Al een lange tijd wil ik men pick up onderhanden nemen. Ik krijg op de jaarlijkse keuring telkens de opmerking over roestvorming op het chassis. De body daarentegen, geen roest op te merken. De roest op het chassis is niet dramatisch en zeker niet rot.
Daarom ga ik een body off resto doen om het chassis weer als nieuw te krijgen. Het zal ook helemaal geboxed worden en voorzien van een c-notch voor verdere verlaging. De originele ophangingspunten van de schokdempers achteraan worden initieel verwijderd en indien mogelijk vervangen door schokdempers die min of meer verticaal zullen staan ipv de huidige die onder een behoorlijk hoek staan. Bij het verder verlagen wordt deze hoek nog extremer.
Daarnaast wil ik men motor nog wat opppepen en verder verlagen. De motor is een crate ZZ4 die ik al een jaar of 10 heb en die ondertussen misschien 30.000km heeft. In het begin heel veel problemen gehad met nadieselen bij het uitzetten en daarom zou ik m willen opmaken en nakijken. Ondertussen ook nog een andere nokkenas en tuimelaars, die heb ik al sinds 2008 klaarliggen. De carbu ga ik vervangen door een benzine injectie, die ik zelf ga opbouwen en programmeren.
Momenteel is die 2" voorraan en achter 4" verlaagd. Ik heb nooit meer durven verlagen voor de controle. Nu ga ik het toch doen alleen zit ik mogelijk in de problemen met de wielen, die zijn ooit custom ordered voor deze auto met die verlaging en met in het achterhoofd dat die nooit lager zou komen. Daarom zitten de voorwielen een beetje meer naar buiten waardoor ze zouden kunnen aanlopen op de spatborden als ik verder verlaag.
Huidige toestand:
1989 Chevrolet C1500 2wd
std cab, lange bak
motor 350 ZZ4
2"-4" verlaagd met spindles voorraan en hangers & shackels achteraan.
17" Boyd Coddington Rodder velgen

Plannen:
Chassis boxen en opnieuw lakken
stuurbox vervangen door stuurhuis
Alles voorzien voor 4"-6" verlaging
Motor ombouwen naar multipoint injectie, andere nokkenas en tuimelaars (1.6)
1996 interieur