Hallo!
Een tiental jaar geleden was mijn eerste kennismaking met een dodge W200, mooie V8 sound en wat een power! Toen erna een Ram 2500, en tot op slot toe hetzelfde jaar een Challenger kunnen bewonderen. Toen was de interesse voor een Amerikaanse V8 gewekt. Niet alleen de sound maar ook het ruige uiterlijk en het patina die deze wagens uitstralen!
Zelf volg ik nu ongeveer een maand dit forum (zonder een account gemaakt te hebben). Zelf ken ik totaal niets van de mechanische/elektrische elementen van een auto, laat staan van een pick up. Op deze korte tijd heb ik al heel wat bijgeleerd maar natuurlijk nog niet hoe het zou moeten zijn. Over een tijdje ben ik aan het werk en op dit moment ben ik in het bezit van een auto die waarschijnlijk nog maar tot 12/14 mag rondrijden voor hij afgekeurd wordt (Ford roestte al op leeftijd van 4 jaar! Hij is momenteel 12 jaar). Dus rond die tijd zal er een nieuwe in de plaats moeten komen (of misschien met een geluk nog een jaartje erbij). Ik had meerdere mogelijkheden in gedachten, indien ik kortbij werk vind: Dodge W200, Chevrolet Blazer. En indien verder weg werk: Dodge Ram Hemi of Nissan Patrol (jaa dit is idd geen Amerikaan

)
Het enige 'spijtige' aan de Dodge W200 en Chevrolet Blazer is dat ik zelf dus totaal niks van auto's af ken en dat voor telkens een klein akkefietje dat makkelijk opgelost kan worden, deze naar de garage moet en een ton geld kost... Maar is het niet mogelijk om met een instructieboek te werken waarin alles staat uitgelegd hoe het moet? Bv bladveren vervangen ofzo. En is het materiaal nodig om aan zo een truck te werken standaard of is hiervoor echt apart materiaal nodig?
De Ram van tegenwoordig is echt netjes! En aangezien alles elektronisch is, valt er zelf (bijna) niets te doen buiten olie vervangen en filters vervangen (dit moet toch nog lukken met een instructieboek erbij neem ik aan

)
Natuurlijk heb ik op dit moment een hele hoop vragen! Eigenlijk heb ik geen idee onder welk onderwerp ik dit moet zeggen, het gaat namelijk vooral over keuze truck, verschillende modeljaren, betrouwbaarheid, maar ook financieel aankopen van een truck...
Zoals ik al zei ben ik een maand aan het meevolgen en heb ik me eindelijk geregistreerd!
Ik ben vooral een stille genieter die veel leest en weinig van zich zal laten horen!
Enjoy your trucks & save miles!