Het is nu zo mei 04, 2025 15:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 2003 dodge ram topic
BerichtGeplaatst: zo aug 18, 2013 20:37 
Heavy Trucker

Door alle antwoorden ivm hoogte caltracs hier op het forum :D , heb ik maar een soort van aanpasbare shackle gemaakt, daarna de auto tot de juiste rijhoogte geschroefd en daarna afgemeten hoe hoog die verticale platen mochten zijn.

De aanpasbare shackle, om de truck te levellen bleek dat de shackle 14,5cm langer mocht zijn dan origineel.

Afbeelding

De 'geflipte' as en de caltrac's, was zonder menggas gevallen dus verder gelast met elektrode, vandaar de weggeslepen las :-).

Afbeelding

Overloads van de bladveren zaten in de weg, dus die er ook maar vantussen gehaald

Afbeelding

Moet mij excuseren bij 'Alex2' hier, die had voor mij de platen perfect uitgesneden maar door mijn fouten heb ik ze moeten aanpassen dmv slijpen en zien ze er nu zo uit, werkt perfect maar mooi is het jammer genoeg niet meer :-(

Afbeelding

Slechte foto van ongewassen truck hoe hij er nu uitziet, achterkant staat ong 1cm hoger dan de voorkant, gemeten aan de wielkasten. Vind ik persoonlijk veel mooier dan de standaard kont omhoog 'stance'.

Afbeelding

Ga nu weekje of twee zo rondrijden zien of alles goed werkt en er geen problemen van komen, dan komt alles er weer vanonder en wordt het geverfd. Iemand een voorstel wat het beste produkt zou zijn, hoe dikker hoe liever, want hoe dikker de verf erop ligt hoe minder details de keuring kan zien. Ik lees hier vaak iets over tectyl wat is dat precies?

Last but not least, als je caltracs wilt, koop dan de set ipv ze zelf in mekaar te bakken en braden:-), ganse setup heeft me 150 euro ofzo gekost nu tegenover 500 ofzo als je ze koopt, maar wel namiddag of 3 werk. Is kutwerk telkens monteren, uitmeten, demonteren,.... zeker als je geen brug hebt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 23, 2013 16:31 
Heavy Trucker

en wat zegt het rijden

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 23, 2013 18:49 
Heavy Trucker

mackie schreef:
en wat zegt het rijden

Nog niks :-) zit weekje met familie in Beekse Bergen en heb er nog niet mee gereden!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 23, 2013 23:20 
Trucker

Belgiquebasterd schreef:

Ga nu weekje of twee zo rondrijden zien of alles goed werkt en er geen problemen van komen, dan komt alles er weer vanonder en wordt het geverfd. Iemand een voorstel wat het beste produkt zou zijn, hoe dikker hoe liever,....
.

Poederlakken?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 23, 2013 23:32 
Heavy Trucker

postbus24 schreef:
Belgiquebasterd schreef:

Ga nu weekje of twee zo rondrijden zien of alles goed werkt en er geen problemen van komen, dan komt alles er weer vanonder en wordt het geverfd. Iemand een voorstel wat het beste produkt zou zijn, hoe dikker hoe liever,....
.

Poederlakken?

Op frame enzo zit ook al veel (vlieg)roest, wil dat ook gelijk aanpakken, dus liefst iets wat ik zelf kan doen. Lees op AAP goeie dingen over brantho korrux dus denk dat dat em gaat worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 24, 2013 13:00 
Heavy Trucker

ik had mijn tahoe met black vernis gedaan ,was ook proper en maar 6euro voor ne liter die je nog moest uitdinnen ,kroop ook overal tussen,nu nog de dodge doen begint ook een beetje vliegroest te vertonen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 24, 2013 13:11 
Heavy Trucker

mackie schreef:
ik had mijn tahoe met black vernis gedaan ,was ook proper en maar 6euro voor ne liter die je nog moest uitdinnen ,kroop ook overal tussen,nu nog de dodge doen begint ook een beetje vliegroest te vertonen

Hoe lang geleden heb je dat gedaan, en hoe goed ziet het er nu nog uit? 6 euro per liter klinkt goed maar nie als er na een maand ofzo alweer vliegroest opzit! :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 24, 2013 17:17 
Heavy Trucker

Belgiquebasterd schreef:
mackie schreef:

Hoe lang geleden heb je dat gedaan, en hoe goed ziet het er nu nog uit? 6 euro per liter klinkt goed maar nie als er na een maand ofzo alweer vliegroest opzit! :-)

ze smeren daarmee ijzeren palen mee in om dan in de grond te kloppen en dan draad er rond ,voor een kippenperk ofzo ,heb het leren kennen van mijne beste maat zijn vader ,heb staken gezien die er 20 jaar stonden ,dusja , kleeft zeer goed ,normaal is dat om te schilderen ,is dikke pap,heb het gewoon verdund me tyner ,was te lui om te schilderen ,dan maar meerdere lagen gespoten op ne warme dag en klaar was kees ,kga eens die pot zoeken ,en gegevens doorsturen,

ps ik heb niet lang kunnen genieten van de wagen ,dacht dat het een lichte vracht was maar kwam 35cm laadruimte tekort dusja 2505euro taks zag ik niet zitten ,is verkocht geweest aan een handelaar in de limburg ,weet nie waar die nu loopt ,MAAR HET SPUL KLEEFDE GOED

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 03, 2013 20:35 
Heavy Trucker

Nu weekje ofzo rondgereden, caltracs werken perfect, geen wheel hop meer wanneer de achterwielen doorslippen!

