sietraadvoormannen schreef:
Thanks Nightrunner daar heb ik wel wat aan.
Ik kan dus door de bocht genomen er vanuit gaan dat bij 150000 miles er wat kosten aan komen mbt de kleppen.
Je moet oppassen met de kilometer stand, er wordt helaas flink op los gerommeld. De staat van de auto met een onderhouds historie is naar mijn mening vele malen belangrijker dat wat er op het tellertje staat.
Met die leeftijd zou ik zeker iemand met ervaring meenemen. Mijn '97 truck heb ik eerlijk ver onder de gangbare prijs ingeruild met 168.000km op de teller inclusief motorschade.
Dit was met dikkere olie dan voorgeschreven erin amper merkbaar bij normaal rijgedrag. Die 5.2 en 5.9 blokken blijven met schade nog lang doorlopen, na de diagnose heb ik nog zonder problemen voorzichtig 7000km gereden (wachtende op mijn nieuwe pickup).
Reparatie kosten waren met automaatbak revisie er bij een kleine 7000 euro, je zou zo'n auto maar op de kop tikken lowmiles voor 4500 euro in perfecte staat......
Fikse speling in de aandrijflijn, niet strak sturen (dwijlen), rammelende schokbrekers, geen check engine lampje / airbag lampje bij het op contact zetten, groen uitgeslagen contacten in de relais/zekeringen kast, geen nette schone motorruimte, geen onderhoud historie, allemaal redenen om hem gelijk te laten staan en nog niets eens te beginnen aan een proefrit. Er is genoeg te koop waarbij deze basis dingen netjes op orde zijn.