Het is nu za jul 05, 2025 5:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 18, 2012 9:18 
Nieuw

Hallo Dodge rijders,

Ik wil graag info ontvangen over waar ik op moet letten bij aanschaf Ram 1500 bjr. 2000 of 2001

het is een v8 met bijna 250.000 op de teller Automaat is gereviseerd en de auto heeft een beurt gehad.
Ik kan alle tips goed gebruiken en bij voorbaat mijn dank.

Met vriendelijke groeten,

Clint

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 18, 2012 22:26 
Trucker

250000 km of mijl? Gas of benzine? Tja auto met die km stand begint z'n kwaaltjes te krijgen.. Heb zelf de V10 die 260000 mijl (400000) km heeft gelopen, en ben daarvan het blok aan het vervangen, bij demontage blijkt dat de kleppen niet echt lekker meer zijn, diverse pakkingen gescheurd en oké, deze heeft een heftig olieverbruik..

Wat ik in ieder geval van dit forum heb geleerd is dat je aan de olievuldop/pijlstok kunt voelen of het blok onderdruk heeft (zuigen aan de opening), verder kun je nooit in het blok kijken, maar wel altijd goed luisteren, ruiken(!), voelen en natuurlijk zien: bv aan de uitlaatgas'kleur' (wit = koelvloeistofverbruik, blauw/zwart = olieverbruik)

Je moet het treffen met een auto van die leeftijd en kmstand!

2014 Dodge Ram 5.7 V8

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 17:02 
Nieuw

PeerV10 schreef:
250000 km of mijl? Gas of benzine? Tja auto met die km stand begint z'n kwaaltjes te krijgen.. Heb zelf de V10 die 260000 mijl (400000) km heeft gelopen, en ben daarvan het blok aan het vervangen, bij demontage blijkt dat de kleppen niet echt lekker meer zijn, diverse pakkingen gescheurd en oké, deze heeft een heftig olieverbruik..

Wat ik in ieder geval van dit forum heb geleerd is dat je aan de olievuldop/pijlstok kunt voelen of het blok onderdruk heeft (zuigen aan de opening), verder kun je nooit in het blok kijken, maar wel altijd goed luisteren, ruiken(!), voelen en natuurlijk zien: bv aan de uitlaatgas'kleur' (wit = koelvloeistofverbruik, blauw/zwart = olieverbruik)

Je moet het treffen met een auto van die leeftijd en kmstand!

Hallo Peer,

Super bedankt voor je mailtje morgen weet ik meer of de deal gaat lukken. gr Wim

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]