Het is nu do jul 03, 2025 8:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 9:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
ik heb een tijdje gekeken naar een pick up die onder de oldtimer regeling valt maar daar zitten wel wat nadelen aan.
wil er wel mee naar mijn werk kunnen rijden, technisch zal dat wel lukken, maar aan een voertuig dat je met regelmaat in zet stel je andere eisen dan een hobby wagen die je slechts een paar keer per jaar mee uit rijden neemt.


ik dacht lichte vrachtwagen rijbewijs ook zo duur als een volledig C ? en moeten wagens die op vrachtwagenkenteken staan echt begrenst zijn tot 80 ? of geld er alleen een officiele limiet,, ik dacht dat alleen vrachtwagen boven de 7 ton begrenst waren, aangezien ik regelmatig zie dat lichte vrachtwagens andere inhalen net zo snel als een gewone personenwagen.

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 15:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2012 16:36
Berichten: 109
Afzetunit onlosmakelijk verbinden met truck en keuren als camper. Ik heb ze gezien, maar is niet heel erg eenvoudig geloof ik. Normale afzetunit wordt in ieder geval gezien als lading.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 16:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 11, 2010 18:03
Berichten: 618
Woonplaats: Den Haag - Loosduinen
.....dat dan weer wel... Terwijl een huif NIET als lading wordt gezien :albino: :albino: :albino:
Malle eppie land!!!
Remon. schreef:
Afzetunit onlosmakelijk verbinden met truck en keuren als camper. Ik heb ze gezien, maar is niet heel erg eenvoudig geloof ik. Normale afzetunit wordt in ieder geval gezien als lading.

_________________
My Avy 2002,
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 19:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
Remon. schreef:
Afzetunit onlosmakelijk verbinden met truck en keuren als camper. Ik heb ze gezien, maar is niet heel erg eenvoudig geloof ik. Normale afzetunit wordt in ieder geval gezien als lading.



wat zou dat zijn lassen of bouten met afbreek kop ? de meest opbouw van gewone vrachtwagens sloop je ook met en paar uurtjes eraf.
maar het ontbrekend van een afwerkconstructie zou opzich al veel kunnen doen.

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 20:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 6:53
Berichten: 592
Woonplaats: AMSTERDAM
dj.verhulst schreef:
Auto\'s voor niet-beroepsmatig paardenvervoer dus dat is hobby,, wel hier heeft men pick up trucks als hobby,, beetje ongelijk dacht ik zo, de ene hobby wel en de andere hobby niet, ik heb jarenlang gecrost ,, en met een aanhanger achter een gewone auto op een drassige weiland is geen feestje...
nu snap ik ook wel dat voor die paarden men geen trekkende voertuigen bedoeld maar van die busjes met chassis met een paardentrailer opbouw.


Met een paar stevige sjorbanden moet het vervoeren van een paard toch wel lukken?

Afbeelding

_________________
☆ Buy a hybrid. I need your fuel !!! ☆


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 21:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 06, 2011 19:47
Berichten: 336
Woonplaats: purmer county nh
dj.verhulst schreef:
ik heb een tijdje gekeken naar een pick up die onder de oldtimer regeling valt maar daar zitten wel wat nadelen aan.
wil er wel mee naar mijn werk kunnen rijden, technisch zal dat wel lukken, maar aan een voertuig dat je met regelmaat in zet stel je andere eisen dan een hobby wagen die je slechts een paar keer per jaar mee uit rijden neemt.


ik dacht lichte vrachtwagen rijbewijs ook zo duur als een volledig C ? en moeten wagens die op vrachtwagenkenteken staan echt begrenst zijn tot 80 ? of geld er alleen een officiele limiet,, ik dacht dat alleen vrachtwagen boven de 7 ton begrenst waren, aangezien ik regelmatig zie dat lichte vrachtwagens andere inhalen net zo snel als een gewone personenwagen.

waarom zou je met een goed onderhouden oldtimer truck ,niet dagelijks kunnen rijden?
ik heb met mijn 85 ford f250 diesel de laatste 4 jaar ong.20.000 mijl per jaar gereden zonder echt grote problemen.
zomers 4 weken naar zweden met mn opzet camper,totaal gewicht ca.3500 kilo geen centje pijn .
dusss.........hoe graag wil je een truck rijden,het kan goed .

