Dodge D200 schreef:
hallo ik ben Tommy en heb een dodge d200 automaat smalblock edelbrock v8.
mijn auto valt elke keer uit in de d en r stand en als ik vol gas geef bij de stoplicht dan hoor ik een knal soort van knal als een steen tegen de bodem kaats.
ik hoop dat iemand mijn vraag kan bantwoorden !
Groeten uit Almeloooo,
Heb je hem al hoger stationair gezet? Want dan valt hij normaal niet meer uit. Hiervoor zitten 2 schroeven, de ene is stationair en de ander stationair op choke. Dus als je aan 1 schroef draait en het toerental veranderd niet, die terugzetten en de ander gebruiken. Of als stationair verhogen (naar max 1250 toeren) niet helpt, kun je mogelijk even de choke vastzetten op uit zodra hij warm is. Teveel choke valt hij ook bij uit zodra je kracht vraagt.
En verder zou ik hem even laten afstellen. Een ervaren monteur doet dit in een paar minuten en vaak zal hij dan beter lopen. Kleine tip, vervang vooraf ff je luchtfilter als het al wat vuil is, zodat hij op een schoon filter afgesteld wordt. Die filters kosten E10 ofzo en afstellen op 1 brandstof is ook paar tientjes max bij een Amerikanenbedrijf. Bij benzine en gas moet je wel even kiezen op welke hij goed moet lopen, op beide echt goed lopen kunnen onze Dodges niet. Mijne loopt bijvoorbeeld bruikbaar op benzine en goed op gas.