Het is nu za mei 03, 2025 0:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 19, 2014 21:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Latere modellen werden ook met oa 318 geleverd.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 20, 2014 13:16 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
de 318 pickup versie had 110Kw, als je zo een motor neemt uit een auto (coronet ofzo) dan lopen die op tot 230pk. carb en nokkenas is anders. blok heeft hoogtoerige pk's maar zo geen laagtoerig koppel meer. een W200 heeft 332Nm op 1600rpm en loopt maar tot 4000rpm. een coronnet haalt 460Nm maar wel op 2400rpm en die draait maximale pk's op 4400rpm.

mits kleine aanpassingen aan een w200blok is er ook vermogen uit te halen (eerst die uitlaatstukken weggooien, dan inlaat + carb vergroten, andere nokkenas, 360koppen erop en je draait ook vlotjes 200-300pk). een W200 heeft ook een lagere compressie tov de andere autos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 21, 2014 19:12 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Originele w200's hebben alle 116kw op papieren staan. Meende 255nm bij 1600 toeren.

Voor het goedkoopste gelijk een 360 blok erin mukken :mrgreen:

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 21, 2014 22:02 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
255 footpounds of torque (lb.FT). omgerekend een kleine 332Nm. de 318 is wel een geliefd small block om te tunen. is een hele goeie basis om mee verder te gaan. moet ergens een boek hebben hiervoor
http://fcapri.homelinux.com/off/pics/smallblockboeken.jpg
deze heb ik liggen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 28, 2014 15:49 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 03, 2013 20:56
Berichten: 25
Woonplaats: Dodewaard
Heren,

Allen bedankt voor de adviezen. Ik ga voor een verenlift van 4 inch en voorlopig geen bodylift. Ga 35 inch banden monteren om niet te veel trekkracht te verliezen. Ik zit te denken aan Maxxix Mudzilla. Heeft iemand daar ervaring mee? bestaat er een vergelijksite met diverse mud banden onder een w200? Wat hebben jullie eronder (vooral ook welke breedte?) en hoe is het gedrag in de blub?

met vriendelijke groet,

Geurt Huibers

_________________
The Dodge Family


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 28, 2014 19:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
bhuibers@kliksafe.nl schreef:
Heren,

Allen bedankt voor de adviezen. Ik ga voor een verenlift van 4 inch en voorlopig geen bodylift. Ga 35 inch banden monteren om niet te veel trekkracht te verliezen. Ik zit te denken aan Maxxix Mudzilla. Heeft iemand daar ervaring mee? bestaat er een vergelijksite met diverse mud banden onder een w200? Wat hebben jullie eronder (vooral ook welke breedte?) en hoe is het gedrag in de blub?

met vriendelijke groet,

Geurt Huibers


die mudzilla's staan stoer maar vond ik niks waard op het terrein. Heb die onder men k30 gehad.

Simex extreem trekker vind ik op het terrein nog altijd den beste band maar is bijna niet meer te krijgen in grote maten en als je ze nog vind zijn ze belachelijk duur.

fedima's en silverstone's heb je ook in hetzelfde profiel zoals de simex extreemtrekker maar ook die vind je niet makkelijk meer .(zijn wel een pak zwaarder dan de simex)

setje 2dehands zoeken.

trouwens bij die blazer zit een verensetje van 8'' onder.
Was in mijn ogen iets te veel van het goede.
Laatste foto zie je het verschil.

foto van de simex

Afbeelding

foto van de mudzillas's

Afbeelding

Afbeelding


mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 28, 2014 22:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 19, 2013 21:14
Berichten: 291
Woonplaats: Bemmel
nee die simex (of imi) banden zijn er weinig in grote maten want heb er ook naar zitten kijken voor mijn W'tje

is die blazer aan t knielen voor die machtige W's hier :D :twisted:

_________________
my Dodge is louder than your mommy last night...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 28, 2014 22:53 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
De Maxxis banden op de foto zijn CreepyCrawlers en zijn ook niet bedoeld om mee door de modder/bagger heen te rijden. op de site van Maxxis staat meer info.

Dit is het profiel van de Mudzilla, ook niet gemaakt voor het echte modderwerk.
Afbeelding

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 01, 2014 14:36 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 03, 2013 20:56
Berichten: 25
Woonplaats: Dodewaard
Heren,

Welke modderband van 35 inch is nog betaalbaar en geschikt voor het echte modderwerk i.c.m. een w200? Aan de andere kant is het de uitdaging om weer los te komen met semi modderbanden.
Wat denk te gullie?

_________________
The Dodge Family


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 01, 2014 17:31 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Als je voor een 4inc verenlift gaat, zullen de 35inc bandjes weer klein uitvallen.

Als je perse voor 35ers wilt gaan, heb je alleen aan een 3inc bodylift genoeg. Bespaar je een hoop centjes mee uit.

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 15:01 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 03, 2013 20:56
Berichten: 25
Woonplaats: Dodewaard
Verhogen ben ik wel uit. 4 inch verenlift en 1 inch bodylift. Nu nog de bandenkeuze.

Ik zoek een band voor het jaar rond met maximale modder eigenschappen. Ik verwacht 40 % op de weg en 60 % off-road te rijden.

Welke banden hebben jullie ervaring mee?

Vr. Gr. Geurt Huibers

_________________
The Dodge Family


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 17:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
bf goodrich en cooper mud banden zijn zeer goed voor op de baan en ook goed in't terrein.
Het zijn natuurlijk geen extreme terreinbanden maar rijden nog wel comfortabel voor hoe ver het nog kan met een w200.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 19:40 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Waarom 1inc bodylift ? Die 2.55cm zal geen verschil maken.

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 23, 2014 20:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 04, 2012 19:08
Berichten: 140
Woonplaats: Hoogezand
makkelijker schoonmaken is al een reden voor een 1" lift

voor banden. BFGoodrich AT voor meer op de weg als terrein, MTs voor meer terrein als weg. AT ook als je meer los zand (strand, zandafgravingen) rijdt als modder.

_________________
Christiaan
Dodge W200 "Bonnie"
5.9 Magnum
Dana 60/70 4.56
37" Hummers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 02, 2014 12:21 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 03, 2013 20:56
Berichten: 25
Woonplaats: Dodewaard
Heren,

Nog twee concrete vragen:

Vraag 1) Welke (33"of 35") merk en type band is het meest geschikt voor terreinrijden? Zeg maar 50 % terrein en 50 % weg? Ik overweeg om naar 16" velgen te gaan omdat volgens mij daar gemakkelijker banden voor te krijgen zijn!

Vraag 2) Het verschil in totale breedte gemeten over de voor banden t.o.v. de gemeten breedte over de achterbanden is 64 mm. Per kant scheelt dat 32 mm. Wat is beter voor het rijden in het (ruwe)terrein, dat dit verschil van 64 mm blijft of kan ik beter de achterste twee velgen wat breder nemen zodat de buitenste maat gemeten over de voor- en achterbanden gelijk worden?

Geurt Huibers

_________________
The Dodge Family


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling