Jangel schreef:
Hoe komt het dan dat de computer waardes aangeeft als ik onder het rijden op
gas, de comp. reset ? Onder het rijden werken de benzine injectoren toch niet ?
Ik denk dat de originele computer 'gefopt'

wordt en dat hij denkt dat de benzine injectoren gewoon normaal werken, terwijl in werkelijkheid het signaal wordt omgeleid via de gascomputer en enkel de gasinjectoren werken.
Als een injector een capaciteit heeft van, om het makkelijk te maken 1 liter per minuut, dan rekent de computer gewoon aan de hand van die 1 liter en het aantal milliseconden dat de injector openstaat het verbruik uit.
De gasinjectoren hebben waarschijnlijk een andere capaciteit, stel 1.2 liter per minuut, maar de computer rekent nog altijd het verbruik uit met als basis de capaciteit (1 liter als voorbeeld) van de benzine injector. Vandaar dat waardes niet kloppen, nu vermoed ik dat in werkelijkheid de capaciteit van benzine en gas injectoren niet zo heel veel verschillen waardoor ook het verbruik die de boordcomputer op gas aangeeft best in de buurt van de realiteit kan liggen.
In mijn geval heb ik grotere benzine injectoren dan standaard in men blok zitten, maar de computer blijft uitrekenen volgens de capaciteit van de standaard injectoren waardoor op de overhead ik een verbruik heb van ong 20liter/100km maar in werkelijkheid zit ik dicht in de buurt van 25 liter.
Hopelijk kan iemand met meer kennis van zaken duidelijkheid brengen