Het is nu za jul 05, 2025 23:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 19:31 
Pro Trucker

ilan schreef:
goodyear wrangler zit standaard onder de dodge ;)p

Ojaah, klopt :oops: slechte ervaring met deze banden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 19:47 
Truck forum Junky

texas boy schreef:
ilan schreef:
goodyear wrangler zit standaard onder de dodge ;)p

Ojaah, klopt :oops: slechte ervaring met deze banden.

Waar het hem in zit ik weet het niet, maar ik heb ook de goodyear wrangler ik hoef geen andere, ben er goed over te spreken :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 20:36 
Trucker

Tja, welke Wrangler heeft Hans het over en over welke heb jij het, er zijn nogal wat verschillende soorten. :drunken: :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 21:49 
Trucker

Ge kunt over banden bezig blijven, het is het chauffeurtje dat het moet doen.

GMC Sierra 1500, 4.8L , 2000

Grt, mon

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 23:28 
Heavy Trucker

Hemi uut Drenthie schreef:
Hans, standaard zit er geen BF Goodrich AT onder een Dodge toch??

Martin, ik heb zojuist even de foto van de Patrol gekeken, maar die staat op 4 nieuwe General Grabber AT2 :oops: :oops: :oops:
Ik denk haast wel dat ik er een Patrol heb staan met Coopers, maar weet niet hoe de staat van die banden zijn. Ik heb er ook nog een Patrol staan met 4 zo goed als nieuwe banden, maar weet niet welk merk.

Wat mij betreft kom je morgen proefrijden, ik heb er minstens 10x 4x4 staan en overal zal wel weer een andere band omliggen.

De General Grabbers zijn ook geen prutbanden, dus die kun je dan ook proberen...

Ik weet 100% zeker dat je met andere banden geen positief verschil merkt t.o.v. de BF Goodrich, want geloof me. Die zijn echt niet zo slecht als jij beweert.... :wink:

(heb je trouwens duidelijke foto's van jouw banden??)

Heb nu even geen duidelijke foto's maandag wel.

Waar zit je precies????

En 4x4 rijden zal zeker anders zijn, ik heb een 2 WD.

Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 23:31 
Nieuw

Zitten ze wel goed om :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 23:32 
Trucker

Je bent welkom in Tynaarlo (Drenthe).

Het gaat hier om het verschil per band te testen natuurlijk, dus laten we de auto gewoon in 2wd staan.

Als je wilt komen graag even een telefoontje vooraf (krijg je per PB)
Graag ín de ochtend of laat in de middag.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 13:49 
Nieuw

Ik had tot een maand geleden Cooper Discoverers op standaard 16" velgen en die bevielen best goed maar ik heb nu Goodyear Eagle GTII's (285/50/20) onder mijn Sierra en die zijn met name in de regen en sneeuw van afgelopen dagen echt vele malen beter dan de Coopers......ik heb nog niet eerder zo'n enorm verschil in prestatie tussen 2 bandenmerken ervaren maar dit verschil is echt bizar!

p.s. hij is al een paar dagen weg maar zo mocht ik hem op de school van mijn jongste dochter afleveren:
Afbeelding

Justus

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 16:02 
Trucker

Ik heb ook net wat ervaring opgedaan met de standaard goodyear banden die onder mn dodge laramie uit 2010 liggen, ben er ook niet zo over te spreken, in 2wd stand glijdt ie wel erg makkelijk weg, in 4wd auto gaat het al beter en 4wd lock is het echt over, ben heel benieuwd naar de nieuwere grovere banden die bv onder een 2012 model liggen, ik heb gekeken naar echte sneeuw banden maar kan ik bijna niet vinden?
Weet iemand ook naar welke maat ik moet kijken?, nu is 275/60/20 de maat, moet ik naar 255/70/18 of 255/65/19?, iemand enig idee en waar je dit formaat zou kunnen kopen?
Gr, de paulus.

Magna Flow Exhaust System.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 17:55 
Trucker

Ik snap het hele gezeur persoonlijk niet... :roll:

Een 2wd zonder lading in de winter met non-winterbanden (type en merk daarbuiten gelaten) en geen abs of sper diff.
Hebben we het nog niet over de kunsten van de chauffeur.
Maar het is dan toch te verwachten dat je dan kunst en vliegwerk krijgt in de sneeuw? :shock: :D

Ik presteerde de eerste winter ook niets met mijn truck in 2wd met de originele goodyear wangler HP bandjes m+s met open diff en achterwiel abs.. :bounce: Ging alle kanten op en met remmen alleen maar rechtdoor.

