Beste,
Mijn W200 loopt sinds gisteren niet meer op lpg.
Informatie over mijn W200:
5.2 V8
4bbl carb.
Impco 300a
(mixer adapter stuk om alles op mijn 4bbl aan te sluiten)
Ik start en rij altijd op lpg
Een tijdje terug had ik per ongeluk de idle screw van mijn Impco 300a mixer los gedraaid.
(Random afbeelding voor duidelijkheid te krijgen)
Stom.. dat dacht ik ook, maar na wat draaien aan de idle screw (zie afbeelding) startte mijn dodge weer en ik kon weer rijden. (Met wel in mijn achterhoofd, zou het goed staan) Wat dagen daarna liep ie naar mijn doen toch niet lekker stationair en ben ik weer aan de idle screw gaan draaien. Naar mijn idee liep ie weer beter, en ik kon gewoon starten en rijden op lpg, niks aan de hand.
Gister wou ik mijn dodge een wasbeurtje geven en toen ik hem wilde starten hoorde ik wel een rare *plof* geluid. Zeg maar een soort kleine backfire geluid ofzo, dus niet doorgestart. Paar tellen gewacht en nog eens gestart en toen hoorde ik niks geks en de dodge starte gewoon. Vervolgens achter op de plaats gezet, hele dag gewassen en in de avond wou ik hem weer terugzetten.
Ik mijn dodge starten maar ik kreeg allemaal vreemde geluiden te horen, schijnbaar kleine backfire's ofzo, het was hetzelfde geluid als toen ik hem voor het eerst starte voordat ik hem had gewassen.
Nu vandaag na een halve dag aanklote met de idle srew, wil mijn dodge helemaal niet meer starten op lpg. Tot mijn verbazing zag ik dat mijn verdamper helemaal bevroren was van al het starten (GVD.. geen wonder dat ie het niet meer doet..) Ik het een en ander opgezocht wat het probleem kan zijn en toen kwam ik bij koelvloeistof niveau uit. En idd deze stond wat aan de lage kant, dus gelijk wat koelvloeistof bijgevuld. Met een föhn de verdamper langzaam laten ontdooien en weer gaan testen. Met als resultaat.. HELEMAAL niks...
Ik had ook gelezen dat het aan de bobine, verdelerkap, bougiekabels en bougies zou kunnen liggen, maar dat lijkt mij stug dat één van die dingen zomaar ineens kapot gaan. 'S ochtends wel gewoon starten en goed lopen en 's avonds ineens niet meer.
Ik had ook iets gelezen over het verouderen van de membramen die in de verdamper of mixer zitten. De mixer heb ik uit elkaar gehaald en die membraam is nog goed.
Die van de verdamper weet ik niet, plus ik weet ook niet of ik deze zomaar deels uit elkaar kan halen om dat te controleren. Zonder dat er van alles gaan lekken en doen.
Als ik op het middelste knopje druk dan hoor ik gewoon "pffft" gas in de verdamper komen.
Ik had ook al op de site van Henk_W200 gekeken en zijn tip aangehouden om de idle screw handvast dicht te draaien en vervolgens 2,5 slag los te draaien. Maar dit mocht ook weinig uithalen jammer genoeg.
Mijn vraag: Iemand nog tips of ideeën, of dingen die ik over het hoofd ziet etc. Alle hulp is welkom
Ik heb als idee dat ik het bij de idle screw op de mixer moet gaan zoeken, want daar heb ik het laatst aangezeten.
Mvg, Sander.