Het is nu vr jul 18, 2025 9:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 26, 2013 22:12 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 23, 2013 19:46
Berichten: 21
dag iedereen, ik zit met enkele vragen na mijn aanschaffing van een ford f-150 XL v8 4.6 Triton

Overdrive:
ik heb begrepen dat je met de overdrive meer toeren kunt maken voor als je bijvoorbeeld een lading trekt
of zwaar geladen omhoog moet rijden, maar als je dan met de overdrive uit rijdt dan gaat hij sneller in lagere
versnelling rijden (vermoed ik), ga je dan automatisch zuiniger rijden of speelt de overdrive daar geen rol in?

LPI systeem:
wanneer ik met mijn auto op gas rij, heeft hij de neiging om sneller stil te vallen,
wanneer ik bijvoorbeeld parkeer moet ik sturen en remmen tegelijkertijd. dan gaat de motor te lagen toeren maken
en dimmen mijn lichten ook, kan dit op te lossen zijn door een simpele afstelling van het LPI systeem? ik heb gemerkt dat wanneer ik op benzine rij het probleem zich niet voordoet.


alvast bedankt,

Mvg Daniel

_________________
Ford F-150 XL Afbeelding
4.6L Triton V8
220 HP
RWD


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 26, 2013 22:35 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Als je een zware aanhanger trekt is het beter de overdrive niet te gebruiken.
Dit is beter voor de automaat, omdat die juist meer toeren moet maken als hij moet werken ivm de koeling.

Dat je auto op lpg sneller afslaat bij stationair draaien kan inderdaad met de afstelling te maken hebben.
Bij een auto op lpg is het ook erg belangrijk dat je luchtfilter en ontstekingsdelen (bougies , kabels enz) tip top in orde zijn.
Bij een zeer laag toerental laad je dynamo iets minder en daarom dimmen de lichten iets.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 28, 2013 0:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 02, 2010 17:16
Berichten: 135
Woonplaats: Elsloo-limburg
Daniel schreef:
dag iedereen, ik zit met enkele vragen na mijn aanschaffing van een ford f-150 XL v8 4.6 Triton

Overdrive:
ik heb begrepen dat je met de overdrive meer toeren kunt maken voor als je bijvoorbeeld een lading trekt
of zwaar geladen omhoog moet rijden, maar als je dan met de overdrive uit rijdt dan gaat hij sneller in lagere
versnelling rijden (vermoed ik), ga je dan automatisch zuiniger rijden of speelt de overdrive daar geen rol in?

LPI systeem:
wanneer ik met mijn auto op gas rij, heeft hij de neiging om sneller stil te vallen,
wanneer ik bijvoorbeeld parkeer moet ik sturen en remmen tegelijkertijd. dan gaat de motor te lagen toeren maken
en dimmen mijn lichten ook, kan dit op te lossen zijn door een simpele afstelling van het LPI systeem? ik heb gemerkt dat wanneer ik op benzine rij het probleem zich niet voordoet.


alvast bedankt,

Mvg Daniel



Bij LPG moet de voorontsteking iets vroeger, probeer maar. Bij mij 3 graden meer.
Dan zal ook het toerental weer oplopen denk ik.


succes

_________________
Daily Driver '69 Ford F100 360CUI
Hit the road Jack.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 28, 2013 13:48 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 23, 2013 19:46
Berichten: 21
Sjaakské schreef:
Daniel schreef:
dag iedereen, ik zit met enkele vragen na mijn aanschaffing van een ford f-150 XL v8 4.6 Triton

Overdrive:
ik heb begrepen dat je met de overdrive meer toeren kunt maken voor als je bijvoorbeeld een lading trekt
of zwaar geladen omhoog moet rijden, maar als je dan met de overdrive uit rijdt dan gaat hij sneller in lagere
versnelling rijden (vermoed ik), ga je dan automatisch zuiniger rijden of speelt de overdrive daar geen rol in?

