crazykeesie schreef:
Het 24 kWh lithium-ion accupakket moet dus voor een zeer gunstig verbruik gaan zorgen. In volledig elektrische stand haalt de pick-up een afstand van 56 kilometer. Medio 2014 moet het apparaat op de Amerikaanse markt verschijnen. Het productiemodel krijgt geen V8 maar 'slechts' en 4,3-liter V6 in de neus.
Snap werkelijk niet wat hier dan het voordeel van is, veel accu weinig rendement.
56 kilometer is eigenlijk gewoon zielig, in Amerika heb je dit al nodig om een parkeerterrein over te steken naar een benzine pomp
voor het zgn milieu gelul is een 4,3 v6 nou ook niet bepaald gunstig lijkt mij

De motor doet zijn werk als generator op een vast aantal RPM's. Hierdoor heb je dus veel minder last van verbruik bij optrekken en hogere snelheden. Die 56 kilometer 'for free' neem je mee in de gemiddelden. En aangezien het veel trucks ook gebruikt worden als boodschappenkarretje en om even naar de home depot te rijden kunnen deze gemiddelden vrij hoog uitkomen.
Denk dat we alleen maar blij moeten zijn dat dit soort ontwikkelingen ook op truckgebied gaande zijn. Zo blijft het mogelijk om over 50 jaar nog steeds op dit forum te zitten

. Want ja, laten we eerlijk wezen: Brandstof wordt er niet goedkoper op en onze portemonnees over het algemeen niet dikker
