Ik bedoel je remweg met regen. Weet je wel, zo'n stop die je normaal gesproken niet doet, maar nu om bijvoorbeeld een aanrijding met fietser of iets dergelijks te voorkomen in heftige regen.....
Tja, dan doen die laatste meters er echt toe soms.
Die tegels in de bak helpen ook natuurlijk bij tractie, bij de remweg kunnen ze maar zo eens tegenwerken

Mijn vriendin gaat dagelijks met de Cooper S op Pad, met brede 18 inch zomerbanden. Werkt goed en is zelfs met sneeuw gewoon mee te rijden. Misschien wel langere remweg, maar onder de normale omstandigheden juist kortere remweg..... En die normale weersomstandigheden komen hier nogal wat vaker voor dan sneeuw in de winter...
Mijn eerste winterbanden om een personenauto hebben er precies een maand onder gezeten, ik had een Mercedes 300D uit 1991 en kocht daar AMG velgen onder met gepolijste rand. Daar moest ik volgens de kenners niet mee door de pekel. Dus dan maar een setje lichtmetaal met winterbanden eronder.
Bij het kruispunt in Groningen moest ik rechtsaf, het stoplicht springt op groen, ik er als een haas vandoor (zover als dat kon met zo'n 300D), stuur om naar rechts, ging dat ding halverwege de bocht mooi rechtdoor i.p.v. haaksom. gelukkig net niet in de vangrail. Tja, zegt de bandenboer, het zijn winterbanden, die hebben veel minder tractie op droog wegdek

Na een maand was ik die banden zat en heb zomerbanden om mijn wintervelgen gelegd

(moet wel eerlijk zeggen dat ik toen altijd wel een sportief rijgedrag had)