Het is nu di jul 01, 2025 21:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 22:12 
Super Trucker

Horseman schreef:
Dat klinkt dan weer goed :-)
Hoeveel zou je jaarlijks rekenen aan vaste kosten zoals onderhoud, banden,...
En iemamd van rond mijn leeftijd die een verzekering heeft vpr 300pk?

Goed merk banden gaan wel 60.000km mee en met die paar km per dag wat je rijd is dat jaren :wink:
En een beurtje om de 12.000km en dat kan je zelf je was toch handig :)

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Laatst bijgewerkt door T-Bob op di dec 04, 2012 12:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 22:31 
Nieuw

ja, ik moet me nog aanpassen. voor mijn huidig werk doe ik namelijk 60.000km per jaar en dus ook heel wat onderhouden voor mn wagen.
dan valt dit inderdaad nog redelijk goed mee.
vanwaar dan die dure kosten voor de wagens die iedereen het hier over heeft?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 23:18 
Trucker

tis een beetje appels en peren vergelijken, maar ik rij de Avy uit 2002 op LPG "op de zaak". Mijn voordeel is dat de wegenbelasting maar 140 euro/kwartaal is. Tanken is +/_ 55 euro voor een volle tank, ik rij gemiddeld 1;5,5 op LPG.
Normaal ben ik na een half jaartje mijn auto wel weer zat en betrap ik mezelf dat ik alweer een tijdje om me heen aan kijken ben wat er allemaal nog meer te koop is. Volgende maand heb ik de Avy 3 jaar en ik ben nog steeds niet uitgekeken op mijn truckie.
Weekelijks zeg ik tegen mijn vrouw, als ik door het raam naar mijn Avy kijk:" wat een vette bak he!!!"

Ik ben er super blij mee en ik vindt het heerlijk rijden.
Tis geen sportauto, kan er niet "vierkant" mee door de bocht, trek geen strepen, maar ik heb een lol als ik op mijn gemakkie 110 Km/u rij en dat gepeupel in hun politiek correcte auto's en hun Toyota Penlite's zie zitten. Ik geniet elke keer weer van het geluid wat uit mijn flowmaster komt als ik in de file langs andere auto's tuf en terug galmt...

Qua onderhoud....ach, ik heb een paar jaar in een emotieloze, kille Audi A6 6cyl gereden, prachtige auto, reed fantastisch en daar kon ik echt helemaal niets zelf aan doen, en de Audi/VW dealer wreef al in zijn handen als je weer langs kwam, werkplaats tarief ging direct met 20 euro per uur omhoog omdat er vier ringen op de grill stonden ipv een VW tekentje.

Een amerikaanse pickup is gewoon kickuh!
IK BEN ER BLIJ MEE!!!

Succes met je zoektocht ennuh, mocht je meer over Avalanches uit 2002 willen weten dan kan je altijd contact met mij of mrobers (chaosdodger) opnemen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 23:45 
Trucker

Michaelmiata89 schreef:
tis een beetje appels en peren vergelijken, maar ik rij de Avy uit 2002 op LPG "op de zaak". Mijn voordeel is dat de wegenbelasting maar 140 euro/kwartaal is. Tanken is +/_ 55 euro voor een volle tank, ik rij gemiddeld 1;5,5 op LPG.
Normaal ben ik na een half jaartje mijn auto wel weer zat en betrap ik mezelf dat ik alweer een tijdje om me heen aan kijken ben wat er allemaal nog meer te koop is. Volgende maand heb ik de Avy 3 jaar en ik ben nog steeds niet uitgekeken op mijn truckie.
Weekelijks zeg ik tegen mijn vrouw, als ik door het raam naar mijn Avy kijk:" wat een vette bak he!!!"

Ik ben er super blij mee en ik vindt het heerlijk rijden.
Tis geen sportauto, kan er niet "vierkant" mee door de bocht, trek geen strepen, maar ik heb een lol als ik op mijn gemakkie 110 Km/u rij en dat gepeupel in hun politiek correcte auto's en hun Toyota Penlite's zie zitten. Ik geniet elke keer weer van het geluid wat uit mijn flowmaster komt als ik in de file langs andere auto's tuf en terug galmt...

Qua onderhoud....ach, ik heb een paar jaar in een emotieloze, kille Audi A6 6cyl gereden, prachtige auto, reed fantastisch en daar kon ik echt helemaal niets zelf aan doen, en de Audi/VW dealer wreef al in zijn handen als je weer langs kwam, werkplaats tarief ging direct met 20 euro per uur omhoog omdat er vier ringen op de grill stonden ipv een VW tekentje.

Een amerikaanse pickup is gewoon kickuh!
IK BEN ER BLIJ MEE!!!

Succes met je zoektocht ennuh, mocht je meer over Avalanches uit 2002 willen weten dan kan je altijd contact met mij of mrobers (chaosdodger) opnemen.