_________________
DINO


ford makes it,international shakes it!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 10:11 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Zijn er geen nieuwere types wat op belastingvrij onderstel staan?

Zoals de Mercedes G-klasse wat meer als 40 jaar word gebouwd.
Worden vaak aangeboden gewoon als 2005 model maar dan staan ze op een 85/86 chassis.

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 10:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Grijs kenteken particulier scheelt best veel hoor.

In mijn geval 832 euro per jaar.
Hoeft er alleen een grijs kentekenschot achter de achterbank qua aanpassing.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 23:10 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Op lpg neem ik aan?

Betaal voor de diesel ook 1100 per jaar ( astra )

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 28, 2013 5:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 6:53
Berichten: 592
Woonplaats: AMSTERDAM
PeerV10 schreef:
Kunt ook doen alsof je neus bloed en een benzineauto op gas rijden, als je me begrijpt.. Of je registreert jezelf en bent ondernemer, echter krijg je dan met bijtelling te maken.. Beste optie is een 250/350 of 2500/3500 op C van na september 2000 (euro 3), betaal je 78 euries per kwartaal, echter mag je dan maar 80 en moet je wat aanpassingen verrichten....

Kortom: het is allemaal kut..


De enige aanpassingen aan mijn truckie waren de snelheidsbegrenzer en wat extra lampjes t.b.v. de lengteverlichting, maar dat laatste maakt dat je legaal met meer lampjes aan je auto mag rondrijden.
Het enige antwoord op het kunnen rijden met een dikke auto is inderdaad het rijden op C.
Voor mijn truck betaal ik als particulier net zo veel als m'n buurman in 2014 voor zijn Fiat Panda mag neerleggen.
Tip: viewtopic.php?f=35&t=15613 :D

_________________
☆ Buy a hybrid. I need your fuel !!! ☆


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 28, 2013 9:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 20, 2009 16:26
Berichten: 145
Woonplaats: noordwijkerhout
Of die van mij: viewtopic.php?f=35&t=16011

Er kan nog gas in ook, gaat de mrb niet van omhoog.

Dus voordelen:
-lage mrb
-lage verzekering
-als je gas inbouwt, lage brandstofprijs.
-geen bijtelling.

Nadeel:
-snelheidsbegrenzer, is een oplossing voor.

_________________
Mooi stukje tuinhout nodig? kijk op m'n site om te zien waar ik mee bezig ben als ik niet op dit forum zit. http://www.nobelhout.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 08, 2013 0:02 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 24, 2013 18:01
Berichten: 37
Woonplaats: Winschoten
PeerV10 schreef:
Kunt ook doen alsof je neus bloed en een benzineauto op gas rijden, als je me begrijpt.. Of je registreert jezelf en bent ondernemer, echter krijg je dan met bijtelling te maken.. Beste optie is een 250/350 of 2500/3500 op C van na september 2000 (euro 3), betaal je 78 euries per kwartaal, echter mag je dan maar 80 en moet je wat aanpassingen verrichten....

Kortom: het is allemaal kut..



Dit klopt niet helemaal PeerV10

Als je je als ondernemer registreert, en de belastingdienst ziet je ook als ondernemer wordt je automatisch voor grijs kenteken tarief aangeslagen.
Het is dan aan jou de keus of je dan de auto op de zaak zet en bijtelling gaat betalen wat flink in de kosten gaat lopen of dat je de auto prive gaat rijden tegen hetzelfde lage grijs kenteken tarief.

