Het is nu do mei 08, 2025 17:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2013 23:21 
Heavy Trucker

Ja hoor mijn hoofd draait weer op volle toeren de verkeerde richting uit :D :D

Weet er iemand of je als Belg in Nederland een postbus kan huren en daar een auto op inschrijven. Of heeft er iemand ervaring mee, dat zou nog beter zijn!

Aangezien ik al een hele tijd bezig ben om uit te vogelen hoe je een gooseneck in Belgie kan inschrijven zonder een jaarloon kwijt te zijn aan aanpassingen en papieren, heb ik die poging (tijdelijk) gestaakt...
Maar nu zat ik dus zo te denken om een postbus in Nederland te huren en daar mijn truck in te schrijven (dus ook belasting en verzekering te betalen) zodat het makkelijker is om een gooseneck achter mijn truckie te knopen :albino:
Ik woon zelf op 5min van Maastricht en ben in mijn vorige leven Nederlander geweest :D ben in Maastricht geboren en heb er 6 jaar gewoond. Niet dat het wat uitmaakt eigenlijk...

Als jullie nu denken van "jonguh ga jij even wat rondrennen in de tuin met een cactus in je reet en tel dan van 10 naar 0 zodat je weer wat logisch gaat nadenken" mogen jullie dat hier ook zeggen hoor :blob4: :blob4: :blob4: :blob4: :blob4: :blob4:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2013 23:34 
Trucker

Ik denk als dat zou lukken , da ge gaat verschieten van de belasting die ge moet betalen voor de truck !!!
Dus ga maar wa rond rennen in uwe hof !!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2013 23:57 
Heavy Trucker

Truck wordt dan als vrachtwagen ingeschreven. Staat nu ook op vachtwagenkenteken in Belgie :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 0:10 
Pro Trucker

Kan alleen op eigen naam of op een bedrijfsnaam.

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 0:12 
Heavy Trucker

Ik weet niet of dat kan.
Ik weet ook niet wat de belgische regels zijn, maar in NL mag je (enkele uitzonderingen daargelaten) al nederlander niet in een buitenlandse auto rijden, krijg je hoge belasting naheffingen :twisted: :twisted:
Als je hem in NL zou kunnen inschrijven, staat hij ook op NL kenteken, dus eerst nagaan of je als belg in belgie in een NL auto mag rijden.

Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 2:14 
Trucker

martin117 schreef:
Ik weet niet of dat kan.
Ik weet ook niet wat de belgische regels zijn, maar in NL mag je (enkele uitzonderingen daargelaten) al nederlander niet in een buitenlandse auto rijden, krijg je hoge belasting naheffingen :twisted: :twisted:
Als je hem in NL zou kunnen inschrijven, staat hij ook op NL kenteken, dus eerst nagaan of je als belg in belgie in een NL auto mag rijden.

eigenlijk mag dat inderdaad niet...
maar gebeurd zat toch, kijk al die poolse platen eens :p

heb ook al dikwijls zitten denken (voor mij nu niet meer voor direct) hoe het mogelijk zou zijn om gooseneck in BE te kunnen hebben...
vraag me af waar eigenlijk het hele fcking probleem zit..

No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 7:27 
Trucker

ilan schreef:
martin117 schreef:
...
vraag me af waar eigenlijk het hele fcking probleem zit..

in Brussel. :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 8:49 
Heavy Trucker

Wat is het probleem in België, het inschrijven of het gebruik? Anders zou je wellicht een NL- gekentekende goosneck achter je belgisch gekentekende truck kunnen hangen. Volgens mij is er geen regelgeving die stelt dat het trekkende voertuig en de aanhangwagen dezelfde nationaliteit moeten hebben. Dat zie je bij vrachtwagens regelmatig, bijv. een poolse trekker met een NL oplegger erachter. Moet je alleen iemand vinden die het ding in NL op zijn naam wil zetten.

