Het is nu wo jul 02, 2025 7:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2012 23:56 
Trucker

...

Laatst bijgewerkt door ThA CoPyCaT© op ma nov 19, 2012 20:56, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 0:02 
Pro Trucker

1 optie eraf halen.
Want je trekt toch aan het kortste touwtje.

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 0:07 
Pro Trucker

Ik vrees dat je de folie toch zal moeten verwijderen. Het is uitgebreid aan de orde geweest bij de diverse tv programma's zoals wegmisbruikers,
dat donkere ramen niet is toegestaan. Dat jouw auto hiermee door de RDW is goedgekeurd, zal wel een dwaling van de keurmeester/RDW zijn geweest.
Ik zou overigens wel de folie meteen verwijderen, omdat ze nu niet hebben gemeten is er geen bewijs dat ze daadwerkelijk te donker zijn.
Als de RDW straks gaat meten, is de kans groot dat je alsnog een boete krijgt

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 0:24 
Trucker

ThA CoPyCaT© schreef:
Noch onderweg, noch bij het politiebureau is de lichtdoorlaatbaarheid van de folie gemeten. Ik heb overigens geen enkele bekeuring gekregen, dus niet voor de te donkere ruitfolie en ook niet voor het niet bij me hebben van m'n rijbewijs.

Overigens mocht ik gewoon weer m'n weg vervolgen.

Iemand een tip wat nu te doen?

Blijft een geouwehoer.. Bij invoer van de Dodge van mijn broer zat er ook folie op de ramen, het importbedrijf zei dat ze daar niet zo moeilijk over zouden doen bij de rdw. Voor de keuring toch maar eraf gehaald, en ik vroeg aan de keurmeester hoe dat nou zat, hij zei: al die troep op de ramen is voor mij al een reden om hem af te keuren..

Terecht of onterecht, dat win je toch niet..

Overigens wel heel apart dat je zonder kentekenbewijs door mag rijden, rijden zonder papieren is toch niet toegestaan?

2014 Dodge Ram 5.7 V8

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 0:44 
Super Trucker

Ik zou het ook maar even eraf halen redt je toch niet tegen de nasigestapo :twisted:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 0:50 
Truck forum Junky

heb precies het zelfde mee gemaakt , ook geen probleem bij tuv en rdw :!: en na 5 jaar aangehouden , nou ja aangehouden ze kwamen me achter na tot op de stoep :twisted: ik heb ze toen met der ford busje van de stoep af gestuurd , ik had er bijna een bij zen klote gepakt maar jeanne kwam net optijd kijken wat er eigenlijk aan de had was :D toen ik uitgeraast was en ze men kenteken inbeslag haden genomen , voelde ik wel dat we het beter op een andere manier konde proberen :!: jeanne heeft koffie gezet, en we zijn toen onder het genot van een bak koffie verder gegaan :D ik had de truck toen zo goed als verkocht ,dus wilde het kenteken terug . na lang zeveren en foto's kijken van men net aangekochte hemi had ik het kenteken weer terug en een boeten van 90 € voor te donkeren ruiten :!: de rdw werk nu ook zelf voort met een tintman , en de klpd of hoe ze ook heten ook dacht ik :!: ik geeft je geen kans van slaggen ,het gaat er af of je bent je kenteken gewoon kwijt :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 0:51 
Trucker

...

Laatst bijgewerkt door ThA CoPyCaT© op do nov 29, 2012 21:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 2:20 
Trucker

...

Laatst bijgewerkt door ThA CoPyCaT© op do nov 29, 2012 21:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 8:45 
Trucker

ThA CoPyCaT© schreef:
Citaat:
Beleid in Politiekorps Rotterdam-Rijnmond

Wettelijke basis
Artikel 5.2.42,lid 1 onder b van het Voertuigenregelement luidt;
De voorruit en zijruiten van personenauto's mogen niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen,die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.

Wat is belemmeren
Het woord belemmeren betekent volgens het woordenboek hinderen.De eis van het O.M. (openbaar ministerie) is dat het onaanvaardbarehinder moet zijn.Dit zal door de verbalisant (agent) ter plaatse moeten worden vastgesteld en de bevindingen zullen als toelichting op de kennisgeving (bekeuring) moeten worden vermeld.

Tip voor verbalisanten
Een mogelijkheid om dit vast te stellen is het lezen van een kenteken van een ander voertuig binnen een afstand van 20 meter.Pas wel op, het gaat hier om de hinder die de bestuurder van de folie moet ondervinden en niet die welke de opsporingsambtenaar ondervindt bij de uitoefening van de controletaak.

Voertuigenregelement
Folie wordt naderhand aangebracht dus daarom heb je niets te maken met de toelatingseisen van het Voertuigenreglement (hoofdstuk3).Hiervoor verwijs ik u naar het onderzoek door het B.V.O.M..je kunt voor de toelatingseisen dus ook nooit een bekeuring schrijven!

