Het is nu za jul 05, 2025 22:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2012 19:30 
Super Trucker

ik heb deze erop goodyear wrangler TW6P P275/60R20 OWL All Season Tires,
een berg met een sneeuwvlok op de zijkant staat erop.
En die vindt ik prima hoef geen andere :wink:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 11, 2012 20:40 
Trucker

martin117 schreef:
@ Dave: Dank je. (je bent niet altijd een mopperkont :blackeye: :blackeye: :blackeye: )

De BFG's zijn naar mijn idee vrij hard, en zijn toch echt (ook volgens de fabriek) all seasons. Je kunt naar mijn idee geen 2 uitersten verenigen, maar was het proberen waard, overige 3 seizoenen top band.

Vanmorgen de Coopers opgehaald, ga wielkast bakken maken en deze vullen met cobble stones, dan nog ff wat sneeuw bestellen en kijken wat hij doet

Nou hier ligt er weer voldoende sneeuw, dus: Hoe bevallen de nieuwe bandjes??

Of is het alleen in het noorden wit? :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 11, 2012 20:54 
Heavy Trucker

Hier in Brabant ligt totaal geen sneeuw meer...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 11, 2012 20:58 
Trucker

Hier was het Zondag ook volledig weg, maar het is nu (hier in ieder geval) echt wit en serieus glad.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 12, 2012 16:30 
Heavy Trucker

Zit ff ziek thuis, dus de banden zijn nog niet gemonteerd, waarschijnlijk morgen of vrijdag. Zal zeker posten, was hier vanmorgen een klein beetje wit.

Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 23:55 
Heavy Trucker

Nou, ze zijn getest.

Banden bevallen goed, ik kan behoorlijk hard doorremmen zonder te glijden, zowel losse als aangereden sneeuw. Zoals ik gewent ben van sneeuw banden.
Tractie bij wegrijden is ook goed, tuurlijk krijg je ze aan het spinnen, maar gaat gecontroleerd rechtuit ipv dat hij op de rechte baan z'n kont al om gooit. Ondanks spinnen maakt hij toch flink vaart.
Al met al goed tevreden.

Wat betreft tractie moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de bak heb bestraat (6 stuks 40*60 grindtegels).

Uiteraard ook opmerkingen op deze banden. Op (erg) natte weg krijg je ze aan het glijden, moet je wel bewust forceren maar toch. De BFG's waren ook geforceerd niet aan het glijden te krijgen.
Onder normaal gebruik merk je het niet, en afgelopen dagen was het erg prettig ook in de sneeuw te kunnen remmen en sturen.

Foto's moeten nog even komen, staan wel stoer vind ik, velgen ook.

Apeldoorn

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 0:10 
Trucker

Tja, op iedere band is wat aan te merken natuurlijk, maar om voor iedere weersomstandigheid een aparte band te nemen vind ik wat overdreven.
Volgende week is de sneeuw weg en ben je misschien weer minder af in de regen :roll:
En ook dan zit je weer met je kinderen in de auto.

Ik heb in een test gelezen dat je met de beste winterband (van die test) een 16 meter langere remweg hebt ten opzichte van een goede zomerband bij +7 graden en regen :roll: Wij hebben in de winter vaker +7 en regen dan sneeuw....

Natuurlijk ben je in de sneeuw veel beter uit, maar daarentegen bij ander weer (zelfs bij vorst en droog wegdek) ben je met winterbanden vaak slechter uit....

Toch worden hier in NL massaal winterbanden verkocht...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 0:49 
Heavy Trucker

Hemi uut Drenthie schreef:
Tja, op iedere band is wat aan te merken natuurlijk, maar om voor iedere weersomstandigheid een aparte band te nemen vind ik wat overdreven.

Heb je gelijk in, maar zoals ik al schreef, glijden moet je bewust forceren, dus dan houdt je er ook rekening mee.
Niet kunnen remmen met sneeuw ( al komt die sneeuw weinig voor) vindt ik een slechtere eigenschap dan bij geforceerd rijgedrag met nat weer een schuiver kunnen opwekken.

Volgende week is de sneeuw weg en ben je misschien weer minder af in de regen :roll:
En ook dan zit je weer met je kinderen in de auto.

Ik heb in een test gelezen dat je met de beste winterband (van die test) een 16 meter langere remweg hebt ten opzichte van een goede zomerband bij +7 graden en regen :roll: Wij hebben in de winter vaker +7 en regen dan sneeuw....

Klopt ook, maar een benodigde remweg heb je meestal zelf in de hand (afstand houden opletten en vooruitkijken), alleen bij noodsituaties heb je gelijk, maar als het qua remmen echt op de laatste paar centimeters aan komt heb je meer aan geluk dan goede banden :wink: :wink:

Natuurlijk ben je in de sneeuw veel beter uit, maar daarentegen bij ander weer (zelfs bij vorst en droog wegdek) ben je met winterbanden vaak slechter uit....