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 9:12 
Heavy Trucker

dutchtbi88 schreef:
Wat is het probleem in België, het inschrijven of het gebruik? Anders zou je wellicht een NL- gekentekende goosneck achter je belgisch gekentekende truck kunnen hangen. Volgens mij is er geen regelgeving die stelt dat het trekkende voertuig en de aanhangwagen dezelfde nationaliteit moeten hebben. Dat zie je bij vrachtwagens regelmatig, bijv. een poolse trekker met een NL oplegger erachter. Moet je alleen iemand vinden die het ding in NL op zijn naam wil zetten.

Onze sleurhut staat ook op NL kenteken en wordt getrokken door de truck op Belgisch kenteken.
We zijn al 3 jaar op rij zo op vakantie geweest naar Kroatie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 9:48 
Super Trucker

Er zijn toch ook zat caravan verhuurbedrijven over de grens in Duitsland,
En die kan je ook als buitenlander gewoon huren.
Dus waarom niet met een goosneck.

Ik denk dat het alleen niet zo gemakkelijk is een schotel in je truck te keuren in België,
dat er op het belgie's kent. staat dat je een oplegger mag trekken.

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 12:19 
Heavy Trucker

Bob, jij slaat de nagel op de kop! Het hele probleem is om een trekgewicht te krijgen met schotel (een bol in de bak is helemaal uit den boze...)

Ik zal ook nooit met een Belgische truck een Nederlandse trailer gaan trekken. Dat valt helemaal op dus houden ze je zo staande. Vooral omdat ik in Belgie nog nooit een gooseneck ben tegengekomen achter een truck. Of ik zie ze niet :drunken:
Daarom dacht ik, truck in Nederland inschrijven dus NL regels en geen probleem om een gooseneck erachter te kunnen hangen. Belasting en verzekering worden daar betaald dus geen ontduiking van de belasting of wat dan ook.
Dat ik er in Belgie mee zou rijden maakt niks uit van als Rick of wie dan ook met zijn gooseneck in Belgie kwam rijden is ook geen probleem.

Het zal dus helaas een hoop tijd en geld weer gaan kosten vooraleer ik een trailer kan laten overkomen vanuit de US...
Dus eerst truck in orde krijgen met trekgewicht, maar dat zal niet voor dit jaar worden vrees ik.

dave schreef:
Als jullie nu denken van "jonguh ga jij even wat rondrennen in de tuin met een cactus in je reet en tel dan van 10 naar 0 zodat je weer wat logisch gaat nadenken" mogen jullie dat hier ook zeggen hoor

Natuurlijk gun ik jou die goosneck Jordi van harte zelfs maar vergeet bovenstaande niet op youtube te zetten :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ook als het wel lukt

Wij hebben thuis geen cactussen en ik ben niet sportief dus dat lopen zal niks worden. Werd misschien nog wel een hit op youtube :D :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 13:15 
Trucker

Je mag als Belg wel rijden met Nederlandse platen maar niet als je vast adres in België is. Eerste keer ga je waarschijnlijk een waarschuwing krijgen (zoals ik heb gehad) maar de voglende keer mag je rekenen op een boete + de gemiste belastingen die je mag nadokken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 13:40 
Trucker

Probeer eens contact op te nemen met Jonas uit Eksel (zit ook op het forum echter al lang er nie meer op geweest ) die heeft een gooseneck trailer !!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 13:49 
Trucker

er zijn nochtans verschillende firma's in België die schotels plaatsen en heel de prul erbij...
dus lijkt me niet zo dat dat het probleem is..

probleem zit volgens mij veel meer bij de trailer
want een trailer in BE gemaakt kan je zo erachter hangen (mits je hard genoeg werkt want die dingen zijn nie goekoop :D)

enkele die ik weet die het doen

Noyens, Olen
luchtremmen
http://be-trailers.noyens.nl/index.php/ ... /87-pickup

Konings, Koningshooikt
electr remmen
http://www.motorhomeskonings.be/nl/be_trailer/22#

Sec constr, Lommel
unsure
http://www.sec-construction.com/

die twee eerste zeker, zie je wel in de link, derde ben ik ook vrij zeker van maar niets op site ;)

No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 15:41 
Heavy Trucker

Heel fel bedankt voor die links! Als ik via google zoek op fifth wheel e.d. kom ikal niet bij die site's uit...
Hier kan ik wat mee. Ga er binnenkort eens contact mee opnemen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]