In mijn geval heb ik een Dodge Ram 1500 op LPG

Ik heb hem prive en dus niet op de zaak
Ik betaal iets van 45 euro wegenbelasting per maand en rijdt 'goedkoop' op LPG

Al met al is het goedkoper rijden dan een doorsnee personenwagen met dieselmotor


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 08, 2013 5:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 6:53
Berichten: 592
Woonplaats: AMSTERDAM
paulhout schreef:
-snelheidsbegrenzer, is een oplossing voor.


Inderdaad.
En daarnaast: vrachtwagens kennen geen bijtelling, dus wat wil je nog meer... :D

_________________
☆ Buy a hybrid. I need your fuel !!! ☆


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 08, 2013 10:00 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Blikkie schreef:
PeerV10 schreef:
Kunt ook doen alsof je neus bloed en een benzineauto op gas rijden, als je me begrijpt.. Of je registreert jezelf en bent ondernemer, echter krijg je dan met bijtelling te maken.. Beste optie is een 250/350 of 2500/3500 op C van na september 2000 (euro 3), betaal je 78 euries per kwartaal, echter mag je dan maar 80 en moet je wat aanpassingen verrichten....

Kortom: het is allemaal kut..



Dit klopt niet helemaal PeerV10

Als je je als ondernemer registreert, en de belastingdienst ziet je ook als ondernemer wordt je automatisch voor grijs kenteken tarief aangeslagen.
Het is dan aan jou de keus of je dan de auto op de zaak zet en bijtelling gaat betalen wat flink in de kosten gaat lopen of dat je de auto prive gaat rijden tegen hetzelfde lage grijs kenteken tarief.

In mijn geval heb ik een Dodge Ram 1500 op LPG

Ik heb hem prive en dus niet op de zaak
Ik betaal iets van 45 euro wegenbelasting per maand en rijdt 'goedkoop' op LPG


Al met al is het goedkoper rijden dan een doorsnee personenwagen met dieselmotor

Dan moet je bedrijf wel omzet maken enzo niet gaat dit zolang goed totdat je een controle krijg.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 08, 2013 11:37 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 24, 2013 18:01
Berichten: 37
Woonplaats: Winschoten
T-Bob schreef:
Blikkie schreef:
PeerV10 schreef:
Kunt ook doen alsof je neus bloed en een benzineauto op gas rijden, als je me begrijpt.. Of je registreert jezelf en bent ondernemer, echter krijg je dan met bijtelling te maken.. Beste optie is een 250/350 of 2500/3500 op C van na september 2000 (euro 3), betaal je 78 euries per kwartaal, echter mag je dan maar 80 en moet je wat aanpassingen verrichten....

Kortom: het is allemaal kut..



Dit klopt niet helemaal PeerV10

Als je je als ondernemer registreert, en de belastingdienst ziet je ook als ondernemer wordt je automatisch voor grijs kenteken tarief aangeslagen.
Het is dan aan jou de keus of je dan de auto op de zaak zet en bijtelling gaat betalen wat flink in de kosten gaat lopen of dat je de auto prive gaat rijden tegen hetzelfde lage grijs kenteken tarief.

In mijn geval heb ik een Dodge Ram 1500 op LPG

Ik heb hem prive en dus niet op de zaak
Ik betaal iets van 45 euro wegenbelasting per maand en rijdt 'goedkoop' op LPG


Al met al is het goedkoper rijden dan een doorsnee personenwagen met dieselmotor

Dan moet je bedrijf wel omzet maken enzo niet gaat dit zolang goed totdat je een controle krijg.


Dat klopt. Je moet wel wat omzet draaien. Anders wil de belastingdienst je ook niet voor de omzetbelasting hebben. En geen BTW nummer, geen grijs kenteken

Ik heb naast mijn dagelijkse werk een klein verhuurbedrijf in tenten, podium enz.

zie: www.blikmantentenverhuur.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling