mrobers schreef:
Ik had zo'n 10 jaar geleden een sloop-Dodge waar ook een 3 inch bodylift opzat. Hoger moet je niet willen gaan i.v.m. jouw eigen en anders veiligheid. Een bodylift bestaat uit - meestal - polyethuraan bussen van 3 inch welke tussen de steunpunten op het chassis en de montagepunten van de cabine worden geplaatst. Bij een W200 een simpel klusje. De voorschermen zitten vast aan de cabine en aan de radiateur-support. Die laatste steunt ook op het chassis en gaat mee omhoog, dus al het bodywerk komt omhoog.
Hou rekening met je stuurstang (verlengen), de schakelstang (verlengen) maar ook aan de fanshroud (fan zit vast op je blok terwijl radiatorsupport omhoog gaat), remleidingen (hoofdremcylinder gaat immers omhoog terwijl remleidingen vastzitten aan je chassis), je vulslang voor je benzinetank en zo nog enkele dingen. Verschilt per W200 wat moet worden verlengd of verlegd. Bedenkt vantevoren ook hoe je de ontstane gaten tussen bijv. laadbak en chassis wilt opvullen; anders kijk je er dwars doorheen (geen porum). Zelfde geldt ook voor de wielkasten aan de voorzijde; je kijkt dan zo tegen je - veelal lelijke en roestige - motorblok en uitlaatspruitstuk.
Enkele maanden geleden heb ik mijn Avalanche voorzien van een 3" bodylift. Met een paar man een paar uurtjes werk en een hoop lol.
Dat is inderdaad een mooi antwoord waar ik iets mee kan
Om hoeveel bussen in totaal gaat het dan?
Kan je zo'n setje auberhoud wel los kopen?
Denk met bodylift dat het veel handiger en ruimer is voor de 36er banden wat ik heb liggen