Het is nu do jul 03, 2025 8:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 13:27 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za dec 01, 2012 22:31
Berichten: 13
hey iedereen,
Binnen hier en een jaar zal ik waarschijnlijk een nieuwe wagen nodig hebben daar mijn huidige break toch serieus begint te verslijten...
nu twijfel ik tussen een Europese Pick up (mitsubishi l200) of een amerikaanse pick-up.
reden voor een pick-up: ik heb 3 paarden, dus trek wel eens een trailer van mtm 2000kg en leeggewicht is 885kg.
Verder hebben we ons weide te onderhouden en dus zelf galen van stro en hooi en dergelijke, rondrijden met waterreservoir enzo. de 4x4 is dus ook welgekomen, want nu is het niet ideaal met mijn break en sta ik regelmatig eens vast.
Verder hangt er ook regelmatig genoeg een kar achter de wagen want we zijn bezig met verbouwingen,...

maar, ik verander van werk en dit is slechts 17 km van mijn huis, dus of dit nog voordelig is met een diesel bij de mitsubishi? en hoe met LPG voor die afstand? hoe zit het met de kosten voor een amerikaanse pick-up zoals onderhoud en hoe vaak, hoeveel is de kostprijs van banden, is het wel voordelig genoeg, en vooral verzekering? ik ben dus gewoon particulier en 26 jaar... nu hoor ik ook vaak dat een amerikaanse snel kosten met zich meebrengt, waaraan moet ik me verwachten, en waarop moet ik zeker letten bij de aankoop van een tweedehands puck-up? het zal er een zijn van bwjr 2000 - 2003?

alle hulp, ervaringen, ... zijn welkom


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 15:11 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 19:36
Berichten: 3492
Woonplaats: gran alacant
het kost zowiezo handen vol geld maar een amerikaan koop je vooral omdat je er gek van bent en met hart en ziel in gaat rijden .
anders gewoon een europeesje kopen .

_________________
thierry
'2006 dodge ram


http://www.everyoneweb.com/transportdiensten/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 16:22 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za dec 01, 2012 22:31
Berichten: 13
Dat het handen vol geld kost weet ik zeker, maar dat doet een europeesje ook hoor. Zeker met huidige dieselprijzen enzo. Verder wil ik ook niet dat ik die europese gewoon kapot rijdt met hun zwakkere motor...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 18:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 17, 2010 17:37
Berichten: 361
thierry schreef:
het kost zowiezo handen vol geld maar een amerikaan koop je vooral omdat je er gek van bent en met hart en ziel in gaat rijden .
anders gewoon een europeesje kopen .



alleen ipv een europees ding een japanner (blijft gewoon heel)
:D ja ja ik weet het :D het is vloeken in de kerk :D maar toch....




ron


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 18:57 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Ik rij iets van 12 klm naar men werk ,bij 45gr schakelt hij over op gas das iets van 2klm dus dat valt mee :!: maar als je twijfelt koop er dan een met een mixer , de oudere modelen met de 5.2 of 5..9 hebben meestal nog een imco gasintalatie met mixer :wink: voor de rest moet je een beetje geluk hebben met wat je koop , er staat veel meer troep dan goed spul van die leeftijd te koop :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 19:28 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za dec 01, 2012 22:31
Berichten: 13
Mitsu is japanner, die vertrouw ik wel en de motor moet ook niet teveel op z'n teentjes lopen.

Na 2km op gas overgaan valt wel mee, maar is het dan autosnelweg bij u? Bij mij is het vnl 90 en 70 km/h
Hoeveel zou die avalanche dan gaan gebruiken rekenend 50/50 gas/benzine?
Wat kost en onderhoud en om de hoeveel km moet dit? Kan je het makkelijk zelf doen? ( doe ik nu ook)

Ik vrees dus inderdaad dat ik er veel ga vinden die slecht onderhouden zijn en dan stapelen de problemen zich op...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 19:43 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Horseman schreef:
Mitsu is japanner, die vertrouw ik wel en de motor moet ook niet teveel op z'n teentjes lopen.

Na 2km op gas overgaan valt wel mee, maar is het dan autosnelweg bij u? Bij mij is het vnl 90 en 70 km/h
Hoeveel zou die avalanche dan gaan gebruiken rekenend 50/50 gas/benzine?
Wat kost en onderhoud en om de hoeveel km moet dit? Kan je het makkelijk zelf doen? ( doe ik nu ook)

Ik vrees dus inderdaad dat ik er veel ga vinden die slecht onderhouden zijn en dan stapelen de problemen zich op...