...mooi gezegd! :lol:

Afbeelding
2004 Avalanche 5.3 Vortec

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 23:53 
Trucker

Amen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 04, 2012 11:00 
Nieuw

Wel, ik versta dat nu eens 100%, want dat heb ik ook steeds. Ik heb nu al mn 6e wagen en bn pas 26, gewoon omdat ik ze snel beu ben. Mijn huidige is super, maar verslijt heel erg snel door wat ik er van vraag.
En ik denk dat ik een europese pick up ook zo snel ga beu zijn, want het is geen amerikaan... niet breed en groot, te weinig power en comfort...
55euro/week aan lpg valt wel heel goed mee. Met mn huidige wagen en huidig werk doe ik ongeveer 380euro diesel per maand... dus ik ben wat gewoon.en dan zwijg ik nog over de jaarlijkse tax...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 04, 2012 11:07 
Pro Trucker

Koop mijn Ford: Robuust, goed en € 72,- wegenbelasting per kwartaal en mag 7250 kg trekken.

Op termijn koop je er een amerikaanse gooseneck trailer bij (die mag achter de Ford, want deze heeft dus 7250 kg trekgewicht op kenteken) en klaar ben je :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 04, 2012 11:49 
Nieuw

Welja, ik heb mn C rijbewijs :-) , maar nee dank je. Liever een avalanche :-) en zoveel trekkracht heb ik pfecies ook niet nodig

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 04, 2012 14:41 
Trucker

Rij met een Avy van 2008.
Met een volle tank gas (160l) rij ik gecombineerd (60km wegen en autosnelweg) tussen de 750en 850 km.
Onderhouds beurten zijn om de 20.000km.
Aangezien ik een motorverslaving heb reed ik bijna nooit met de wagen maar deed 90% van mijn verplaatsingen met de motor.
Sinds de Avy in huis is, is dit heel anders. Nu betrap ik me er op dat ik soms redenen zoek om toch maar ergens naartoe te rijden zodat ik nog een keer kan rijden.
Super die Avalanche.
Maar ik denk dat ieder die een Amerikaan bezit, eender welk type of merk, hier zo over denkt.
Weet wel dat als je steeds eerst aan de verkeerslichten wil weg zijn omdat je paardjes onder je kont hebt, zo een wagen daar niet voor geschikt is. Het kan wel een keer maar hij is niet gemaakt om dit contstant te doen, dus vroeg of laat komen daar problemen van. In dat geval koop je beter een Corvet, Charger, Mustang, ......

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 23:00 
Trucker

Om je een idee te geven met de Ford.
lpi installatie met ringtank van 102l. doe hier tussen de 500 en 550 km mee, wel over het algemeen rustige rijstijl. Start uiteraard op benzine en schakelt over bij 45° meestal binnen de 2 km.
Onderhoud om de 10.000 km. prijs iets van een 180 eur.
Verzekering (wel Belgie) een dikke 600 eur. Bonus-malus 0 met 2 jokers.
Rijtaks 145 eur/jaar.

Dus naar mijn idee best goedkoop rijden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 23:25 
Trucker

Bij mij hetzelfde, 127 euro rijtaks, volle tank (160l) gas een dikke 800km normaal rijden met af en toe een sportieve sprint.
In ieder geval is het zalig om Amerikaan te rijden, zeker al om dat ge er uit springt tussen al die Jappen, Duitsers en weet nie wa voor namaak pick up's .

GMC Sierra 1500, 4.8L , 2000

Grt, mon

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 13:29 
Nieuw

Als eerste weg zijn aan de lichten interesseert me niet, als ik een amerikaan heb zit ik er liefst zo lang mogelijk in :-)

Hoeveel pk heeft de Ford? Ik zit nu met 9 voor bonus malus. Dus verzekering zal nog wat hoog zijn. Misschien vraag ik eens een offerte aan mn verzekeraar. Want het verbruik valt goed mee, bijna hetzelfde als een europees, tax idem, en de amerikaan xal langer meegaan denk ik.
Daarbij zijn tweedehands amerikaanse wss beter onderhouden dan eeneuropees of japanner. De meeste met een japanner gebruiken die voor het werk en zal regelmatig eens goed overladen zijn...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 17:57 
Super Trucker

Horseman schreef:
Als eerste weg zijn aan de lichten interesseert me niet, als ik een amerikaan heb zit ik er liefst zo lang mogelijk in :-)

Hoeveel pk heeft de Ford? Ik zit nu met 9 voor bonus malus. Dus verzekering zal nog wat hoog zijn. Misschien vraag ik eens een offerte aan mn verzekeraar. Want het verbruik valt goed mee, bijna hetzelfde als een europees, tax idem, en de amerikaan xal langer meegaan denk ik.
Daarbij zijn tweedehands amerikaanse wss beter onderhouden dan eeneuropees of japanner. De meeste met een japanner gebruiken die voor het werk en zal regelmatig eens goed overladen zijn...

even op internet surfen daar vindt je alles de modellen en de PKs :wink:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ford_F-Series

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 22:05 
Trucker

@Horseman.
411 pk. Weet niet hoe het in Nederland is maar hier berekenen ze het op de KW.
Geen idee hoeveel dat is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 07, 2012 13:04 
Nieuw

Ik bn ook van belgie hoor. 411, dat zijn heel wat paarden. Ik heb nu al een hogere verzekering v9or enkel 130 pk. Ik zal toch maar eerst eens navragen bij mn makelaar.
Thx

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]