Monster900 schreef:
Ziezo, inlaatspruitstuk ligt er uit!! Ook gelijk de weerstand in de injector nagemeten, en deze is 14,5 Ohm. Gelijk die van de 2de cilinder ook eens gemeten, en daar heb ik hetzelfde: 14,5 Ohm. Ik vind het niet gelijk terug, maar ik had ergens gevonden dat een injector een weerstand van 12 Ohm +/- 1,2 Ohm moest hebben...
Als dat zou kloppen zijn er al meer injectoren defect.
Zomaar 2 injectoren wisselen, zie ik niet meteen zitten, wat een gekloot in dat spruitstuk er af te halen. Natuurlijk zit er een hele hoop van de LPG-installatie in de weg, daarmee dat het natuurlijk een stukje moeilijker is, maar dit wil ik niet zomaar nog een paar keer doen...
Citaat:
DIAGNOSIS AND TESTING - FUEL INJECTOR
TEST
To perform a complete test of the fuel injectors and
their circuitry, use the DRB scan tool and refer to the
appropriate Powertrain Diagnostics Procedures manual.
To test the injector only, refer to the following:
Disconnect the fuel injector wire harness connector
from the injector. The injector is equipped with 2
electrical terminals (pins). Place an ohmmeter across
the terminals. Resistance reading should be approximately
12 ohms +/-1.2 ohms at 20°C (68°F).
Is natuurlijk maar een klein verschil tussen de max van 13.2 en de 14.5 die je meet? Misschien ligt het aan je multimeter, en was toch geen Kohm of Mohm dat je gemeten hebt

?
Kun je een serienummer lezen op één van je injectoren? Ik heb nog de originele injectoren liggen van mijn 2003 5.7, kans bestaat dat het dezelfde zijn, als het zo is mag je ze wel gebruiken om te troubleshooten?