Ga nu verder met de uitlaat, de bedoeling was dat ik dit jaar nog men truck ging laten keuren met de oude uitlaat en dan een jaartje zonder cats rondrijden en ondertussen op zoek gaan naar een setje goedkopen tweedhandse cats die ik volgend jaar voor de keuring inbouw. Maar de huidige uitlaat is zodanig verrot dat ik hem niet luchtdicht krijg waardoor afstellen heel moeilijk is en krijg hem dus niet gekeurd. Plan is nu de nieuwe uitlaat op te bouwen zonder cats, maar met verwijderbare stukken waar cats in passen (enkel voor de keuring).

Collector bestuurderskant:

Zoals je op de foto kunt zien, loop de benzine leiding dicht boven de uitlaat, kan ik dit zo laten? Hoe hebben andere mensen met headers dit opgelost?

Afbeelding

Passagierskant met termination box geinstalleerd:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 04, 2013 20:35 
Heavy Trucker

Langzaam verder, verschrikkelijk en langzaam kutwerk zonder een brug :twisted:!

Headers zitten er definitief op, nieuwe pakking en arp boutjes, had een paar slechte verhalen gelezen over de passing van de goedkope pacesetters, maar bij pasten ze perfect.

Afbeelding

Warmte bescherming rond de fuel line die boven de uitlaat loopt

Afbeelding

Zie vaak foto's waar mensen de uitlaat laten uitkomen net na de achteras, is hier een praktische reden voor? Zou het makkelijkst zijn voor me ze net na de dempers te laten uitkomen zoals op de foto? Iemand ervaring/mening hierover?

Afbeelding

Afbeelding

Effe testen zonder dempers, prachtgeluid!! Toen ik de motor stopte waren alle honden in de buurt aan het blaffen!! :D :D

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 04, 2013 22:31 
Heavy Trucker

mooi geluid ,heb je een filmpje met afgewerkte uitlaat

zeg ik zie dat je van brugge bent ,voor de onderkant met blackvernis te behandelen kun je die halen in stock vermeersh ,ik heb die hier gehaald in vladslo ,moest je het gebruiken niet op uitlaad spuiten ,stinkt nogal

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 0:55 
Trucker

Moet een uitlaat in Belgie niet aan de achterzijde vd wagen uitkomen ivm uitlaatgassen die eventueel onderaan de wagen kunnen blijven hangen???Ik weet de Dodge Daytona's hebben de uitlaat rechts achter de wielen aan de zijkant zitten maar zijn daar in het begin geen problemen mee geweest,dacht ik,om deze te laten goedkeuren???(Daytonadrivers help my)Het zou het makkelijkst zijn zoals jij het voorstelt want het is een gekronkel om over die achteras te gaan met de uitlaatbuizen,en zeker zoals bij mij waar de uitlaat links en rechts achteraan eindigen.Beste is om in keuringsstation eens navraag te gaan doen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 7:26 
Heavy Trucker

mackie schreef:
mooi geluid ,heb je een filmpje met afgewerkte uitlaat

zeg ik zie dat je van brugge bent ,voor de onderkant met blackvernis te behandelen kun je die halen in stock vermeersh ,ik heb die hier gehaald in vladslo ,moest je het gebruiken niet op uitlaad spuiten ,stinkt nogal

Uitlaat is nog nie helemaal klaar, normaal vandaag wel :D , als ik geen onvoorziene problemen tegenkom.

Heb die brantho korrux besteld, die kwam bij die 'verftest' op aap er als een van de betere uit.

http://www.amerikaanseautopagina.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=65348&hilit=brantho

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 7:27 
Heavy Trucker

FOR FUN schreef:
Moet een uitlaat in Belgie niet aan de achterzijde vd wagen uitkomen ivm uitlaatgassen die eventueel onderaan de wagen kunnen blijven hangen???Ik weet de Dodge Daytona's hebben de uitlaat rechts achter de wielen aan de zijkant zitten maar zijn daar in het begin geen problemen mee geweest,dacht ik,om deze te laten goedkeuren???(Daytonadrivers help my)Het zou het makkelijkst zijn zoals jij het voorstelt want het is een gekronkel om over die achteras te gaan met de uitlaatbuizen,en zeker zoals bij mij waar de uitlaat links en rechts achteraan eindigen.Beste is om in keuringsstation eens navraag te gaan doen.

Makes sense, ga voor alle zekerheid die laatste bochtjes er met klemmen opzetten, als ze op de keuring dan moeilijk doen vervang ik ze enkel voor de keuring door goedkope uitlaatbuis die vanonder de truck komt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 21:29 
Heavy Trucker

Beetje vooruitgang, ging het normaal vandaag afwerken maar ben zonder lasgas gevallen dus moest stoppen :x

Ben over de cardan gegaan ipv eronder, heb overal minimaal 5cm speling hoop dat dit genoeg is ivm de warmte.

Hechten onder de truck, pas er amper onder met men dikke kont dus vandaar de kwalitatief mindere lasjes :D

Afbeelding

Afbeelding

Een stuk makkelijker voor mij om deze openingen op de werkbank dicht te maken, dan eindeloos onder de truck te kruipen om een perfecte passing te krijgen.

Afbeelding

Before

Afbeelding

After, mooi is het niet maar dat komt door de slechte passing :D

Afbeelding

Morgen hopelijk klaar!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]