LPI systeem:
wanneer ik met mijn auto op gas rij, heeft hij de neiging om sneller stil te vallen,
wanneer ik bijvoorbeeld parkeer moet ik sturen en remmen tegelijkertijd. dan gaat de motor te lagen toeren maken
en dimmen mijn lichten ook, kan dit op te lossen zijn door een simpele afstelling van het LPI systeem? ik heb gemerkt dat wanneer ik op benzine rij het probleem zich niet voordoet.


alvast bedankt,

Mvg Daniel



Bij LPG moet de voorontsteking iets vroeger, probeer maar. Bij mij 3 graden meer.
Dan zal ook het toerental weer oplopen denk ik.


succes


hij slaat nu op 30° aan, ik zat het proberen, bedankt!

_________________
Ford F-150 XL Afbeelding
4.6L Triton V8
220 HP
RWD


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 28, 2013 18:37 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
30 gr voorontsteking dat lijkt me stug :!: ik zou eerst eens naar men gaskleppenhuis kijken, meschien is dat flink vervult en dan loopt hij ook niet netjes stationaer :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 28, 2013 20:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 16, 2011 23:54
Berichten: 724
Woonplaats: Paal , Guido
hemiram schreef:
30 gr voorontsteking dat lijkt me stug :!: ik zou eerst eens naar men gaskleppenhuis kijken, meschien is dat flink vervult en dan loopt hij ook niet netjes stationaer :!:


+ 1

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 28, 2013 22:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 02, 2010 17:16
Berichten: 135
Woonplaats: Elsloo-limburg
Daniel schreef:
Sjaakské schreef:
Daniel schreef:
dag iedereen, ik zit met enkele vragen na mijn aanschaffing van een ford f-150 XL v8 4.6 Triton

Overdrive:
ik heb begrepen dat je met de overdrive meer toeren kunt maken voor als je bijvoorbeeld een lading trekt
of zwaar geladen omhoog moet rijden, maar als je dan met de overdrive uit rijdt dan gaat hij sneller in lagere
versnelling rijden (vermoed ik), ga je dan automatisch zuiniger rijden of speelt de overdrive daar geen rol in?

LPI systeem:
wanneer ik met mijn auto op gas rij, heeft hij de neiging om sneller stil te vallen,
wanneer ik bijvoorbeeld parkeer moet ik sturen en remmen tegelijkertijd. dan gaat de motor te lagen toeren maken
en dimmen mijn lichten ook, kan dit op te lossen zijn door een simpele afstelling van het LPI systeem? ik heb gemerkt dat wanneer ik op benzine rij het probleem zich niet voordoet.


alvast bedankt,

Mvg Daniel



Bij LPG moet de voorontsteking iets vroeger, probeer maar. Bij mij 3 graden meer.
Dan zal ook het toerental weer oplopen denk ik.


succes


hij slaat nu op 30° aan, ik zat het proberen, bedankt!



Daniel,


30 graden voorontsteking kan nooit !
Zal eerder 6-12 graden zijn.
Of er is iets met je distibutieketting of nokkenas.
Ontstekingslamp gebruiken hé.

Meet de ruimte tussen de contactpunten; 0,4-0,6 mm.

_________________
Daily Driver '69 Ford F100 360CUI
Hit the road Jack.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 28, 2013 22:27 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Sjaakské schreef:

Meet de ruimte tussen de contactpunten; 0,4-0,6 mm.



Geef jij meteen even aan waar die dan zitten bij deze truck :D :D :D :D

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 30, 2013 17:59 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 23, 2013 19:46
Berichten: 21
er is ongeveer 1 jaar geleden een volledige motor revisie uitgevoerd, de motor zelf loopt heel zuiver.
de vorige eigenaar heeft me toch gezegd dat de motor overschakelt op gas wanneer deze op 30° zit.

ook zit er een nieuw LPI systeem in van het jaar 2010. zelf denk ik dat er mechanisch weinig of niet mis gaat zijn
is het ook mogelijk dat dit puur eraan ligt dat de motor niet genoeg gas krijgt bij maneuvers tijdens parkeren.
op stationair draait de motor zuiver, enkel bij remmen, draaien en/of schakelen op het zelfde moment
krijgt de motor snel de neiging om stil te vallen, wat ook geregeld gebeurt,

het is me ook opgevallen dat tijdens de wintermaanden dit probleem zich meer voordeed, maar dat zal
dan natuurlijk ook met de koude te maken hebben?

