Het is nu do aug 21, 2025 5:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za feb 23, 2013 20:34 
Trucker

Ton de Draaier schreef:
Jeroen.... Lucas Oil Stabilizer voor Dave?....

Your thinking to small Ton... :laughing6:

Kan Tieme beter maar gaan bellen en vragen of hij die 450hp HEMI Stroker afbouwt... :twisted:

Maar idd Ton, zal over 2 weken als Dave hier is eens een litertje stabilizer proberen. Kan nooit geen kwaad. :wink:

Kom trouwens woensdag weer langs voor een bakkie Ton. :wink:

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 23, 2013 20:48 
Heavy Trucker

Is goed Jeroen!! Zal ik je cardan in order maken? Kun je hem meenemen!!

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 23, 2013 21:11 
Trucker

Denk wel dat Peer gelijk heeft. Een nieuw blok of totale revisie lijkt me bepaalde geen overbodige luxe met zo'n astronomisch olieverbruik. Jammer dat je net nieuwe schokdempers hebt gekocht, je had je geld misschien beter anders kunnen besteden.
Zelf heb ik nu 10.000 km gereden en ongeveer 1 liter en 31 centiliter bijgevuld maar heb er wel dunne 05w20 olie in zitten.

Sterkte Dave

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 23, 2013 21:21 
Trucker

:D Sorry, kon het ff niet laten :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 23, 2013 23:04 
Trucker

dave schreef:
Jack-s schreef:
Ik vind het nogal veel , als ik tussen de beurten door 0,5 liter bij moet vullen is het veel !

Ja huuuuuuuuuuuuuuuuuuuh die dodge van jou is ook het zuinigst van het hele forum 1 op 50 schat ik zo in met die gestroomlijnde kop van jou en als je nou je kin effe scalpeert dan gaat hij de 1 op 55 halen ook :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Aan de ene kant vind ik dat olie verbruik van mij wel verklaarbaar die truck heeft nogal een ego mee te slepen ook zeg :laughing6:

nou dan weet je wat je moet doen !!!! het koppeke kaal verrekte bos aap

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 21:00 
Trucker

Dat hij niet zo snel pluimt als een europese auto is logisch, want er verbrand in een truck 2 tot 3x zoveel benzine of LPG, dus waar je normaal bij 1 L op 1000 km wel wat meer rook zou verwachten, is dat bij een truck pas bij 1 L op 500 km ofzo. Gewoon omdat er meer rook is om de verbrande oliedamp mee te mengen. Dus het kan best dat die olie wel verbruikt wordt.

Mogelijk handig om een keer zo'n compressiemetertje te proberen. Heb je op alle 8 cylinders dezelfde compressie, is het goed. Maar de kans is aanwezig dat 1 of 2 duidelijk minder hebben. Bijvoorbeeld omdat er ergens een zuigerveer versleten is of een stukje pakking niet strak genoeg zit. Bij een laagtoerige V8 lijkt dit mij niet gelijk een probleem zolang hij niet meer olie gaat gebruiken dan dit.

Trouwens ook, bij de winterse kou duurt het langer voordat je blok op bedrijfstemp is. Vooral als het net loopt en dus nog 0 graden is, zijn de spelingen groter dan warm, waardoor het zomaar kan dat de meeste olie steeds in de 1e km gebruikt word. Als dat zo is, dan daalt je olieverbruik weer naarmate het warmer wordt. En dan vind je mogelijk niets vreemds qua compressie.

Ook zal het waarschijnlijk helpen om dikkere olie te gebruiken, tenminste als er meerdere diktes in mogen volgens de handleiding en de dikste daarvan (vaak 15w40) er nog niet inzit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]