bossie schreef:
Caster schreef:
@bossie:
Ik ga dit monteren onder een Ford F250 4x4 van 2002
Bij jullie in Nederland zijn al die verhogingen en dikke banden allemaal geen probleem maar ik woon in Belgie wat dus resulteerd in ieder jaar opnieuw mijn liftkit demonteren en met originele banden en stock suspension naar de keuring te gaan om daarna alles opnieuw terug om te bouwen.
Als je hier te extreem (eigenlijk mag niks

) de hoogte en breedte in gaat met je voertuig dan zetten ze je maar al te graag aan de kant met het risico om onder begeleide keuring door de flikken te krijgen en dan heb je natuurlijk een rode kaart.
k heb er F*ck aan dus ik zet die verhoging er toch onder maar ga dus maar voor de 4" om niet al te veel op te vallen en boetes te krijgen

Het zelfde is hier..
Als ze de pik op je hebben ben je altijd de lul hier.
Ik gooi andere velgen en banden met de keuring en trek m'n veering gewoon 15 cm naar beneden met klemmen..
Dan hou je geen(of bijna geen)veerweg over maar is ie goed voor de keur!
En wat betreft flikken..
De meeste vinden 't wel mooi en als ik 1 keer per jaar 'n boete krijg van € 15 euro omdat ik een 2 tonige horen heb vind ik 't wel best..
(dat is iets wat ze kennen en de regels van te hoog en te breed zijn te moeilijk voor ze! laat ze dan blij zijn met € 15!.!. )
Gr.Karel.
ps.bij jullie zijn ze weer makkelijker met 4, 6, of 8 cilinder op lichte vracht en 240 of 520 pk....
alles z'n voor en na delen...
doe met de apk er ook standaard banden met velgen onder , alleen werd ik afgelopen zaterdag aangehouden op de snelweg , omdat m,n banden uitstaken
die vent meten , en kwam tot de conclusie , dat de achterbanden 10 cm uitstaken , en voor 6 cm , afijn boek erbij wat ze mogen uitsteken , blijkt dus 3 cm te zijn , alleen geldt dat voor personen auto,s , en niet voor bedrijfs auto,s, daar zijn blijkbaar geen , of andere regels voor
hebben ze nog de profiel diepte opgemeten , ze moeten wat, toch ? , konden ze ook niets over zeggen , dus na 15 minuten kon ik gewoon weer rijden , niks aan de hand
sander