gr

_________________
Ford F-150 XL Afbeelding
4.6L Triton V8
220 HP
RWD


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 30, 2013 18:02 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 23, 2013 19:46
Berichten: 21
@Sjaakské:

de motor start altijd op benzine en na enkele minuuten slaat hij aan op gas,
die 30° is de T° van de motor zelf normaal.

6 tot 12 graden lijkt me eerder weinig want met een koude motor kan het rap 5 min duuren.
dan lijkt 6° me weinig op 5 minuuten..

mvg

_________________
Ford F-150 XL Afbeelding
4.6L Triton V8
220 HP
RWD


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 30, 2013 19:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 02, 2010 17:16
Berichten: 135
Woonplaats: Elsloo-limburg
Daniel schreef:
@Sjaakské:

de motor start altijd op benzine en na enkele minuuten slaat hij aan op gas,
die 30° is de T° van de motor zelf normaal.

6 tot 12 graden lijkt me eerder weinig want met een koude motor kan het rap 5 min duuren.
dan lijkt 6° me weinig op 5 minuuten..

mvg


Ow, ja. 30 gr. temperatuur, dat kan. Kwist niet precies wat je bedoelde. Rij eens naar een gasboer, laat 'm eens doormeten qua CO en gas. Wellicht komt er té weinig gas binnen als de motor even iets meer moet doen dan stationair.

_________________
Daily Driver '69 Ford F100 360CUI
Hit the road Jack.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 30, 2013 19:59 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 23, 2013 19:46
Berichten: 21
lijkt me ook de beste optie..

bedankt!

_________________
Ford F-150 XL Afbeelding
4.6L Triton V8
220 HP
RWD


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 31, 2013 11:55 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Daniel schreef:
@Sjaakské:

de motor start altijd op benzine en na enkele minuuten slaat hij aan op gas,
die 30° is de T° van de motor zelf normaal.

6 tot 12 graden lijkt me eerder weinig want met een koude motor kan het rap 5 min duuren.
dan lijkt 6° me weinig op 5 minuuten..

mvg


Je haalt nu koelvloeistoftemperatuur en onsteking door elkaar.

Het kan dat hij bij 30 graden celsius kvs-temperatuur overschakelt op LPG.

De ontstekingsvervroeging wordt in graden uitgedrukt (als in graden verdraaiing, een hele cirkel is 360 graden). Die moet 6 tot 12 graden vervroegen, als je hier geen ervaring mee hebt, mooi vanaf blijven :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 31, 2013 12:28 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik denk dat sowieso beter is dat de topic starter naar de lpg boer gaat, ipv bepaalde adviezen die hier gegeven zijn op te volgen.
Met alle respect voor de ongetwijfeld goed bedoelde adviezen, maar als hier het advies gegeven wordt om naar de contactpuntjes
te kijken voor een truck uit 1998 met een volledige elektronische ontsteking een een G3 lpg installatie die volledig wordt aangestuurd
door een ECM, dan zijn er toch wat mensen die de techniek een beetje door elkaar halen.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 31, 2013 13:33 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Big Alf schreef:
Ik denk dat sowieso beter is dat de topic starter naar de lpg boer gaat, ipv bepaalde adviezen die hier gegeven zijn op te volgen.
Met alle respect voor de ongetwijfeld goed bedoelde adviezen, maar als hier het advies gegeven wordt om naar de contactpuntjes
te kijken voor een truck uit 1998 met een volledige elektronische ontsteking een een G3 lpg installatie die volledig wordt aangestuurd
door een ECM, dan zijn er toch wat mensen die de techniek een beetje door elkaar halen.



Zo ist maar net :wink: en ff duidelijk aan geven wat hij nu precies wil wetn lijkt mij ook wel wijs, over gr gesproken :D

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling