Vooreerst zou ik controleren of het je flexplate niet is die gescheurd is en voor de tik zorgt? Als het werkelijk je krukas is dan zou in principe je krukas eruit moeten halen, de 'crank journals' opmeten (plaats op krukas waar de drijfstangen lopen) met een micrometer, ook het big end van je drijstangen opmeten of ze niet buiten tolerantie vallen, ook visueel bekijken of ze beschadigd zijn. Het kan trouwens ook zijn dat het de lagers zijn tussen de krukas en je blok die voor problemen zorgen?
Indien ze beschadigd zijn maar het valt mee kun je je krukas/drijfstang laten slijpen/honen naar de volgende overmaat lager en ze hergebruiken. Indien de schade te groot is wordt het een nieuwe krukas en eventueel ook drijfstangen.
Het is niet zo simpel als gewoon een paar nieuwe lagers te bestellen en de boel terug samen bouten.
Heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt met men dodge.
Mijn tragisch relaas
http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=12060