Hallo Allemaal!
Ik zal me ook even voorstellen; ik ben Robert, nu bijna anderhalf jaar in het bezit van een Ford Explorer uit 1991. Hoewel ik me besef dat het niet direct dé doelgroep is van het forum, is dit wel een van de weinige USA forums in Nederland, dus kom ik hier graag lezen over iedereens projecten.
Voordat ik de auto kreeg is hij tijdenlang goed verwaarloosd geweest, in de afgelopen anderhalf jaar heb ik dit echter redelijk bij kunnen trekken en al aardig wat aan deze bak mogen klussen (zeker aangezien ik 0.0 kennis van klussen aan auto's had) waaronder:
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe oliedruk zender
- Nieuwe schokbrekers voor
- Wiellagers voor vervangen
- Airco verwijderd
- Thermostaat vervangen
- Dynamo vervangen
- Elektrisch raam gerepareerd
- MAF (Luchtmassa meter) schoongemaakt
- IAC (Idle air control) valve schoongemaakt (morgen weten we of 'ie het ook doet

)
- Transmission mount ('baksteun') vervangen, die was echt helemaal aan gort
- 1 u-joint in aandrijfas vervangen
- Nieuwe bougies
- Automatische vrijloopnaven vervangen voor manuele
- Brandstoffilter vervangen
En nog een zooi kleine klusjes hier en daar.
Mijn komende project richt zich volledig op de motor (een 4.0 OHV v6) daar moeten nieuwe rocker arms, pushrods, koppakkingen, motorsteunen en spark plug wires op, dat zal een leuke uitdaging worden, maar Haynes is al tijden een goede raadgever. Tegelijkertijd ga ik dan ook de filter in de automaatbak (A4LD) vervangen, want dat zal ook al wel een poos geleden gebeurd zijn.