willem-2 schreef:
350george schreef:
er hoort zoveel speling op hitches te zitten, in amerika is de kogeldruk ook veel hoger dan hier.
als je een trailer koppelt met een hitchweight van 900 tot 1000 lbs dan gebruik je een weightdistributing hitch
deze regelt de druk terug naar je vooras van je truck en naar de assen van je trailer.
kijk eens op amerikaanse sites en je wordt heel wat wijzer.
best regards George
Maar we zitten hier in Europa en met name in België en Nederland met een heel andere regelgeving waar je maar misschien 1/8 deel kan/mag toepassen van wat daar is toegestaan op autogebied.
Zo zie ik bij Erich een pen met borging (slotje met haarspeld) + borgmoer onder de kogel wat ik ook bij Ilan op de foto zie, wat dus hier niet is toegestaan.
zowel ik als erich wonen in België en ik ben nu al drie keer op de keuring geweest met men dodge, telkens met de trekhaak die je op men foto in ander topic kan zien, met borgmoer onder de kogel en pen met borging plus zoals gezegd gewoon tape om geen spel te hebben

nog nooit iets van gezegd op keuring..
hier mag het dus wel als je beetje geluk hebt

T'is wel elk jaar dat ze er mee 2 man naar staan te kijken en er mee rammelen maar word altijd goedgekeurd.
Zelfs met men ex lincoln town car met een nieuwe trekhaak moesten ze er ook iemand bij halen om te bekijken wat ze er mee moesten doen.