Ook al zijn het mijlen, dan kan die motor dat perfect aan mits hij altijd goed onderhouden is en zijn service beurten op tijd heeft gekregen.
Voor de rest moet je kijken wat je bij elke auto zou nakijken; rijdt hij goed, remt hij goed, hoe schakeld hij, verlichting, hoe ziet de motor eruit, ...? Als de motor al een vettige bende is ben ik snel geneigd om van de aankoop af te zien, meestal wijst dit op slecht onderhoud.
Geen abnormale trillingen tijdens het rijden?
Draai de stop van de radiator eraf terwijl de motor draait
(NIET DOEN ALS DE MOTOR WARM/OP BEDRIJFSTEMPERATUUR IS!!!!),
kijk of er geen ovedreven luchtbellen in het koelwater ontstaan, dit betekend dat hij een gescheurde/lekke koppakking heeft.
Haal de peilstok eruit tijdens draaiende motor en voel of er niet te veel lucht/oliespetters uitkomen. Zo wel, dan heeft de motor onderdruk!
Om te kijken of de automaat nog goed is moet je een 8 kunnen rijden zonder gas te geven. Als de wagen gewoon stil blijft staan is je vloeistofkoppeling aan vervanging toe.
Hij heeft gas inliggen, kijk even of je klepsmering er bij hebt zitten of dat er misschien geharde kleppen inzitten (dit moet je navragen, kan je lastig zien he

).
Je kan misschien zeggen dat ik wat overdrijf maar ik kijk altijd naar deze punten als ik een wagen koop, tis namelijk geen brood wat je koopt en als er grote stukken aan zijn heb je er ook niks aan!