Het is nu za mei 03, 2025 0:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 21:26 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 03, 2013 20:56
Berichten: 25
Woonplaats: Dodewaard
Sinds april 2013 rij ik voor de hobby een Dodge W200 uit 1976.Voorzien van een 318 V8. Automaatbak type 727. Automaatbak heb ik juli 2013 gereviseerd. Als iemand daar iets over wilt weten hoor ik het wel.

Ik heb de volgende vragen en hoop dat iemand mij van een passend antwoord kan voorzien.

De W200 staat nog op de standaard 30 inch banden en is nog niet verhoogd.

Vraag 1) Welke (33", 35" of 36") banden zijn het meest geschikt voor terreinrijden, zeg maar 60 % terrein en 40 % weg? ik overweeg om naar 16" velgen te gaan omdat daar gemakkelijker banden voor te krijgen zijn. Het kan ook zijn dat ik 'tractor' banden / velgen koop voor 100 % terrein en die monteer voor het blubberen.

Vraag 2) Hoeveel inch / cm kan ik maximaal met 'suspension lift' bereiken zonder dat de aandrijf assen in de knoop komen. Het liefst wil ik geen of een minimale 'body lift' uitvoeren omdat ik het niet mooi vindt om tussen chassis en body door te kijken.

Ik ben aan het zoeken geweest op de forum en heb niet echt goede antwoorden kunnen vinden.

Ik hoop op goede reacties,

Alvast bedankt,

Geurt Huibers

_________________
The Dodge Family


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 07, 2014 11:15 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Toen ik de mijne nog had stond die op 33 inch banden. Dat reed ook nog prima op de weg en belaste de lagers en stuurinrichting niet te veel.
Het was toen ook mijn daily driver.
Voor de lift inderdaad beter via de bladveren. Dan passen de bumpers nog mooi aan aan de carrosserie.
Daar heb ik echter niet veel ervaring mee.
Mischien via een "add a leaf". Dat is 1 extra bladveer per set welke je apart kan kopen en aan het bestaande pakket toevoegen.
Wanneer je eigen pakketten te ver doorhangen dan zouik opteren voor een ganse set. (wel wat duurder)

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 07, 2014 14:26 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 09, 2010 14:26
Berichten: 1342
Woonplaats: Drunen
Verenlift doen inderdaad, bodylift krijg je geen extra bodemvrijheid mee; je chassis en assen blijven op dezelfde hoogte. Ik had op mijn W200 35-ers, Bf goodrich mud terrains, prima band voor op de weg en werkt ook prima in het terrein. Die van mij had maar een 2 inch lift volgens mij, was genoeg voor de 35-ers :wink:

Afbeelding

_________________
Jaap
'76 Dodge W200 440


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 07, 2014 19:39 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 03, 2013 20:56
Berichten: 25
Woonplaats: Dodewaard
Bedankt Marco en Jaap voor jullie adviezen.

Kent een van jullie het merk Fedima als alternatief voor de Simex Extreme Trekker? Welk merk / type MudTerrain zouden jullie adviseren? Of toch een trekkerband en dan wisselen voor het terreinrijden?

Vriendelijke groet,

Dodge Brothers

_________________
The Dodge Family


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 07, 2014 20:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
bhuibers@kliksafe.nl schreef:
Bedankt Marco en Jaap voor jullie adviezen.

Kent een van jullie het merk Fedima als alternatief voor de Simex Extreme Trekker? Welk merk / type MudTerrain zouden jullie adviseren? Of toch een trekkerband en dan wisselen voor het terreinrijden?

Vriendelijke groet,

Dodge Brothers


fedima's of silverston's zijn goed voor op het terrein en ook wat goedkoper dan de simex extreem trekker.
Naar het schijnt zouden de silverstone's en de fedima's veel zwaarder dan de simexen zijn dus ook minder leuk voor de aandrijflijn.

Ik zou die banden niet gebruiken om op de baan te rijden.
Kunnen niet uitgeballanceerd worden en er komt elke keer een platte kant in van ff stil te staan .

