Het is nu do jul 03, 2025 8:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 13:27 
Nieuw

hey iedereen,
Binnen hier en een jaar zal ik waarschijnlijk een nieuwe wagen nodig hebben daar mijn huidige break toch serieus begint te verslijten...
nu twijfel ik tussen een Europese Pick up (mitsubishi l200) of een amerikaanse pick-up.
reden voor een pick-up: ik heb 3 paarden, dus trek wel eens een trailer van mtm 2000kg en leeggewicht is 885kg.
Verder hebben we ons weide te onderhouden en dus zelf galen van stro en hooi en dergelijke, rondrijden met waterreservoir enzo. de 4x4 is dus ook welgekomen, want nu is het niet ideaal met mijn break en sta ik regelmatig eens vast.
Verder hangt er ook regelmatig genoeg een kar achter de wagen want we zijn bezig met verbouwingen,...

maar, ik verander van werk en dit is slechts 17 km van mijn huis, dus of dit nog voordelig is met een diesel bij de mitsubishi? en hoe met LPG voor die afstand? hoe zit het met de kosten voor een amerikaanse pick-up zoals onderhoud en hoe vaak, hoeveel is de kostprijs van banden, is het wel voordelig genoeg, en vooral verzekering? ik ben dus gewoon particulier en 26 jaar... nu hoor ik ook vaak dat een amerikaanse snel kosten met zich meebrengt, waaraan moet ik me verwachten, en waarop moet ik zeker letten bij de aankoop van een tweedehands puck-up? het zal er een zijn van bwjr 2000 - 2003?

alle hulp, ervaringen, ... zijn welkom

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 15:11 
Pro Trucker

het kost zowiezo handen vol geld maar een amerikaan koop je vooral omdat je er gek van bent en met hart en ziel in gaat rijden .
anders gewoon een europeesje kopen .

http://www.everyoneweb.com/transportdiensten/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 16:22 
Nieuw

Dat het handen vol geld kost weet ik zeker, maar dat doet een europeesje ook hoor. Zeker met huidige dieselprijzen enzo. Verder wil ik ook niet dat ik die europese gewoon kapot rijdt met hun zwakkere motor...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 18:37 
Trucker

thierry schreef:
het kost zowiezo handen vol geld maar een amerikaan koop je vooral omdat je er gek van bent en met hart en ziel in gaat rijden .
anders gewoon een europeesje kopen .

alleen ipv een europees ding een japanner (blijft gewoon heel)
:D ja ja ik weet het :D het is vloeken in de kerk :D maar toch....

ron

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 18:57 
Truck forum Junky

Ik rij iets van 12 klm naar men werk ,bij 45gr schakelt hij over op gas das iets van 2klm dus dat valt mee :!: maar als je twijfelt koop er dan een met een mixer , de oudere modelen met de 5.2 of 5..9 hebben meestal nog een imco gasintalatie met mixer :wink: voor de rest moet je een beetje geluk hebben met wat je koop , er staat veel meer troep dan goed spul van die leeftijd te koop :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 19:28 
Nieuw

Mitsu is japanner, die vertrouw ik wel en de motor moet ook niet teveel op z'n teentjes lopen.

Na 2km op gas overgaan valt wel mee, maar is het dan autosnelweg bij u? Bij mij is het vnl 90 en 70 km/h
Hoeveel zou die avalanche dan gaan gebruiken rekenend 50/50 gas/benzine?
Wat kost en onderhoud en om de hoeveel km moet dit? Kan je het makkelijk zelf doen? ( doe ik nu ook)

Ik vrees dus inderdaad dat ik er veel ga vinden die slecht onderhouden zijn en dan stapelen de problemen zich op...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 19:43 
Truck forum Junky

Horseman schreef:
Mitsu is japanner, die vertrouw ik wel en de motor moet ook niet teveel op z'n teentjes lopen.

Na 2km op gas overgaan valt wel mee, maar is het dan autosnelweg bij u? Bij mij is het vnl 90 en 70 km/h
Wat kost en onderhoud en om de hoeveel km moet dit? Kan je het makkelijk zelf doen? ( doe ik nu ook)

Ik vrees dus inderdaad dat ik er veel ga vinden die slecht onderhouden zijn en dan stapelen de problemen zich op...

