Het is nu zo mei 04, 2025 11:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 15, 2014 21:02 
Nieuw

Hallo,
Ik woon in België om geen verwarringen te veroorzaken, en zou later graag kijken om ooit een Dodge Ram 1500 crew cab, 5.7 Hemi aan te schaffen, heb het al altijd een pracht van een wagen (wat je nog ''wagen'' kunt noemen :bounce: ) en ook één waar je veel nut bij hebt, qua laadvermogen enzo..
Nu is het zo, ik studeer nog, dus het is gewoon om wat info op voorhand te hebben, en weten wat me eventueel te wachten staat.
Dus, de info die ik graag zou hebben is de volgende:

Moest ik mij er ene aanschaffen, inschrijven als lichte vracht, en hem zou aangeven voor vervoer van woonwerk verkeer, scheelt dit dan veel op jaarlijkse basis, of veel meer, met bv een doorsnee diesel autoke qua onderhoud, taks, verzekering enzo ...

Mvg,

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 15, 2014 22:57 
Trucker

Ik ga even mijn voorbeeld geven:

Dodge RAM 2500 8,0 V10 van 2001
Ingeschreven als vrachtwagen (okee, heb je een C-rijbewijs voor nodig, maar is 50 € per jaar aan wegentaks goedkoper dan lichte vracht)

Ik betaal dus 93 € wegentaks en 801 € verzekering per jaar. Ik gebruik hem ook voor woon-werk, en zit op een gemiddeld verbruik van zo'n 25 liter LPG/100 km.

Als ik het verschil bekijk tussen een diesel-auto (prijs LPG is ongeveer 1/3 van Diesel) en de mijne, rij ik even duur als een personenwagen die ongeveer 8,3 liter diesel/100 km verbruikt...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 15, 2014 23:03 
Trucker

Dodge ram 1500 2006 4x4 4.7L

Taks als lichte vracht 150 euro ongeveer
Verzekering (omnium) 1200 per jaar --- zoooo enorm afhankelijk van persoon tot persoon, geen idee hoe oud je bent maar kan wel eens duur uitvallen!
Verbruik ook zo'n 25l gemiddeld LPG

vraag me af wat woon werk verkeer enzo ermee te maken heeft ?

onderhoud doeje best zelf (indien beetje verstand van auto's) of door vriend met de nodige kennis.. garage=duur :p

No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 16, 2014 5:07 
Trucker

naar aanleiding van dit topic http://www.autoforum.be/showthread.php?66663-Dodge-Ram-Hemi-betaalbaar had ik hem ook eens naar hier gestuurd.

als je in belgie zo een voertuig als woon-werkverkeer inbrengt bij de belastingen krijg je een deel terugbetaald. qua belasting en verzekering zal hij wel ongeveer op de hoogte zijn, t is vooral het onderhoud, banden, motorkosten (al dan niet door LPG) die erbij komen...

algemeen idee wat hem van kosten te wachten staat als beginnen chauffeur. ik ben van mening dat een US pickup in belgie één van de goedkoopste is om mee te rijden. belasting laag, verzekering is bij mij ook laag (209€/jaar). verbruik is hoog maar de kostprijs van LPG dan weer laag. in vergelijking met een kleine benzine auto of een dikke diesel camionette is mijn dodge altijd goedkoper af.
alleen qua onderhoud kan ik niet spreken over een hemi, ik ken de blokken niet. bij mijn simpele 318 gaat de goedkoopste olie er gewoon in

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 16, 2014 8:44 
Nieuw

Inderdaad, dankje Fcapri!
Als'k zo de cijfers zie valt het buiten de aankoopprijs en onderhoud reuzegoed me.. snap niet dat er maar zo weinig rondrijden.. zo'n prachtige wagen, vind ik 8)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 16, 2014 8:47 
Nieuw

ilan schreef:
Dodge ram 1500 2006 4x4 4.7L

Taks als lichte vracht 150 euro ongeveer
Verzekering (omnium) 1200 per jaar --- zoooo enorm afhankelijk van persoon tot persoon, geen idee hoe oud je bent maar kan wel eens duur uitvallen!
Verbruik ook zo'n 25l gemiddeld LPG

vraag me af wat woon werk verkeer enzo ermee te maken heeft ?

onderhoud doeje best zelf (indien beetje verstand van auto's) of door vriend met de nodige kennis.. garage=duur :p

Ken de nodige basis van auto's dat is alles, mijn vak zijn computers ;D
Ken wel een garagist in de straat die altij na zijn werk in het zwart ook garagist is, maar weet niet of hij iets van die wagens kent, of scheelt dat niet veel?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 16, 2014 9:26 
Trucker

Dat regeltje ivm de aftrekbaarheid van een L.V. kende ik ook niet. Heb een paar jaar mijn moto afgetrokken, maar dit wist ik niet...

Dat ga ik ook wat verder uitpluizen, alleen vind ik het vreemd, want ik heb in theorie helemaal geen lichte vracht nodig om op mijn werk te geraken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 16, 2014 13:41 
Trucker

Agonyx schreef:
Als'k zo de cijfers zie valt het buiten de aankoopprijs en onderhoud reuzegoed me.. snap niet dat er maar zo weinig rondrijden.. zo'n prachtige wagen, vind ik 8)

Een pickup is dan wel mooi en stoer en, en ,en
Er zijn ook nadelen.
Moeilijk om ergens te parkeren. Parkeergarages zijn dikwijls (te) krap om er in te geraken.
Het gebrek aan deugdelijke garages voor onderhoud en herstelling schrikt af.
De grootte schrikt af.
Niet iedereen wil er bovenuit steken (letterlijk en figuurlijk) en opvallen.
het imago kan ook afschrikken.

