ilan schreef:
ik weet niet wat al die andere niet amerikaanse auto's en moto's ergens iets mee te maken hebben..
verder heeft noch cc noch kg veel met de verzekering te maken.. uiteindelijk zijn het de KW die het doen bij de verzekering en of het nu een lichte vracht is of niet maakt al helemaal niets uit..
en hoe kom jij erbij dat een golf duurder zou zijn dan een amerikaan ? dan heb je toch een gat in de benzinetank van die golf lijkt me..
tijden van 30cent LPG zijn laaang geleden en nu is het dus niet zo enorm goedkoop meer vind ik persoonlijk
dus jij kan een BMW M3 ook voor 1200€ verzekeren met omnium? als ik naar ozzy hierboven kijk, die schrijft echt geen BMW in met 345PK voor slechts 500€ verzekering hoor. verzekeringen kijken ook naar het risico van die wagen. sportcoupé VS lichte vracht. of denkt ge dat een grote vrachtwagen met 700pk ook enorm hoge bedragen betaald.
voor u 2de punt doen we ff een simulatie
auto 1 een golf3 2.0 van 85KW uit 1995, gemiddeld verbruik van 8,9liter volgens spritmonitor, 400€ tax in belgie, verzekering gesimuleerd bij corona 455€.
auto2 een chevrolet blazer 4.3 118KW uit 1995 (stonden geen andere amerikanen in de lijst), tax 148€ (tot3500kg), verbruik nemen we 25liter op LPG, verzekering gesimuleerd op corona en heb raar maar waar ook 455€ terwijl de auto 33KW sterker is
brandstofprijzen total harelbeke: benzine 98 1.632, LPG 0.592.
ff een simulatie van tax, verzekering en brandstof op 1 jaar met verschillende kmstanden

tiens, tiens, tiens... die amerikaan is goedkoper dan een golf benzine tot 90 000km/jaar. je moet natuurlijk geen vergelijking gaan maken van een superzuinige diesel VS een dikke drinkende amerikaan. als je een normaal europees benzinevoertuig neemt, dan is een amerikaanse pickup op LPG goedkoper !!!. zelf al verbruikt die bijna 3keer meer brandstof.
wil jij zware werken uitvoeren, dan moet je die pickup gaan vergelijken met een evenaardige zware diesel camionette en is uwe pickup ook NIET duurder dan die camionette.
iemand die een 1.3CDTI (3L/100km) koopt die voor de zuinigheid en moet dan niet gaan kijken naar een amerikaan. tuurlijk is die duurder dan. als ik moest kiezen, mijn dodge of een gewoon naft autootje... ik weet wat kiezen. zowel voor mijn plezier, de looks, de nuttigheid als de kostprijs is mijn amerikaan de winnaar