Onderzoek Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (B.V.O.M)
Het B.V.O.M. heeft onderzoek gedaan naar geblindeerde ramen m.b.t. de toelatingseisen en daar is uitgekomen dat standaard de meeste auto's uit de fabriek komen met getinte ruiten.
Als de lichtopbrengst bij heldere ruiten 100% is mag ingevolge het Voertuigregelment,dat verwijst naar een EG-richtlijn (toelatingseis artikel 3.2.29 van het Voertuigenreglement),de voorruit 25% en de zijruiten 30% minder licht door laten.

Het B.V.O.M. heeft onderzoek gedaan met een soort "lichtmeter" en dit blijkt bij verschillende merken ook daadwerkelijk te kloppen.Vervolgens hebben ze diverse zonnebrillen getest op het doorlaten van het licht.
Het bleek dat de meeste zonnebrillen het licht reduceerden (uitgaande van 100%) varierend van 87 tot 91 %.
Na de zonnebrillen is er getest op met verschillende soorten folie die verkocht wordt op de Nederlandse markt.De folie scoorde van 65 tot 58%.

Je kunt je dus afvragen of de bestuurder die met een zonnebril rijdt ook strafbaar is?
Hier komt nog een keer bij dat een persoon van 18 jaar jong veel minder licht nodig heeft om iets goed te kunnen zien als een persoon van 34 of 42 jaar. Dus wie bepaalt er dat he zicht onvoldoende is.Als betrokkene auto met folie gecontroleerd word door een jonge agent dan zou die tot de conclusie kunnen komen dat het wel meevalt.Een oudere agent concludeert al snel dat het zicht onvoldoende is.

Als je in de bovenstaande tekst de tekst onder het kopje VOERTUIGREGLEMENT leest, zou je denken dat de RDW niets over de later aangebrachte folie zou moeten kunnen inbrengen. Het voertuig voldoet toch aan de eisen, alleen het feit dat er folie op de zijruiten zit, wil nog niet zeggen dat ik met gesloten zijruiten rijd.

Zo ken ik ook een verhaal dat iemand bij de RDW kwam met een gechopte Mercury en deze werd vanwege het ontbreken van de ruitenwissers afgekeurd. Na daarna het voorruit te hebben verwijderd is de auto bij een herkeuring gewoon goedgekeurd, want bij het ontbreken van een voorruit hoef je ook geen ruitenwissers te hebben... ;-)

Als je het hard wilt spelen dan eis je een test aan met een licht door latingsmeter. Neem maar een advocaat in armen. hou er rekening mee dat het een lange strijd word en als je folie binnen de marge ligt en jou je gelijk krijgen dan sta je wel bekend als die jongen en word je voor elk zeik dingetje aan gehouden. zo zijn onze vrienden van de politie ook wel weer...

dus ook zou zeggen er af trekken die zooi of beter nog andere ramen op de kop tikken terplekke nieuwe ramen monteren en in het voorjaar gewoon weer de oude ramen monteren...

10 GMC Sierra
UCTP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 9:20 
Trucker

...

Laatst bijgewerkt door ThA CoPyCaT© op do nov 29, 2012 21:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 9:34 
Heavy Trucker

De oplossing is: Verkoop de truck aan mij en ruil mijn GMC in. :D :D :D

1977 Mehari 29pk

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 9:40 
Trucker

...

Laatst bijgewerkt door ThA CoPyCaT© op do nov 29, 2012 21:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 9:55 
Pro Trucker

ThA CoPyCaT© schreef:
Big Alf schreef:
Als de RDW straks gaat meten, is de kans groot dat je alsnog een boete krijgt

Schrijft de RDW tegenwoordig dan ook al bekeuringen uit?

Die delen geen bekeuringen uit, maar omdat de politie nu nog niet heeft gemeten is er nu geen wettelijk bewijs.
Na een eventuele meting door de rdw is dat er wel, dan kan de politie dit als bewijs gebruiken en alsnog bekeuren.

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 9:58 
Heavy Trucker

ThA CoPyCaT© schreef:
Haha. Zet je GMC vandaag nog op MP en wellicht kunnen we eerdaags zaken doen... :mrgreen:

Ik heb het idee dat er op Marktplaats alleen nog maar malloten reageren, zie die van jou er ook niet meer op.
Misschien dat ik het hier op het forum eens probeer bij te Koop :)

1977 Mehari 29pk

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 10:00 
Pro Trucker

Ik heb het bij mij toen ook maar afgehaald voordat ze mij zouden aanhouden.
Ik heb het met Jaro meegemaakt ,ze gaan meten en het moet 70% licht doorlaten.
Pas bij 55% krijg je een bekeuring.

Pas op met ingenomen kenteken je bent dan niet meer verzekerd.

RDW /APK kijkt er niet naar zolang het zicht naar buiten maar goed is.
De politie wil graag van buiten naar binnen kunnen kijken :D

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]