ramboy schreef:
postbus24 schreef:
Ik heb wel de koplampen nog eens moeten schuren en poelieren want het viel op dat ze weer geel geworden waren. Heb er nu een laag uv bestendige blanke lak over gezet in de hoop dat ze wat langer helder blijven.
Met wat schuur je de koplampen?
Vorige week had me iemand gezegd heel fijn schuurpapier maar ben de korrel vergeten
Ik heb de mijne vorig jaar eens bewerkt met "Marly headlight renewer" en hiermee is dit wel verbeterd maar nog niet echt goed.
men zegt doorgaans, met nat papier in 3 stappen: P1000 - P1500 - P2000
Ikzelf heb eerst met P1000 en veel water steeds in dezelfde richting geschuurd tot het gele weg was. Omdat ik geen fijner papier vond als laatste geschuurd met P1200 Ook weer veel spoelen met water en geen cirkelbewegingen maken. Tot slot weer opgeblonken met een DAP poelier machine en plastikX van meguiars.
Het spuiten met blanke lak was niet geheel 100% gelukt, er zijn kleine barstjes ingekomen. Mischien moest er eerst een doorschijnende grondlaag voor plastiek op ? Of waren de condities niet goed bij het spuiten (savonds in de garage eerst te koud en daarna een IR lamp erop gezet was achteraf gezien niet de beste move

)
Het eindresultaat is alle sinds een stuk beter dan die gele doffe lampen