Lekker verder kunnen doen.
Blijkbaar heeft een 2003 truck een andere radiator dan een latere ram. Bij een 2003 zit er een expansievat (staat mee onder druk) ipv een overloopvatje bij de latere modellen. Heb expansievat (denk ik?) van de airco gerecycleerd (alles voor het milieu

) en er een expansievat voor de radiator van gemaakt. Heb het zo hoog mogelijk geplaatst en de dop zit ongeveer 10cm boven hoogste punt van de radiator, dus ontluchten zou geen probleem mogen zijn. Bijkomend voordeeltje is dat dat lelijk plastieken origineel tankje nu ook weg is.

Ook verder gedaan met chassis spuiten, polyurethaan bushings die ik al meer dan een jaar liggen had monteren en de srt remmerij monteren.
Voor

Tijdens, tip voor alle ram eigenaars, controleer de beugels waar je bumpstops opzitten, water en modder kan hier slecht weg en was bij mij het ergste gecorrodeerd van gans men chassis door water/modder die bleef staan in die beugels.

Dan de srt spindles gemonteerd, de oude schijven moesten er nog af, na veel vloeken, WD40, grote hamer, nog grotere hamer. Effe op youtube gekeken en dit trucje gezien, werkte perfect, schijven waren eraf binnen de 2 minuten.

En na, alles in de brantho korrux, nieuwe rubbers in alle gewrichten, nieuw remverdeler leiding want vorige was nogal gecorrodeerd, en alle srt spul gemonteerd.

Aardig vol de 20inch velg

Op 1 klein probleempje gestoten, bij de hemi zit de banjo fitting op de rug van de klauw en bij de srt op de zijkant. Doordat er in de klauw een lipje is gegoten past de hemi remleiding niet. Nu vroeg ik me af of dit lipje een nut heeft anders dan gemakkelijke montage? Als ik het lipje zou afslijpen dan kan ik namelijk de hemi banjo fitting wel gebruiken. Jullie mening?

Originele srt fitting, met het lipje ernaast.