Hummers zijn misschien wel het goedkoopst in hoge banden.
Bij troostwijk worden er elke maand hummerbanden geveild bij usa army suply

Op de baan gewoon een 33 er onder , rijd veel fijner.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 07, 2014 23:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 19, 2013 21:14
Berichten: 291
Woonplaats: Bemmel
die extreme trekker banden zitten onder een samurai van een maatje van me waarmee we 4x4 rijden, leuk voor het terrein maar vreten weg op het harde!
dat van de platte kanten vind ik wel meevallen bij dat ding! mijn hummers zijn erger als die 3 dagen staat

_________________
my Dodge is louder than your mommy last night...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 08, 2014 13:31 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Met echte terreinbanden heb ik (helaas) weinig ervaring kunnen opdoen.
Voor om de baan is 33 echt prima. ik had Cooper discoverer eronder. zag er wat ruiger uit en toch prrima voor dagelijks gebruik.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 08, 2014 19:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 09, 2012 22:42
Berichten: 913
Woonplaats: Geel
Ted-Jan schreef:
die extreme trekker banden zitten onder een samurai van een maatje van me waarmee we 4x4 rijden, leuk voor het terrein maar vreten weg op het harde!
dat van de platte kanten vind ik wel meevallen bij dat ding! mijn hummers zijn erger als die 3 dagen staat


is natuurlijk wel geen heel eerlijke vergelijking he :D
Samurai vs w200 ;)

tot dusver mijn bijdrage :salute:

_________________
Ilan


No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 08, 2014 21:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
44ers :laughing6:
Afbeelding

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 08, 2014 23:20 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Ik rij al verschillende jaren prima met een set Maxxis Creep Crawler banden in de maten 37x14,50 op 16" velgen.
Een suspension lift van 4" is zowat het maximale zonder dat je je assen moet gaan kantelen of iets dergelijks en dat het nog fatsoenlijk blijft rijden.

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 08, 2014 23:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 04, 2012 19:08
Berichten: 140
Woonplaats: Hoogezand
jep.

en met groter als 37 zal je ook gaan merken dat je met een standaard motor vermogen tekort zal gaan komen. moet je of je motor aanpassen of je overbrenging

_________________
Christiaan
Dodge W200 "Bonnie"
5.9 Magnum
Dana 60/70 4.56
37" Hummers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 09, 2014 16:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Rooienaar schreef:
Ik rij al verschillende jaren prima met een set Maxxis Creep Crawler banden in de maten 37x14,50 op 16" velgen.
Een suspension lift van 4" is zowat het maximale zonder dat je je assen moet gaan kantelen of iets dergelijks en dat het nog fatsoenlijk blijft rijden.


Daarom zal je ook aan een body lift moeten mocht je groter willen :wink:
Een kennis van mij heeft 42" banden met body lift en veren lift, ik weet de lengte niet van de topic starter maar ik zal echt met m'n reet op straat moeten zitten om tussen chassis en body door te kunnen kijken! :!:

Afbeelding

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 09, 2014 20:15 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 03, 2013 20:56
Berichten: 25
Woonplaats: Dodewaard
Heren, dank jullie voor de duidelijke antwoorden en de mooie voorbeelden.

Ik denk dat het 3" of 4" suspension lift wordt met blokken aan de achteras en ik wil de ophanging / bevestiging van de voorveren 4" naar beneden brengen zodat het veerblad strak op de as blijft. 36 of 37" banden. misschien nog 2" bodylift. hier twijfel ik nog oven en zie het voordeel even niet.

Geurt Huibers

_________________
The Dodge Family


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 09, 2014 20:28 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
Heb bij de mijne voor twee bladveren bij gelegd (waren doorgezakt)hierdoor kwam ie voor 6.5cm omhoog toen een bodylift van 5cm gedaan. Liggen 37er Hummers onder gaat perfect en nog steeds een goede wegligging.

Afbeelding

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 09, 2014 21:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 19, 2013 21:14
Berichten: 291
Woonplaats: Bemmel
ilan schreef:

is natuurlijk wel geen heel eerlijke vergelijking he :D
Samurai vs w200 ;)

tot dusver mijn bijdrage :salute:



ja oke t is wel een heel andere auto maar toch als ik zie dat de bandenspanning van die samurai altijd 1.5 bar is (anders lossen ze niet lekker met langzaam/normaal terrein rijden...
zijn voor het terrein verder prima banden! :D
maar op de weg slijten ze wel snel zelfs onder die frikandel van 800 kg! zal dan wel niet beter zijn met een dikke 2 tonner :bounce:
maar die samurai heeft net 3 maanden stil gestaan en niks aan gedaan verder maar eigenlijk weinig last van platte kanten aan de banden! m'n W200 heeft t al na 3 dagen...

heb zelf een bodylift van 4 inch (zelf gemaakt)
enige waarom je nu kan zien dat die bodylift heeft is omdat ik mijn achterbumper niet verhoogt heb omdat ze trekhaak er aan zit. he het gat tussen de laadbak en bumper nog niet gedicht... heb al lang plaat staan maar geen tijd (zin) rijdt er niks minder om!

_________________
my Dodge is louder than your mommy last night...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling