West coast trucker schreef:
Ik heb heel de discussie gevolgt en in 1e instantie zou ik ook zeggen nee een toyota is een Jap. Aan de andere kant is het wel een robuste truck met een USA uitstraling, dus zou ik zeggen ja.
Ik vind dat iedereen eigelijk wel gelijk heeft met zijn/haar mening.
Laten we eerlijk zijn, de Tundra heeft een robuuste uitstraling (idd jammer dat er geen Ford, Dodge of Chevy op de gril staat), maar het is en blijft een Jap.
Wel is er verschil tussen de ene Jap (Tundra) en de andere Jap (Hilux). Hilux is ook een pickup.
Van orgine zijn USA trucks groot en robuust maar hedendaags wordt dat dus gekopieerd door Jappen, waardoor er steeds meer niet-USA trucks rijden.
Wij (de meeste forumleden) rijden een USA truck omdat het iets speciaals heeft wat een Jap niet heeft. Daarom kiezen wij ook voor USA en niet voor een Jap.
Ondanks dat de Tundra wel eventueel zou kunnen (door zijn uiterlijk), moeten we denk ik de vraag stellen waar trekken we de grens en/of blijft het alleen USA trucks.
Op deze manier worden soortelijke discussies in de toekomst voorkomen en weten mensen waar ze aan toe zijn.
Nogmaals:
http://www.tundraheadquarters.com/blog/ ... e-shuttle/
Citaat:
Critics Argue That Allowing A Toyota To Pull The Shuttle is Un-American
Some critics have found Toyota’s role in pulling the shuttle to be objectionable, arguing that an “American” vehicle should be used to pull the shuttle across the bridge.
However, as we have often pointed out, the Tundra is one of the most “American” trucks on the road.
According to the Cars.com 2012 “Most American Vehicles” rankings, the Tundra has the same amount of domestic content (75%) as the F-150, which makes it the 7th most American vehicle on their list and places the Tundra ahead of trucks offered by GM and Chrysler-Fiat. What’s more, the Tundra is assembled at a $1.5 billion dollar facility in San Antonio, TX, which employs thousands of workers.
If allowing the Tundra to pull the shuttle is “un-American,” allowing a Dodge or GM truck (which less a smaller percentage of domestic parts) to pull the shuttle would have been even worse. Perhaps an F150 would have been more “American,” but keep in mind that Toyota employs thousands of workers in California, and that the company has donated millions of dollars to the California Science Center (the final home of the Endeavour). So, it’s not as if Toyota doesn’t have some legitimate reasons to be involved here.
Regardless, seeing any half-ton truck pull a 150,000 pound space shuttle is an awesome feat of strength, and surely even the harshest critics can admit that the Tundra is a powerful truck.