Geen snelweg bij mij veel 60 klm . En van een avalanche heb ik geen verstand ,en dat ga ik zo ook houden :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 20:15 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Als je voor een Chevy gaat kijken, vraag er dan naar of de cilinderkoppen al zijn gereviseerd en aangepast voor lpg.
Indien dit nog niet is gebeurt, lekker laten staan, een kop revisie gaat je al snel zo'n 3000 euries kosten als je dit moet laten doen.
En laat je nu niet afschepen met "er zit een klepsmeer systeem in", dit is alleen maar uitstel van executie.
Ik rij voor mijn werk een route van zo'n 25Km (enkele reis en 80km wegen) en heb een verbruik van ± 1 op 6 op lpg
Meestal gooi in er om de zes a zeven weken een litertje of 25 benzine bij. Van de wegenbelasting krijg je als particulier wel de hik,
ik betaal iedere maand ruim €150,00 aan die geldrovers van de belastingdienst.
Verder moet je amerikaan rijden uit overtuiging, als je iedere euro om moet draaien of teveel vindt moet je geen Yank nemen :D

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 20:23 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za dec 01, 2012 22:31
Berichten: 13
Het is een droom om met zo een te rijden. Maar ik heb net een huis gekocht en krijg binnenkort een kind... dus mijn verstand er een beetje bijhouden moet wel.
Onderhoud doen van wagens is niet moeilijk voor mij, maar als er veel elektronica aan gaat zitten, heb ik die computers niet.
Wegentaks hier in belgie valt mee, is LV.
Ik zie steeds meer amerikaanse rijden, daarmrr dat ik begon te overwegen. Ooit heb ik een hoor :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 20:24 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Die van mij gaat over naar gas op nog geen1 km.
voor dat ik het woonerf afrij staat hij al op gas. :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 20:26 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Horseman schreef:
Het is een droom om met zo een te rijden. Maar ik heb net een huis gekocht en krijg binnenkort een kind... dus mijn verstand er een beetje bijhouden moet wel.
Onderhoud doen van wagens is niet moeilijk voor mij, maar als er veel elektronica aan gaat zitten, heb ik die computers niet.
Wegentaks hier in belgie valt mee, is LV.
Ik zie steeds meer amerikaanse rijden, daarmrr dat ik begon te overwegen. Ooit heb ik een hoor :-)

in belgie betaal je geloof ik wegentaks €150,- per jaar voor lichtevracht :bounce:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 20:56 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za jun 16, 2012 13:54
Berichten: 566
hemiram schreef:
Horseman schreef:
Mitsu is japanner, die vertrouw ik wel en de motor moet ook niet teveel op z'n teentjes lopen.

Na 2km op gas overgaan valt wel mee, maar is het dan autosnelweg bij u? Bij mij is het vnl 90 en 70 km/h
Hoeveel zou die avalanche dan gaan gebruiken rekenend 50/50 gas/benzine?
Wat kost en onderhoud en om de hoeveel km moet dit? Kan je het makkelijk zelf doen? ( doe ik nu ook)

Ik vrees dus inderdaad dat ik er veel ga vinden die slecht onderhouden zijn en dan stapelen de problemen zich op...[/9quote]


Geen snelweg bij mij veel 60 klm . En van een avalanche heb ik geen verstand ,en dat ga ik zo ook houden :wink:


Niks mis mee met een avalanche 8)

Maaruh Horseman, als je eenmaal de kleppen/koppen hebt gehad heb je ook geen gezeik meer met een avalanche.
Gewoon een sterk werkpaard, nooit afvragen of de cardan/differentieel het wel houd en welke olie daar dan weer in moet enz.
Alleen tanken en rijden, makkie... :wink:

_________________
Faster and faster
until the thrill of speed
overcomes the fear of death...

Afbeelding
2004 Avalanche 5.3 Vortec


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 20:58 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Wegenbelasting in Belgïe is inderdaad veel gunstiger dan hier in NL, maar voor zover ik weet is de verzekering wel veel duurder.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 21:11 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za jun 16, 2012 13:54
Berichten: 566
[quote="dave"]Niks mis mee met een avalanche

Maaruh Horseman, als je eenmaal de kleppen/koppen hebt gehad heb je ook geen gezeik meer met een avalanche.
Gewoon een sterk werkpaard, nooit afvragen of de cardan/differentieel het wel houd en welke olie daar dan weer in moet enz.
Alleen tanken en rijden, makkie...



Jajajajaja ik snapm 1-0.

Ik had ook graag een avalance gekocht zei het niet zo dat ik ze niet echt mooi vind, dan maar achter mijn assen en cardan aan lopen :D[/quote

Ik vind dodge 5.7 hemi heel mooi, koop ik er ook nog bij maar eerst centjes verdienen, mama wil ook alleen nog maar met V8 rijden...

_________________
Faster and faster
until the thrill of speed
overcomes the fear of death...

Afbeelding
2004 Avalanche 5.3 Vortec


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 22:01 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za dec 01, 2012 22:31
Berichten: 13
Dat klinkt dan weer goed :-)
Hoeveel zou je jaarlijks rekenen aan vaste kosten zoals onderhoud, banden,...
En iemamd van rond mijn leeftijd die een verzekering heeft vpr 300pk?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling