Het is nu zo mei 04, 2025 11:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 15:49 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 30, 2013 13:03
Berichten: 7
Woonplaats: Amsterdam
Hallo,

Iedereen mag dromen, en ik heb mijn droom gevonden: een Dodge Ram 1500 Laramie Crew Cab 5.7 HEMI V8 uit 2009.

De keuze voor een 1500 tov 2500 was uiteindelijk niet moeilijk te maken, de 2500 levert gewoon meer dan ik gebruik. Zwaardere chasis en grotere trekkracht.
Ik ben er later misschien alleen van plan om een aanhanger erachter te zetten maar meer ook niet. Dus die 1500 is beter.
Ook heb ik vernomen dat de wegligging van de 1500 tov 2500 beter is, aangezien de 2500 wat stugger is (hoewel dit altijd nog smaken verschil blijven).

De keuze voor de Laramie is (zo komt het bij mij over) gemaakt omdat deze een iets robustere vormgeving heeft.
De Big Horn heeft volgens mij wat meer rondere vormen, voornamelijk de voorkant.

En als het goed is, heeft de Crew Cab meer beenruimte achterin wat er dan wel weer voor zorgt dat de laadruimte achterin wat kleiner wordt.
Ook als er een LPG tank van 230L in gezet word, wordt de laadruimte kleiner. Maar is altijd nog groter dan de laadruimte van elke andere auto die ik momenteel tot mijn beschikking heb.

Na wat zoekwerk is mijn conclusie van de HEMI 5.7L dat deze van lichtere onderdelen gemaakt is en zodoende ook zuiniger is geworden.
Dat leek voor mij wel voldoende. Heb nog niet genoeg informatie kunnen vinden om deze motor helemaal uit te kleden.

Verder ben ik nog wel nieuwsgierig hoe het precies met de aandriving zit. Je hebt 4x4 lock low en 4x2. Ik neem aan dat de 4x4 en 4x2 op de wielen slaan maar heb nog niet echt wat kunnen vinden over de lock en low.

En uiteraard ben hoop ik dat er iemand is die deze Ram momenteel rijd :) En mij zijn of haar rijervaringen wilt delen.

Ook zijn dit mijn bevindingen die ik gevonden heb en mijn eigen conclusie uit heb getrokken.
Mocht ik er compleet naast zitten of zijn mijn argumenten waardeloos, alsjeblieft, wijs mij er dan op :)

Groet,
Steven


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 16:08 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Gefeliciteerd,ik heb de ram uit2011.Je rijd gewoon op4x2(eerste stand)4x4 gebruik je bij stortregens,sneeuw,modder,dus als je twijfelt over de weg.Kan je gewoon tijdens het rijden inschakelen.De2 standen erna gebruik je echt alleen bij diepe sneeuw en modder,dus niet op vaste grond,alles staat dan"gelockt"in je aandrijving en help je de boel aan gort als je een bocht maakt.Auto gaat als de brandweer!Achteras soms beetje hard geveerd,maar het is ook een truck,natuurlijk.Verbruik zal ong.1op6 zijn.Kan zuiniger,maar je gaat toch gas geven met zo'n bak.Parkeer garages onder de2m.vermijden,liefst helemaal :D Als je nog dingen wil wete,kijk YouTube,heb ik ook veel aangehad.En het forum natuurlijk!Veel plezier ermee!

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 18:41 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
StevenT1987 schreef:
Hallo,

Iedereen mag dromen, en ik heb mijn droom gevonden: een Dodge Ram 1500 Laramie Crew Cab 5.7 HEMI V8 uit 2009.

De keuze voor een 1500 tov 2500 was uiteindelijk niet moeilijk te maken, de 2500 levert gewoon meer dan ik gebruik. Zwaardere chasis en grotere trekkracht.
Ik ben er later misschien alleen van plan om een aanhanger erachter te zetten maar meer ook niet. Dus die 1500 is beter.
Ook heb ik vernomen dat de wegligging van de 1500 tov 2500 beter is, aangezien de 2500 wat stugger is (hoewel dit altijd nog smaken verschil blijven).

De keuze voor de Laramie is (zo komt het bij mij over) gemaakt omdat deze een iets robustere vormgeving heeft.
De Big Horn heeft volgens mij wat meer rondere vormen, voornamelijk de voorkant.

En als het goed is, heeft de Crew Cab meer beenruimte achterin wat er dan wel weer voor zorgt dat de laadruimte achterin wat kleiner wordt.
Ook als er een LPG tank van 230L in gezet word, wordt de laadruimte kleiner. Maar is altijd nog groter dan de laadruimte van elke andere auto die ik momenteel tot mijn beschikking heb.

Na wat zoekwerk is mijn conclusie van de HEMI 5.7L dat deze van lichtere onderdelen gemaakt is en zodoende ook zuiniger is geworden.
Dat leek voor mij wel voldoende. Heb nog niet genoeg informatie kunnen vinden om deze motor helemaal uit te kleden.

Verder ben ik nog wel nieuwsgierig hoe het precies met de aandriving zit. Je hebt 4x4 lock low en 4x2. Ik neem aan dat de 4x4 en 4x2 op de wielen slaan maar heb nog niet echt wat kunnen vinden over de lock en low.

En uiteraard ben hoop ik dat er iemand is die deze Ram momenteel rijd :) En mij zijn of haar rijervaringen wilt delen.

Ook zijn dit mijn bevindingen die ik gevonden heb en mijn eigen conclusie uit heb getrokken.
Mocht ik er compleet naast zitten of zijn mijn argumenten waardeloos, alsjeblieft, wijs mij er dan op :)

Groet,
Steven


Low wil zeggen dat je versnellingsbak (waarschijnlijk via extra tussenbak) naar een lagere overbrenging overschakeld waardoor de trekkracht vele malen sterker is, en de topsnelheid veel lager wordt. Denk maar aan je versnellingen op je fiets, zelfde principe :-)

Lock, op een truck zitten drie differentiëlen, eentje in je vooras, eentje in je bak en eentje in je achteras. Wat deze differentiëlen doen is ervoor zorgen dat alle wielen verschillende snelheden kunnen draaien. Dit is nodig bv als je een bocht neemt draait het buitenwiel sneller dan het binnenste wiel. Het nadeel hiervan is dat wanneer er 1 van de vier wielen begint te slippen alle kracht richting dat slippende wiel gaat en je vast staat. Als je 'lock' opzet dan zet je 1 of meerdere differentiëlen vast en draaien de wielen allemaal dezelfde snelheid. Dit mag echter enkel op een 'glibberige' ondergrond omdat de wielen nu moeten kunnen doorslippen op de ondergrond ipv in het differentieël, doe je dit bv op droog asfalt waar de wielen niet of moeilijk kunnen slippen kun je schade krijgen omdat er grote krachten komen op je differentiëel, bv in een bocht waar het buitenste wiel terug een andere snelheid wil draaien dan het binnenste maar dit niet kan omdat de wielen niet kunnen doorslippen.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 18:46 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
StevenT1987 schreef:
[De keuze voor de Laramie is (zo komt het bij mij over) gemaakt omdat deze een iets robustere vormgeving heeft.
De Big Horn heeft volgens mij wat meer rondere vormen, voornamelijk de voorkant.


Congrats en de 2 zijn qua vorm hetzelfde, verschil zit hem in de opties.

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 19:17 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
texas boy schreef:
StevenT1987 schreef:
[De keuze voor de Laramie is (zo komt het bij mij over) gemaakt omdat deze een iets robustere vormgeving heeft.
De Big Horn heeft volgens mij wat meer rondere vormen, voornamelijk de voorkant.


Congrats en de 2 zijn qua vorm hetzelfde, verschil zit hem in de opties.



Wat Hans schrijft, zijn exact het zelfde en de laramie heeft de meeste extra's standaard :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 19:59 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Een Laramie is standaard niet standaard! :D

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 01, 2014 17:27 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 30, 2013 13:03
Berichten: 7
Woonplaats: Amsterdam
T-Bob schreef:
texas boy schreef:
StevenT1987 schreef:
[De keuze voor de Laramie is (zo komt het bij mij over) gemaakt omdat deze een iets robustere vormgeving heeft.
De Big Horn heeft volgens mij wat meer rondere vormen, voornamelijk de voorkant.