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 16, 2014 14:11 
Nieuw

bhpaddict schreef:
Agonyx schreef:

Een pickup is dan wel mooi en stoer en, en ,en
Er zijn ook nadelen.
Moeilijk om ergens te parkeren. Parkeergarages zijn dikwijls (te) krap om er in te geraken.
Het gebrek aan deugdelijke garages voor onderhoud en herstelling schrikt af.
De grootte schrikt af.
Niet iedereen wil er bovenuit steken (letterlijk en figuurlijk) en opvallen.
het imago kan ook afschrikken.

De grootte, het feit dat het moeilijk is om te parkeren etc.. schrikt mij allemaal niet af, ver van, ik heb iets voor grote autos, maar zoals je zegt, het onderhoud en dergelijke goede garages, dat schrikt mij wel wat af.. :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 16, 2014 17:53 
Trucker

Je bent nog student. Dus neem ik aan dat je nog jong bent.
Ga al eens bij de verzekering luisteren wat dit je gaat kosten.
Jongeren tot een bepaalde leeftijd zitten in de "gevare zone" en betalen een stuk meer verzekering.
Ik vrees dat als je de prijs hoort die je gaat moeten betalen ,voor een wagen met fors wat kilowat, je stijl achterover gaat vallen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 16, 2014 18:55 
Trucker

Lees (nog 'es) dit: http://www.cccforum.be/forum/index.php?showtopic=13306

En inderdaad, de verzekering gaat jou echt wel veel kosten...

http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 16, 2014 19:06 
Trucker

die verzekering hangt natuurlijk af van persoon tot persoon maar ik vermoed dat lichte vracht anders is???

vroeger (10-12jaar terug) had ik een opel ascona 1.6sport van 88pk, ik betaalde iets van een 650€ verzekering. die ging weg en 8jaar geleden kocht ik mijn dodge en die koste een 340€ verzekering voor een 5.2V8 met 150pk (dubbel zoveel vermogen, helft van de premie haast). dodge gewoon als daily wagen, was ook men enigste auto. enige verschil, de ascona was een SPORT versie, de dodge... NIET.
sinds 4jaar heb ik een golf 1.6 platte diesel met 55pk (echt geen sportding) en die kost 350€ verzekering. dit is nu mijn primaire daily wagen. de dodge staat bij deze golf nu als 2de wagen ingeschreven en ik betaal nog slechts 209€ verzekering.
de golf met zijn lage vermogen komt qua premie overeen met de opel die meer vermogen had, de dodge heeft VEEL meer vermogen en die valt echt laag uit.

t ding blijft, als primaire daily koste mijn dodge 10€ minder dan mijn golf als primaire. moet toch een verschil zijn tussen lichte vracht en gewone autos. de dodge als 2de auto komt natuurlijk in een goedkoper tarief nu. ik blijf het nog steeds raar vinden. de golf kost meer terwijl die 3 keer zwakker is dan de dodge

@wodan: denk je echt dat een dikke amerikaanse pickup zoveel duurder is dan een europese wagen. je moet dan wel geen smart CDI gaan vergelijken, maar neem eens een golf 1.8benzine van 100pk VS een dikke pickup. op verbruik gaat die amerikaan goedkoper zijn op LPG, verzekering valt ook goedkoper uit, tax is heel zeker goedkoper en het onderhoud... oliefilter, olie, luchtfilter zijn allemaal de kost niet. remblokken heb ik nog maar 1keer vervangen op 8jaar bij de dodge

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 16, 2014 19:29 
Heavy Trucker

ik ben nu 30 jaar en rij met een dodge ram hemi 06

verbruik (IS WEL NE 2X4) 100 l gas is 500 km gewoon verkeer ,remorken trek ik haast niet

verzekering 560euro op mijn naam ,had ik 1-2 jaar jonger geweest was het 795 euro ,leeftijd is toch ook wel bepalend voor gelijk welke wagen ,en het veroorzaken van ongevallen of niet teld toch ook goed mee ,mijne neef voor zijne crx zat toch tegen de 2000euro dus ja

voor je onderhoud mag je dan ook nie besparen op het type olie ,remblokken ben je toch ook 200euro kwijt zonder het te plaatsen ,is allemaal niet duur MAAR je hebt ook nog niet teveel groothandels die us auto-onderdelen verkopen (zoals ne autolux of dezutter hier in de streek)

je kan het wel bestellen en efkes wachten ,maar als je bezig bent en er breekt iets af ,of er is meer aan de hand ,mag je wat langer wachten ,wat je bij een doorsnee eu wagen niet hebt

MAAR ik wil nooit gene eu wagen meer hebben sedert dat ik met een us wagen rij

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 16, 2014 19:47 
Trucker

Zoals ik heb gezegd, betaal ik voor mijn 364 pk sterke RAM iets meer dan 800 € verzekering per jaar B.A.. Er is geen verschil in premie voor een personenwagen of een lichte vracht.
Mijn Bonus Malus is -2 en ik zit in de goedkoopste leeftijdscategorie. Ik heb hier in de omgeving ook al bij verschillende verzekeringsmaatschappijen en -makelaars gevraagd, en ook wat dat betreft zit ik het goedkoopst.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 16, 2014 19:58 
Heavy Trucker

monster waar zit het verschil dan ??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]