Het is nu vr mei 23, 2025 22:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 07, 2014 23:18 
Trucker

Nou heb ik een truckie op het oog, alleen heeft deze volgens de rdw online alleen een opgegeven autonoom trekgewicht en 0kg middenas trekgewicht. Zou dit problemen geven om bij de rdw ook het middenas trekgewicht naar die opgegeven massa te veranderen?

We hebben eerder een Ford Econoline gehad waar bij aankoop geen trekgewichten op kenteken stonden. En dat was een drama om er wat gewichten op te krijgen, dat wil ik liever niet weer :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 08, 2014 0:13 
Trucker

Autonoom is een schamel en middenin een tandem of tridem

my dodge sounds beter than a hybrid

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 08, 2014 7:28 
Pro Trucker

RDW gegevens zijn niet altijd volledig wat betreft trekgewichten is mijn ervaring. Zou gewoon even de verkoper bellen en bij twijfel vragen of hij je een foto/scan appt of mailt van het kenteken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 08, 2014 9:39 
Trucker

Ja Bart ik weet het verschil wel :wink:

Dat is ook zo Rick, zit nog weleens wat verschil tussen het echte kentekenbewijs en de online rdw check.
Zal er eens achteraan gaan, thnx!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 08, 2014 10:38 
Super Trucker

Niks aan de hand
Is soms ook maar net hoe het aan gevraagd is
Ik heb beide
Kortste klap met de juiste documenten naar Lelystad

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 08, 2014 14:50 
Heavy Trucker

Als jij je zinnen op deze auto hebt gezet zou ik de verkoper dit voor elkaar laten maken.
Als hij problemen krijgt heb jij dit ook, onder het motto van ... liever jij dan ik.
Je hebt hier al verschillende keren kunnen lezen dat het niet vanzelf gaat in verschillende situaties.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 08, 2014 18:43 
Trucker

Zal de verkoper eens contacten over de originele kentekenpapieren. Wellicht staat het daar wel goed, kentekenplaten 18.2 en afwijkende koplampen staan wel vermeld zag ik.

Als het niet klopt is het idd misschien wel een idee dat hij het regelt en als het niet lukt de koop niet doorgaat.
Zelf met rdw klooien is me eerder niet zo goed bevallen :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 02, 2014 22:27 
Nieuw

Wat voor truck is het? RD classics heeft mijn D150 79 op 550 ongeremd en 2040 geremd gekregen via RDW. Gaat dan wel via duitsland. Als ik er van de week ben zal ik eens naar hun ervaringen met RDW vragen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 22:44 
Trucker

Hee eentje uit de buurt, ik kom uit Emmeloord :lol:

Aanvankelijk ging het om een Dodge 1500 uit 99, maar die is ondertussen verkocht. Maar nu heb ik hetzelfde met een Ford F150 uit 99 welke ik op het ook heb.
Autonoom 3492kg, en middenas 0kg. Heb het rdw gemaild maar die willen een verklaring van de importeur, en dat wordt wat lastig natuurlijk....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 05, 2014 8:43 
Trucker

Dit kreeg ik van de RDW trouwens:

Geachte heer Unimerk,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de RDW informatie over het verkrijgen van (geremde)trekgewichten voor uw voertuig.

Een fabrikant bepaald door middel van testen welke voertuigconfiguratie een voertuig krijgt. Daarbij besluit een fabrikant voor sommige voertuigen in een reeks van hetzelfde merk en type een aantal testen niet uit te voeren. De besluitvoering hiervan ligt bij de fabrikant van het voertuig. U kunt hierbij denken aan kostenbesparing (goedkopere uitvoering), gunstigere milieu-uitslagen (goedkoper in wegenbelasting), ect. Wat de exacte reden bij uw voertuig is, kan de RDW u niet vertellen, daarvoor verwijs ik u naar de importeur of fabrikant van uw Ford.

Verkrijgen van trekgewichten
Het is best mogelijk dat het voertuig alsnog de gevraagde (geremde) trekgewichten krijgt. Hiervoor dient de fabrikant een verklaring af te leggen waarin duidelijk wordt dat het voertuig kan worden voorzien van (geremde) trekgewichten. In de verklaring dient het chassisnummer van uw voertuig te zijn vermeld, tevens dient de fabrikant (d.m.v. testrapporten) aan te tonen dat het voertuig voldoet aan de 'zwaardere' toelatingseisen, welke van toepassing zijn op uw voertuig. Dergelijke verklaringen en/of testrapporten worden beoordeeld en gecontroleerd door afdeling TTV-PB. U kunt een aanvraag voor een dergelijke beoordeling indienen door het in de bijlage toegevoegde aanvraagformulier in te vullen en op te sturen. Het beoordelen van dergelijke verklaringen geschied op basis van uurloon, á 125 Euro per uur.

Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 06, 2014 12:33 
Heavy Trucker

willem-2 schreef:
Als jij je zinnen op deze auto hebt gezet zou ik de verkoper dit voor elkaar laten maken.
Als hij problemen krijgt heb jij dit ook, onder het motto van ... liever jij dan ik.
Je hebt hier al verschillende keren kunnen lezen dat het niet vanzelf gaat in verschillende situaties.

Misschien is bovenstaande toch zinvol.

Onderstaande verhaal zal je wel kennen.
viewtopic.php?f=31&t=18270

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]