Congrats en de 2 zijn qua vorm hetzelfde, verschil zit hem in de opties.



Wat Hans schrijft, zijn exact het zelfde en de laramie heeft de meeste extra's standaard :wink:



Okay , grappig, dacht verschil te zien hahaha.
Dus de laramie is de uitgeklede en duurdere versie van de Big Horn?

Kwam wat opties tegen qua geluid en stoelen die onder andere anders zouden zijn.

Zou leuk zijn als ik eens een gewone PDF file van de Dodge Ram uit 2009 kon vinden haha.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 02, 2014 11:31 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do dec 30, 2010 13:06
Berichten: 676
Woonplaats: Apeldoorn
Je ziet ook wel degelijk, andere wielen geen honingraatgrill maar een met strepen, de bedoeling vn ram met de bighorn was om een "goedkope" auto te creëren die er uit ziet als een luxe auto, dus als basis hebben ze een slt genomen en die met luxe opties (alleen aan het exterieur) aangeklede auto.

_________________
justin....
2003 hemi


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 16:09 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 30, 2013 13:03
Berichten: 7
Woonplaats: Amsterdam
Okay, dan ga ik die 2 nog even uitlichten. Houd wel van een goed interieur. Exterieur is ook belangrijk uiteraard maar denk dat er altijd wel een kleurslag is die ik leuk vindt.

Wegenbelasting is alleen niet geheel duidelijk. Dan zie ik €150 per kwartaal en dan kom ik €900 tegen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 17:51 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
dodge-hemi schreef:
Je ziet ook wel degelijk, andere wielen geen honingraatgrill maar een met strepen, de bedoeling vn ram met de bighorn was om een "goedkope" auto te creëren die er uit ziet als een luxe auto, dus als basis hebben ze een slt genomen en die met luxe opties (alleen aan het exterieur) aangeklede auto.


De bighorn's zijn van binnen toch ook wel aardig aangekleed en sowieso toch altijd met de western stiksels??

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 20:56 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do dec 30, 2010 13:06
Berichten: 676
Woonplaats: Apeldoorn
jaco schreef:
dodge-hemi schreef:
Je ziet ook wel degelijk, andere wielen geen honingraatgrill maar een met strepen, de bedoeling vn ram met de bighorn was om een "goedkope" auto te creëren die er uit ziet als een luxe auto, dus als basis hebben ze een slt genomen en die met luxe opties (alleen aan het exterieur) aangeklede auto.


De bighorn's zijn van binnen toch ook wel aardig aangekleed en sowieso toch altijd met de western stiksels??



Nee das longhorn, lijkt veel op elkaar hè, verwarrend altijd.. net als de lonestar.. is bijna het zelfde als de bighorn

_________________
justin....
2003 hemi


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 21:06 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
dodge-hemi schreef:
net als de lonestar.. is bijna het zelfde als de bighorn


Alleen het embleem is anders, de Lone Star is de Texas editie, buiten Texas heet deze editie Big Horn. :wink:

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 0:52 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 30, 2013 13:03
Berichten: 7
Woonplaats: Amsterdam
Was inderdaad de combinatie Big Horn en Lonestar tegen gekomen. Vermoede dat dat 2 namen voor een en dezelfde auto was...
Maar de interieur vondt ik van de Lamarie gewoon mooier haha. Maar daar mag je dan ook wel even voor betalen. Uhum...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 23:44 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do dec 30, 2010 13:06
Berichten: 676
Woonplaats: Apeldoorn
texas boy schreef:
dodge-hemi schreef:
net als de lonestar.. is bijna het zelfde als de bighorn


Alleen het embleem is anders, de Lone Star is de Texas editie, buiten Texas heet deze editie Big Horn. :wink:


Yess dan had ik het toch goed gezien dat ze hetzelfde zijn :)

_________________
justin....
2003 hemi


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 05, 2014 12:03 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
dodge-hemi schreef:
Yess dan had ik het toch goed gezien dat ze hetzelfde zijn :)


Toen ik mijn truck bestelde bleek dat ze hem uit Oklahoma hadden opgehaald, dus Lone Star embleem was nu een Big Horn, waarschijnlijk vanwege de kleur was hij niet ze makkelijk te vinden in Texas.

Afbeelding

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling