterpillar, dus ik kan zelf wel eenvoudige dingen als een beurtje geven, remblokken wisselen, koppakking vervangen etc. Maar waar kan ik op rekenen met
onderhoudskosten?
Zijn deze trucks een beetje betrouwbaar?
En is Thunderalley uit Zevenbergen een goed adres om zo'n ding aan te schaffen? Ik ben er al eens wezen kijken en het zag er allemaal wel redelijk uit daar, zeker gezien de prijzen die André vraagt.
Een hoop vragen, maar ik ben benieuwd naar jullie tips en adviezen!