pakketje zal snel 30 kg wegen ofzo.
en iets meer dan een meter lang zijn,want het is een rc auto van bijna 1 m lang en 30.5 cc motortje.
dit valt denk ik niet onder onderdelen ofwel?
kan je ook op een een of andere manier de belasting ontduiken desnoods niet helemaal legaal?
http://www.rovanrc.com/Gas_Terminator_Baja_Truck_30_5cc_black_p/rv38b.htmlinkje naar de site
edit: ik heb dit gevonden kan dit kloppen?
op ALLE aankopen buiten de EU horen er normaal invoerrechten (6% als ik me niet vergis) en verzendkosten.
Op die 2 zaken + op het item zelf komt dan nog eens 21% BTW
Bij dat bedrag mag je dan nog eens +-€15 administratiekosten tellen.
dus voor bijv een pakje van €100
€100 + €10 (shipping) + €6 (invoer) + €24.3 (btw) + €15 (admin) = €155.3
let wel: goederen die geen commercieel karakter hebben (= aangeduid als gift) met een waarde <€45 zijn vrijgesteld van deze taksen.
Laat je echter een pakje versturen van €100 en ze geven aan op de doos dat het een gift is met waarde <€45 , kan het nog altijd zijn da de douane het controleert en besluit dat het pakje meer waard is, en alsnog de nodige taksen heft.
Dit is althans wat ik me heb laten vertellen / heb meegemaakt. Waarschijnlijk komen de officiele berekeningen meer in de buurt van Zore's uitleg.
Conclusie is: laat aanduiden als gift met waarde <€45 , en hoop dat ze je pakje niet controleren / goedkeuren als waarde <€45, en anders betalen