De 5.7 hemi motor zit idd in de 3e generatie dodge ram van 2003 tot 2008. In 2006 is er een kleine update gedaan qua uiterlijk:

De geupdate versie is makkelijk ter herkennen aan de koplampen, onderkan is nu een recht lijn ipv de 'golven' bij de oudere versie:

In de versies van dat jaar heb je dan ook nog de 1500, 2500 en de 3500 serie, zijn uiterlijk ongeveer hetzelfde maar de 1500 is het lichtste chassis, 2500 iets zwaarder en de 3500 veel zwaarder (dubbele achterwielen).
Wat wil je gaan doen met je truck? Gebruiken om zware dingen te trekken, gebruiken om offroad te gaan spelen, wil je ermee rondscheuren op de baan, of gelijk een oude vent rondcruisen

, als je bv nooit offroad wil gaan koop je misschien beter een 2x4, als je veel zware dingen moet trekken beter een 2500 of een diesel,...
Heb er ook es mijn papieren bijgenomen, op het identificatieverslag van je auto staat het aantal zitplaatsen (5 + 1 bij de mijne), op mijn groen verzekeringspapier vind ik niks terug, maar in men polis staat 'aantal plaatsen 7' heb daar niks over gevraagd, denk dat het wettelijk verplicht is dat de verzekering je verzekerd voor het aantal plaatsen die op je papieren staan. Hoe ze aan die 7 komen, geen idee.
Indien mogelijk probeer een truck te kopen bij een handelaar met een goede reputatie, gaat iets meer kosten maar je hebt tenminste een jaar garantie dan. Ik heb de mijn particulier gekocht en na een maand had ik al grote kosten. Wie de 'betere' handelaars zijn in België weet ik niet direct, anderen zullen dat hier wel weten.
Waar je moet op letten bij aankoop, zo'n beetje alles eigenlijk

, probeer iemand mee te nemen die er iets van kent, wat nog geen garantie is maar toch beter dan niks! Van waar ben je?
succes!