Een van de redenen destijds om mijn Avalanche te kopen, was de Snugtop die erop zat. Ik zocht eigenlijk een mooie Suburban en toen mijn droom-auto voor mijn neus werd verkocht, kreeg ik deze Avalanche in het vizier. De Snugtop levert enorm veel extra (droge)waardevolle ruimte op en vergroot de laadcapaciteit van de truck. Ik begrijp dan ook werkelijk niet waarom de grijs-kenteken-wet dit verbiedt voor ondernemers; dit is toch de reden dat je zakelijk een grijs kenteken auto rijdt? Voor z'n praktische bruikbaarheid?
Eenmaal gekocht bleek al snel dat ik hem er beter af kon halen in Nederland. Ik rijd dan ook altijd zonder op uitzonderingen na. Zoals als we gaan offroaden in het buitenland of als ik grote spullen voor familie of vrienden moet vervoeren die droog of uit het zicht moeten blijven. Overigens vind ik het niet eens zo lelijk staan op mijn Avalanche.
Enige tijd geleden ontmoette ik iemand bij Co Oskam die net een huif had omgebouwd naar container op zijn Dodge. Daar heb ik wat foto's van geplaatst (en ik zet ze hieronder nog eens). Een mooie oplossing en door hem laten keuren bij de RDW/belastingdienst.

En een voorbeeldje op mijn Avalanche tijdens onze laatste offroad-trip naar Mammut :