Geen snelweg bij mij veel 60 klm . En van een avalanche heb ik geen verstand ,en dat ga ik zo ook houden :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 20:15 
Pro Trucker

Als je voor een Chevy gaat kijken, vraag er dan naar of de cilinderkoppen al zijn gereviseerd en aangepast voor lpg.
Indien dit nog niet is gebeurt, lekker laten staan, een kop revisie gaat je al snel zo'n 3000 euries kosten als je dit moet laten doen.
En laat je nu niet afschepen met "er zit een klepsmeer systeem in", dit is alleen maar uitstel van executie.
Ik rij voor mijn werk een route van zo'n 25Km (enkele reis en 80km wegen) en heb een verbruik van ± 1 op 6 op lpg
Meestal gooi in er om de zes a zeven weken een litertje of 25 benzine bij. Van de wegenbelasting krijg je als particulier wel de hik,
ik betaal iedere maand ruim €150,00 aan die geldrovers van de belastingdienst.
Verder moet je amerikaan rijden uit overtuiging, als je iedere euro om moet draaien of teveel vindt moet je geen Yank nemen :D

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 20:23 
Nieuw

Het is een droom om met zo een te rijden. Maar ik heb net een huis gekocht en krijg binnenkort een kind... dus mijn verstand er een beetje bijhouden moet wel.
Onderhoud doen van wagens is niet moeilijk voor mij, maar als er veel elektronica aan gaat zitten, heb ik die computers niet.
Wegentaks hier in belgie valt mee, is LV.
Ik zie steeds meer amerikaanse rijden, daarmrr dat ik begon te overwegen. Ooit heb ik een hoor :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 20:24 
Super Trucker

Die van mij gaat over naar gas op nog geen1 km.
voor dat ik het woonerf afrij staat hij al op gas. :wink:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 20:26 
Super Trucker

Horseman schreef:
Het is een droom om met zo een te rijden. Maar ik heb net een huis gekocht en krijg binnenkort een kind... dus mijn verstand er een beetje bijhouden moet wel.
Onderhoud doen van wagens is niet moeilijk voor mij, maar als er veel elektronica aan gaat zitten, heb ik die computers niet.
Wegentaks hier in belgie valt mee, is LV.
Ik zie steeds meer amerikaanse rijden, daarmrr dat ik begon te overwegen. Ooit heb ik een hoor :-)

in belgie betaal je geloof ik wegentaks €150,- per jaar voor lichtevracht :bounce:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 20:56 
Trucker

hemiram schreef:
Horseman schreef:

Ik vrees dus inderdaad dat ik er veel ga vinden die slecht onderhouden zijn en dan stapelen de problemen zich op...[/9quote]

Geen snelweg bij mij veel 60 klm . En van een avalanche heb ik geen verstand ,en dat ga ik zo ook houden :wink:

Niks mis mee met een avalanche 8)

Maaruh Horseman, als je eenmaal de kleppen/koppen hebt gehad heb je ook geen gezeik meer met een avalanche.
Gewoon een sterk werkpaard, nooit afvragen of de cardan/differentieel het wel houd en welke olie daar dan weer in moet enz.
Alleen tanken en rijden, makkie... :wink:

Afbeelding
2004 Avalanche 5.3 Vortec

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 20:58 
Pro Trucker

Wegenbelasting in Belgïe is inderdaad veel gunstiger dan hier in NL, maar voor zover ik weet is de verzekering wel veel duurder.

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 21:11 
Trucker

[quote="dave"]Niks mis mee met een avalanche

Maaruh Horseman, als je eenmaal de kleppen/koppen hebt gehad heb je ook geen gezeik meer met een avalanche.
Gewoon een sterk werkpaard, nooit afvragen of de cardan/differentieel het wel houd en welke olie daar dan weer in moet enz.
Alleen tanken en rijden, makkie...

Jajajajaja ik snapm 1-0.

Ik had ook graag een avalance gekocht zei het niet zo dat ik ze niet echt mooi vind, dan maar achter mijn assen en cardan aan lopen :D[/quote

Ik vind dodge 5.7 hemi heel mooi, koop ik er ook nog bij maar eerst centjes verdienen, mama wil ook alleen nog maar met V8 rijden...

Afbeelding
2004 Avalanche 5.3 Vortec

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 22:01 
Nieuw

Dat klinkt dan weer goed :-)
Hoeveel zou je jaarlijks rekenen aan vaste kosten zoals onderhoud, banden,...
En iemamd van rond mijn leeftijd die een verzekering heeft vpr 300pk?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]