Toch worden hier in NL massaal winterbanden verkocht...

Al met al, ik ben er blij mee, en die andere banden zijn heel goed, maar geven mij geen vertrouwen in de sneeuw, en zonder vertrouwen kun je niet rijden.

Apeldoorn

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 8:35 
Trucker

Ik bedoel je remweg met regen. Weet je wel, zo'n stop die je normaal gesproken niet doet, maar nu om bijvoorbeeld een aanrijding met fietser of iets dergelijks te voorkomen in heftige regen.....

Tja, dan doen die laatste meters er echt toe soms.

Die tegels in de bak helpen ook natuurlijk bij tractie, bij de remweg kunnen ze maar zo eens tegenwerken :roll:

Mijn vriendin gaat dagelijks met de Cooper S op Pad, met brede 18 inch zomerbanden. Werkt goed en is zelfs met sneeuw gewoon mee te rijden. Misschien wel langere remweg, maar onder de normale omstandigheden juist kortere remweg..... En die normale weersomstandigheden komen hier nogal wat vaker voor dan sneeuw in de winter...

Mijn eerste winterbanden om een personenauto hebben er precies een maand onder gezeten, ik had een Mercedes 300D uit 1991 en kocht daar AMG velgen onder met gepolijste rand. Daar moest ik volgens de kenners niet mee door de pekel. Dus dan maar een setje lichtmetaal met winterbanden eronder.
Bij het kruispunt in Groningen moest ik rechtsaf, het stoplicht springt op groen, ik er als een haas vandoor (zover als dat kon met zo'n 300D), stuur om naar rechts, ging dat ding halverwege de bocht mooi rechtdoor i.p.v. haaksom. gelukkig net niet in de vangrail. Tja, zegt de bandenboer, het zijn winterbanden, die hebben veel minder tractie op droog wegdek :roll: :roll: Na een maand was ik die banden zat en heb zomerbanden om mijn wintervelgen gelegd :laughing6: (moet wel eerlijk zeggen dat ik toen altijd wel een sportief rijgedrag had)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 9:28 
Super Trucker

martin117 schreef:
Nou, ze zijn getest.

Banden bevallen goed, ik kan behoorlijk hard doorremmen zonder te glijden, zowel losse als aangereden sneeuw. Zoals ik gewent ben van sneeuw banden.
Tractie bij wegrijden is ook goed, tuurlijk krijg je ze aan het spinnen, maar gaat gecontroleerd rechtuit ipv dat hij op de rechte baan z'n kont al om gooit. Ondanks spinnen maakt hij toch flink vaart.
Al met al goed tevreden.

Wat betreft tractie moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de bak heb bestraat (6 stuks 40*60 grindtegels).

Uiteraard ook opmerkingen op deze banden. Op (erg) natte weg krijg je ze aan het glijden, moet je wel bewust forceren maar toch. De BFG's waren ook geforceerd niet aan het glijden te krijgen.
Onder normaal gebruik merk je het niet, en afgelopen dagen was het erg prettig ook in de sneeuw te kunnen remmen en sturen.

Foto's moeten nog even komen, staan wel stoer vind ik, velgen ook.

Die bestrating die doet het :laughing6:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 22:50 
Trucker

Die BF goodrich T/A zijn niet ontworpen voor een 2WD, maar onder mijn 4WD doen ze het prima met sneeuw en ijs. Ik kan goed gas geven zonder grip te verliezen. Zelfs genoeg om de meeste personenauto's op gewone winterbanden eruit te trekken bij het stoplicht als daar sneeuw ligt.

Ook hebben ze een harde compound, om heel te blijven op rotsachtig terrein, want natuurlijk altijd iets tractie kost tov zachte compound. Bij normaal rijden kunnen ze daardoor zelfs 80.000 km mee voordat het profiel te ondiep wordt hoorde ik.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 23:16 
Trucker

Bovenstaande klopt, vandaag nog in 4x4 zeer vlot kunnen rijden en remmen op besneeuwd wegdek met BFG AT...

http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 23:23 
Trucker

Tja remmen lukt inderdaad minder met een 2wd... :drunken: :drunken: :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 23:30 
Trucker

Daarom heb ik mijn truckie omgebouwd met 4-wiel abs van een Srt-10.
Na de 1ste winter rechtdoor met een remmen was ik gelijk genezen.... :shock:
Mijn ouwe blazer van `95 had al standaard allwheel abs... :roll:

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 23:39 
Trucker

Ligt eraan, als je niet vol remt krijg je ook motorrem erbij op de aangedreven wielen. En bij het moment dat je van gas naar rem gaat sowieso. Dus dat kan wel uitmaken. Maar hoe merkbaar dit is weet ik niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]