Het is nu vr mei 02, 2025 22:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Drijfstang lager(s)
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2013 17:03 
Nieuw

Goedenmiddag iedereen

Problemen met mn Chevy C1580 Pick Up 5,7, na goed geluisterd te hebben met zo.n dokters oor instrument ( haha) zijn we tot de conclusie gekomen dat waarschijnlijk mijn drijfstang lager(s) aan gort zijn of in ieder geval dringend aan vervanging toe zijn
heeft iemand dit ook eens meegenmaakt, en zo ja ?, veel werk of valt het mee , veel kosten of valt dat ook wel mee , heb namelijk geen idee wat me te wachten staat
ben behoorlijk genaaid door de vorige eigenaar, want er mankeert na 5 maanden nogal wat aan mijn truckie

groetjes en een fijn weekend toegewenst

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Drijfstang lager(s)
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2013 21:26 
Heavy Trucker

Vooreerst zou ik controleren of het je flexplate niet is die gescheurd is en voor de tik zorgt? Als het werkelijk je krukas is dan zou in principe je krukas eruit moeten halen, de 'crank journals' opmeten (plaats op krukas waar de drijfstangen lopen) met een micrometer, ook het big end van je drijstangen opmeten of ze niet buiten tolerantie vallen, ook visueel bekijken of ze beschadigd zijn. Het kan trouwens ook zijn dat het de lagers zijn tussen de krukas en je blok die voor problemen zorgen?

Indien ze beschadigd zijn maar het valt mee kun je je krukas/drijfstang laten slijpen/honen naar de volgende overmaat lager en ze hergebruiken. Indien de schade te groot is wordt het een nieuwe krukas en eventueel ook drijfstangen.

Het is niet zo simpel als gewoon een paar nieuwe lagers te bestellen en de boel terug samen bouten.

Heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt met men dodge.

Mijn tragisch relaas :-)

http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=12060

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Drijfstang lager(s)
BerichtGeplaatst: di jan 29, 2013 22:57 
Nieuw

Na nader onderzoek, lijkt het toch waarschijnlijk dat het de flexplate is die kapot of gescheurd is , heb een paar kenners laten kijken en luisteren en die komen allemaal inderdaad met deze conclusie, afgaande het geluid dat de motor maakt in de parkeerstand ( onbelast) in de Drive stand ( belast) wordt het minder
moet nog een afspraak maken om in ieder geval eerst dit te laten maken en dan hopen dat de flexplate inderdaad kapot is en niet dat er meer aan de hand is

groetjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]