Maar nu heb ik ECHTE winterbanden erop liggen Bridgestone Blizzak DM-V1 265/70/17. Smallere band, hogere wang/kleiner wiel en ander rubber. Ook heb ik 4-wiel abs omgebouwd van een SRT-10 en achter een Eaton True trac tandwiel sper differentieel.

En nu nog rij ik regelmatig met de 4x4 om echt vol tractie te behouden bij sneeuw/ijs en gladdigheid.

Maar gewoon op pad met de aanhanger en het geheel wel of geen sneeuw. Ik vind het heerlijk beetje sneeuw pret.
Op de snelweg gewoon over de linker baan door de pap sneeuw iedereen met 20km/uur verschil voorbij.. :D :D

Afbeelding
Afbeelding

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 20:15 
Trucker

HollandBlower schreef:
....
Maar nu heb ik ECHTE winterbanden erop liggen Bridgestone Blizzak DM-V1 265/70/17. Smallere band, hogere wang/kleiner wiel en ander rubber. Ook heb ik 4-wiel abs omgebouwd van een SRT-10 en achter een Eaton True trac tandwiel sper differentieel .....
Dat is geen sper differentieel bij mijn weten, wel een soort differentieel dat koppel stuurt naar het wiel met de meeste grip, een sper differentieel spert effectief, zoals bvb een detroit locker..

Detroit locker:
Afbeelding

TrueTrac:
Afbeelding

http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 22:45 
Trucker

he jeroen

leuk draaibankje op je kar
ik was van het weekend ergens die had er ook zo een in zijn werkplaats staan :lol:
stond wel een beetje vreemd zo midden voor de deur :mrgreen:

groetjes erik

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 23:04 
Heavy Trucker

@ Dave: Dank je. (je bent niet altijd een mopperkont :blackeye: :blackeye: :blackeye: )

De BFG's zijn naar mijn idee vrij hard, en zijn toch echt (ook volgens de fabriek) all seasons. Je kunt naar mijn idee geen 2 uitersten verenigen, maar was het proberen waard, overige 3 seizoenen top band.

Vanmorgen de Coopers opgehaald, ga wielkast bakken maken en deze vullen met cobble stones, dan nog ff wat sneeuw bestellen en kijken wat hij doet

Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 23:27 
Trucker

dave schreef:
Gmc2000 schreef:
Ge kunt over banden bezig blijven, het is het chauffeurtje dat het moet doen.

Ge kunt natuurlijk ook lezen, want het chauffeurtje geeft al duidelijk aan wat voor probleem hij heeft, en dat ligt niet aan zijn rechtervoet of zijn skills als CHAUFFEURTJE.
Zal mij benieuwen wat het probleem wel is, is wel kut dat iedereen zweert bij een type band en jijzelf kunt er niet mee uit de voeten :(

Dat is wel mijn punt, als er 10 bij een bepaalde band zweren en 9 kunnen er mee overweg en 1 niet zal het wel niet aan de band liggen.( hoeft ook niet aan de chauffeur te liggen, misschien een verkeerde afstelling van de wagen.)

GMC Sierra 1500, 4.8L , 2000

Grt, mon

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 23:33 
Trucker

Maar eh Jeroen: Als je met de BF Goodrich AT niet uit de voeten kunt, kun je dat volgens mij met andere banden zonder spikes ook niet :laughing4: :laughing4: :laughing4: :laughing6: :laughing6:

Waarom kan André er een berg mee omhoogrijden in een dik pak sneeuw met een auto op sleeptouw en waarom glijd hij (Martin) er een heuvel mee naar beneden? :? En waarom is iedereen dik tevreden met die band behalve hij? Ik heb ze zelfs speciaal besteld in Amerika terwijl ik hier in Europa 500,- goedkoper kon met een andere band....

Er zijn trouwens wel meerdere goede banden en natuurlijk bestaat de ideale band nog niet.

En bij mij staat er toch echt een berg met sneeuwvlok teken op, wat aangeeft dat het een winterband is.....

Wat mij wel verbaast: veel mensen gooien in de herfst al winterbanden onder de auto terwijl de temperaturen nog ver boven 4 graden liggen. In de MEESTE gevallen ben je in de gehele winterseizoen slechter af met een winterband. Een winterband scoort met normaal weer rond en onder het vriespunt slechter dan een GOEDE zomerband. Alleen in de sneeuw en echt winterse omstandigheden ben je beter af met een winterband. Maar hoeveel dagen heb je een winterseizoen die omstandigheden?

Wij hebben ook nog een Cooper S op de dam staan, zo'n ding is met een beetje sportief rijgedrag levensgevaarlijk op winterbanden. (zonder sneeuw) Maar niet alleen met sportief rijgedrag, kijk alleen al naar de veel langere remweg op winterbanden :shock:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]